2021-04-06, 19:56
Medlem
Haajibs avatar
Fan, feministen är ju efterbliven i huvudet på riktigt
2021-04-06, 19:58
Medlem
Mrhealers avatar
Du bygger bättre / Minst lika bra muskler på grönsaker som kött 😅
2021-04-06, 20:08
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Ja så surt det där med hängpattar så tidigt. Hon fick väl säkert stora pattar i tidig ålder och därför många kåta småpojkar efter sig, vilket resulterat i hennes patriarkathat.
Det är sådär alla pattar ser ut som inte är konstgjorda, så du har tyvärr skapat dig en illusion av kvinnokroppen, det är sådär din syster ser ut innan hon sparat ihop till operationen som ska göra din grupp lycklig
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-06 kl. 20:10.
2021-04-06, 20:11
Medlem
Man är bra jäkla obstinat om man blir triggad av en lugn saklig person.
2021-04-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Fan, feministen är ju efterbliven i huvudet på riktigt
Jo, men Tova-Sophia är korkad också vilket gör att hon ändå ställer sig på hennes sida.
2021-04-06, 20:20
Medlem
Browndawgs avatar
30% mindre mat till tjejerna kommer tydligen Wrenkler föreslå imorgon, för att dom ska ha samma förutsättningar. Om jag fattade trailern rätt. Undra hur hon kommer reagera på det
2021-04-06, 20:21
Medlem
Nu vill jag se Wrenkler vinna immunitet till den gång dom kommer till öråd
2021-04-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Ja så surt det där med hängpattar så tidigt. Hon fick väl säkert stora pattar i tidig ålder och därför många kåta småpojkar efter sig, vilket resulterat i hennes patriarkathat.

Feministerna brukar även vägra BH (vilket även hon gör) och får taxöron direkt.
2021-04-06, 20:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo jag har sett detta i nyheterna. Renarna var dock några fler än endast den renen som tydligen blev kvar när de skulle tillbaka över isen på vattnet. När isen sedan gått upp har de inte kunnat simma tillbaka till fastlandet. Varför renägarna till dessa inte har åkt över med båt eller så för att fånga in dessa är lite märkligt kan jag tycka - eller så trodde de kanske att de hade avlidit?!

Detta. Plus att samerna får ersättning för renar som dödas i trafiken eller av rovdjur så det var nog enklare att bara rapportera in renen som något av detta och casha in.
2021-04-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
30% mindre mat till tjejerna kommer tydligen Wrenkler föreslå imorgon, för att dom ska ha samma förutsättningar. Om jag fattade trailern rätt. Undra hur hon kommer reagera på det

Inte bra, det tyckte jag man såg i trailern.

Men det förslaget med mindre mat till kvinnorna har man då aldrig hört i Robinson förut, inte jag iaf. Han jobbar hårt på en biljett hem, tillsatt skådis kanske? Eller så har han asperger/autism. Undrar vad Raymond hade tyckt om att kvinnorna ska ha mindre mat.

Fan detta tål att upprepas, säsongen är lika tråkig som att se färg torka, man kollar mest av ren vana medans man plöjer igenom förra säsongen samtidigt.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-04-06 kl. 20:48.
2021-04-06, 20:45
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Detta. Plus att samerna får ersättning för renar som dödas i trafiken eller av rovdjur så det var nog enklare att bara rapportera in renen som något av detta och casha in.

Okej. Undrar om den renen är inrapporterad då och att ägaren blir återbetalningsskyldig det den har cashat in i så fall Fast ägaren till just denna ren kanske inte brydde sig om pengar och blev glad att renen är återfunnen och tar sig ut till ön för att plocka hem den. En ren är ju samma sak som vi andra i landet har "pengar på banken och pensionssparande"!
2021-04-06, 20:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Okej. Undrar om den renen är inrapporterad då och att ägaren blir återbetalningsskyldig det den har cashat in i så fall Fast ägaren till just denna ren kanske inte brydde sig om pengar och blev glad att renen är återfunnen och tar sig ut till ön för att plocka hem den. En ren är ju samma sak som vi andra i landet har "pengar på banken och pensionssparande"!

Den blir nog inte återbetalningsskyldig även fast det visar sig att renen är i livet. Samerna är ju en av de grupper som staten daltar med mest. Lite som det här med "ensamkommande barn" som får ersättning för föräldrar som dött. Även om föräldrarna hittas levande sen så blir de inte återbetalningsskyldiga. I värsta fall kan ju samen alltid hävda att det var en annan ren som dött.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in