Citat:
Ursprungligen postat av
Deckard-Cain
Kvinnan vill ha en man och jag vill vara en man! Du skrev ju en tråd själv om detta, så du fattar ju att det är jävligt annorlunda
Jo jag förstår att det är annorlunda. Jag inledde ju min ts med det.
Jag funderade bara på varför det är så och tyckte det var intressant att diskutera saken.
Ser man strikt till resultatet är det så i mina fall att jag nog överlag gjort ett bättre jobb än kvinnan själv. Mer noggrann och överlag skickligare på att måla och framförallt behöver jag inte, som kvinnan, måla med fel hand.
I ett sunt förhållande hjälper man ju varandra också om den ena är bättre än den andra på något.
I våra fall har det dessutom i huvudsak varit för min skull naglar målats. Även om kvinnan själv vill känna sig vacker.
Så långt är det väl inte så konstigt...?
Resultatet blir bättre, kvinnan får hjälp med något hon tycker är svårt och som hon gör för att tillfredsställa båda.
Är det då inte märkligt att någon idé om vissa könsroller ska vara så stark att man måste avböja detta och hänvisa till att det blir bög?
Eller är det helt enkelt så att mansrollen blir så devalverad av detta att det ruckar balansen i hela förhållandet och tom påverkar sexlivet?
Klarar inte ett genomsnittsförhållande att en man målar kvinnas naglar? Blir det verkligen kaos av en så simpel sak?