2021-04-05, 20:19
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är ju ännu enklare än att måla en nagel.

Det vet jag inget om, aldrig målat en nagel...
Citera
2021-04-05, 20:21
Medlem
Jag kan inte ens rita ett rakt streck vilket min fru är väl medveten om. Om jag skulle få för mig att måla hennes naglar så hade det blivit stopp och belägg.
Citera
2021-04-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prophis
För att det inte är mitt jobb? Torkar du henne i röven också TS?

Det skulle jag kunna göra om hon tex här varit med om en olycka och har båda händerna i gips.

Blir lite samma här, för mig är det lättare och blir bättre resultat om jag som högerhänt målar hennes högra hands naglar än om hon som också är högerhänt målar med vänster.

En tjej jag hade gick på salong och fixade naglarna och betalade mer för målning, jag gjorde jobbet och vi sparade pengar.

Precis som när man målar om hemma själv istället för att anlita målare.
Citera
2021-04-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Det vet jag inget om, aldrig målat en nagel...

Ja om du inte kan måla överhuvudtaget kan du så klart inte heller måla en nagel.
Citera
2021-04-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ska jag måla hennes naglar? Ska hon även klippa mina tånaglar och raka mitt skägg?

Ja varför inte om det är hon som vill att skägget ska se ut på ett visst sätt och hon dessutom är bättre än dig på det.

Att klippa tånaglar tycker jag är så enkelt och lite halväckligt så det kan var och en gott göra för sig själv.
Citera
2021-04-05, 20:45
Medlem
Prophiss avatar
Citat:
Det skulle jag kunna göra om hon tex här varit med om en olycka och har båda händerna i gips.

Blir lite samma här, för mig är det lättare och blir bättre resultat om jag som högerhänt målar hennes högra hands naglar än om hon som också är högerhänt målar med vänster.

En tjej jag hade gick på salong och fixade naglarna och betalade mer för målning, jag gjorde jobbet och vi sparade pengar.

Precis som när man målar om hemma själv istället för att anlita målare.

Jag är ledsen. Om du målar naglarna på din flickvän så är du en fjolla.
Citera
2021-04-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Kvinnan vill ha en man och jag vill vara en man! Du skrev ju en tråd själv om detta, så du fattar ju att det är jävligt annorlunda

Jo jag förstår att det är annorlunda. Jag inledde ju min ts med det.

Jag funderade bara på varför det är så och tyckte det var intressant att diskutera saken.

Ser man strikt till resultatet är det så i mina fall att jag nog överlag gjort ett bättre jobb än kvinnan själv. Mer noggrann och överlag skickligare på att måla och framförallt behöver jag inte, som kvinnan, måla med fel hand.

I ett sunt förhållande hjälper man ju varandra också om den ena är bättre än den andra på något.

I våra fall har det dessutom i huvudsak varit för min skull naglar målats. Även om kvinnan själv vill känna sig vacker.

Så långt är det väl inte så konstigt...?

Resultatet blir bättre, kvinnan får hjälp med något hon tycker är svårt och som hon gör för att tillfredsställa båda.

Är det då inte märkligt att någon idé om vissa könsroller ska vara så stark att man måste avböja detta och hänvisa till att det blir bög?

Eller är det helt enkelt så att mansrollen blir så devalverad av detta att det ruckar balansen i hela förhållandet och tom påverkar sexlivet?

Klarar inte ett genomsnittsförhållande att en man målar kvinnas naglar? Blir det verkligen kaos av en så simpel sak?
Citera
2021-04-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prophis
Jag är ledsen. Om du målar naglarna på din flickvän så är du en fjolla.

Men om inte hon tycker det och jag inte känner mig som en, vad händer då?
Citera
2021-04-05, 20:53
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Jag har alltid målat mina flickvänners naglar men varken dom eller jag har hört talas om någon annan man som gjort det.

Jag får en känsla av att det är ovanligt, varför är det så?
Någon mer man på forumet som målar flickvännens naglar?
Vad säger tjejerna, har ni haft några män som målat era naglar?
Är det ni eller dom som inte velat?

För att kvinnor i de allra flesta fall är mycket bättre på det, och dessutom har intresse för det. Lite som om killar skulle försöka sminka tjejen, då kommer hon antagligen se ut som Jokern i Batman.
Citera
2021-04-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
För att kvinnor i de allra flesta fall är mycket bättre på det, och dessutom har intresse för det. Lite som om killar skulle försöka sminka tjejen, då kommer hon antagligen se ut som Jokern i Batman.

Jo det köper jag rakt av. Men trots allt är färg färg och är man praktiskt lagd, noggrann och duktig på att måla allt annat så är det inte komplicerat att måla en nagel. Speciellt inte när man kan måla med "rätt" hand och kvinnan annars måste måla hälften med "fel" hand.
Citera
2021-04-05, 21:02
Medlem
Ingen mer man som vill komma ut som nagelmålare?

Vad säger ni tjejer? Blir det bög/fjolla även om resultatet blir bättre och ni överlag är nöjda?
Citera
2021-04-05, 21:03
Medlem
Prophiss avatar
Citat:
Men om inte hon tycker det och jag inte känner mig som en, vad händer då?

Antagligen ingenting, men du ställde frågan i TS om varför du målar naglarna på din flickvän och vi gör det inte. Det är för att du är en fjolla och vi andra är det inte. Men det är okej, var den bästa fjollan du kan vara. You do you.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in