Citat:
Det spelar ju inte stor roll hur många gånger du säger det. Jag kommer alltid att svara att Ebba betalade ett oskäligt lågt pris. Och att de 300 k hon snuvade Esbjörn på i städkostnad är väldigt väl tilltaget.
Jag kommer vidare att hävda att både det låga priser och det höga städkostnaden är sniket. I synnerhet om man bett om att få köpa huset och är mån om snabbt tillträdesdatum.
Jag kommer även att framhålla att det är extra efter extra allvarligt när en partiledare lovar att allt gått rätt och riktigt till i en affär med en gammal man som lider av en kognitiv funktionsnedsättning och som har ryckte om sig att vara lite egen. Och då visar det sig att denna partiledare iallafall agerat på ett moraliskt och etiskt förkastligt sätt. Det som sätter extra knorr på historian är att partiledaren säger sig ha en kristen värdegrund och värna om de svaga och gammal.
Jag kommer vidare att hävda att både det låga priser och det höga städkostnaden är sniket. I synnerhet om man bett om att få köpa huset och är mån om snabbt tillträdesdatum.
Jag kommer även att framhålla att det är extra efter extra allvarligt när en partiledare lovar att allt gått rätt och riktigt till i en affär med en gammal man som lider av en kognitiv funktionsnedsättning och som har ryckte om sig att vara lite egen. Och då visar det sig att denna partiledare iallafall agerat på ett moraliskt och etiskt förkastligt sätt. Det som sätter extra knorr på historian är att partiledaren säger sig ha en kristen värdegrund och värna om de svaga och gammal.
Och vi, HairyCunt, kommer alltid att svara att flera värderingar från bägge parter visar att priset som Esbjörn själv bestämde stämmer väl överens med marknadsvärdet, och att avdraget för saneringen faller inom ramen för normala variationer i marknadsvärdet och därför är helt oväsentligt i sammanhanget.
Vidare kommer vi att hävda att det därmed inte är något galet alls med det pris som Esbjörn erjudit Ebba att köpa huset för, och som hon accepterat. Särskilt inte när det gäller ett hus som säljaren haft intresse av att sälja under många år, men inte fått några bud på som intresserat honom.
Vi kommer också att framhålla att det hela är utomordentligt väl förberett av Ebba som partiledare med flera olika mäklare inblandade i affärens olika delar och med Anticimex som under två hela dagar genomfört en mycket grundlig besiktning av fastigheten. Det har alltså visat sig att Ebba, som den partiledare hon är, har gått långt utöver vad som är normalt för en köpare, för att säkerställa säljarens intressen i affären, och på så vis värna om en svag och gammal man.
Det har inte uppdagats en enda grej i hela affären som man kan klandra Ebba för. Bara det är anmärkningsvärt när det kommer till en svensk politiker. Sossarna är ju t.ex. tvärtom kända för att luras och utnyttja de svaga när det kommer till t.ex. bostadsaffärer. Knycker dem framför näsan på de svaga i samhället för att tillskansa sig själva bättre boende, smiter förbi bostadsköer osv.