2021-04-06, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Har du någon källa på det sistnämnda? Och helst inte i form av någon AB artikel av en hysterisk sjuksköterska som "upplevt att fler yngre nu behöver vård"
Tack.

Det är väl allmänt känt idag? De ”äldre äldre” är vaccinerade så de hamnar inte på sjukhus längre. Det är ovaccinerade yngre som råkar illa ut nu. Med yngre menar jag då upp till 70 eller så. Dvs folk som fortfarande har god livskvalitet, umgås med barn och barnbarn, spelar golf och smuttar lite Madeira om kvällarna.

Nu dör de som flugor eller drabbas av lång-covid för att FHM och den feministiska regeringen gjorde för lite och för sent som vanligt och gjorde tvärtemot hela resten av världen.
Citera
2021-04-06, 16:33
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag tror att du gör ett feltänk här. Det är nog inte så att fler behöver IVA. Jag tror att det snarare är så att fler får tillgång till vård på IVA. Tidigare var det mest gamla som låg inne och där ger man inte IVA-resurser hur som helst utan istället blir det morfinsprutan när de blir för sjuka för en vanlig vårdavdelning. Nu är det mycket 40-60-åringar som ligger inne och då kan det bli skriverier och protester om man förvägrar dem intensivvård.

Nä. Du har nog fel. Du kan jämför med toppen som var i höstas/vintras. Då var det inte i närheten av fullt någonstans.
Citera
2021-04-06, 16:34
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Och denne skitnödige sängvätare påstår sig ha en 33-årig fru eller hur gammal hon nu var...
Vi tror honom, precis som vi tror "Takadongtakadang" att han ska vara nån slags expert som jobbar i England men har tid att skriva dynga här på Flashback 24/7.
Men det vi ändå tror mest på är förstås på Folkhälsomyndigheten som idag påstod att 91% av svenskarna är positiva till att ta vaccinet...

Eller som Ni som tror på Anders Sydborg
Det verkar som 5G redan tagit ut sin rätt på vissas intelligens
Citera
2021-04-06, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Eller som Ni som tror på Anders Sydborg
Det verkar som 5G redan tagit ut sin rätt på vissas intelligens

Har ingen aning om vem Anders Sydborg är. Vem du däremot är vet jag, en idiot...

Dax att öppna upp nu för fan. Livet är för kort för att man ska sätta det på paus såpass länge som redan har gjorts. Fan va skönt att se fulla läktare på baseball i Texas, även om jag föraktar baseboll.
Och givetvis gick CNN bananas och började yra om superspridare hit och superspridare dit. Vilka jävla dårar, om dessa får bestämma så ska vi gömma oss i källaren med dubbla munblöjor resten av livet.
Enda besöket vi får är när läkaren kommer för att ge oss vaccin en gång i veckan...
Citera
2021-04-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Men släng då fram lite siffror på hur många inom IVA som inte har underliggande sjukdomar och som i en mer generell bemärkelse betecknas som riskgrupp kring Covid.
Restriktionerna är till för att skydda äldre och personer i riskgrupp. Vaccineras dessa elimineras problemet då yngre tidigare friska individer, med ytterst få undantag, hanterar den här infektionen som en jävla klackspark. Om något är det bara nyttigt att gå igenom infektionen.
Nej det är inte nyttigt att gå igenom en infektion. Visst slipper de allra flesta sjukhusvård. Men infektioner sliter på kroppen. Skulle folk aldrig få infektionssjukdomar så skulle säkert medellivslängden öka med flera år.
Det man möjligen kan säga är att det kan vara bra att få vissa sjukdomar som barn ifall man får livslång immunitet. Det blir alltid värre att få infektioner ju äldre man blir.
Citera
2021-04-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är väl allmänt känt idag? De ”äldre äldre” är vaccinerade så de hamnar inte på sjukhus längre. Det är ovaccinerade yngre som råkar illa ut nu. Med yngre menar jag då upp till 70 eller så. Dvs folk som fortfarande har god livskvalitet, umgås med barn och barnbarn, spelar golf och smuttar lite Madeira om kvällarna.

Nu dör de som flugor eller drabbas av lång-covid för att FHM och den feministiska regeringen gjorde för lite och för sent som vanligt och gjorde tvärtemot hela resten av världen.

Som tur är finns det information om detta:

https://covidstatistik.se/aldersfordelning#iva
Citera
2021-04-06, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vika är dom?

Aftonbladet och läkare och "experter" "forskare"
Citera
2021-04-06, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Sist jag kollade bestod Syd-Dakota mest av stora rancher, prärie och starkt eroderade områden, badlands. Befolkningen är något större än Oslos på en yta motsvarande 1/4 av Sverige. Inte så svårt att hålla nere smittspridningen med lite vaccin.

Det är inte vilda västern längre. Texas då? Det finns städer och samhällen överallt i republikanskt styrda delstater, och dessa har öppnat upp. Förmodligen är det också det helt rätta att göra.
Citera
2021-04-06, 17:04
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Får man inte ge AZ vaccinet till unga men för gamla går det bra ? är det så ?
Vem har sagt det ?
Får och får, en rekommendation är det.

Citat:
Folkhälsomyndigheten rekommenderar att Astra Zenecas vaccin mot covid-19 åter börjar användas i Sverige för att skydda personer som är 65 år och äldre mot sjukdomen. För yngre personer rekommenderas fortsatt paus
.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/mars/vaccinationerna-med-astra-zenecas-vaccin-kan-fortsatta-for-personer-som-ar-65-ar-och-aldre/
Citera
2021-04-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Som tur är finns det information om detta:

https://covidstatistik.se/aldersfordelning#iva

Ser ju vid en snabb titt rätt så oförändrat ut? Vaccinerna har kanske inte slagit igenom ännu trots allt? Det tar väl minst någon månad efter första sprutan innan man har fullt skydd och sedan tar det väl minst ett par veckor från att man blir smittad tills man hamnar på IVA och kanske ytterligare ett par veckor innan man kastar in handduken. Så vi får se hur der blir framöver.
Citera
2021-04-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
I mina ögon skull eman gett vaccinet till den del av befolkningen som driver smittan. Om man vill minska smittspridningen.
Dödsfallen sjunker av sig själv om smittspridningen sjunker.

Håller med. Hur svårt är det att isolera sig om man inte behöver jaga inkomster? Med lite hjälp från anhöriga kan man som pensionär hålla sig näst intill 100 safe. Med detta avser jag inte gamlingar på ädreboenden. De offrade vi ju tidigt ...
Citera
2021-04-06, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Är du idiot?

Du följer inte nyheter från länder som kommit långt i vaccinationen?
En mongoloid kan t.o.m. se sambandet. Men du når kanske inte riktigt upp till den nivån.

Det var då en jävla massa foliehattar som förpestar tråden! Men än så länge är det ju inte förbjudet att vara efterbliven, och något vaccin mot dumhet finns ju inte heller. Men ni antiwaxxers skulle ju inte ta det ändå.

Du är inte vidare bra på att svara på frågor.

Du påstår att vaccin dämpar smittspridningen. Min fråga kvarstår. Hur då? Vad bygger du påståendet på?

Är genuint nyfiken. Är här för att lära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in