2021-04-05, 19:20
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
.
Om man ska komma till roten av just hennes synvinkel, så bör reportaget redigeras och handla om självskadebeteende istället för prostitution. Eftersom prostitution har många olika ansikten, och media har oftast "makten" att vinkla det som den vill. Men sedan är det ju Aftonbladet

Håller med till viss del. Tkr att det är en konstig vinkel för fick egentligen inte ut något av reportaget

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Varför skulle man vilja sätta på den flintskallen för?

Ja folk som du med liten kuk och stor mage måste väl få nån

Citat:
Ursprungligen postat av YouraFag
Jag hängde med henne lite grann för ett par år sen. Uppfattade henne som jävligt smart, förutom att hon då förespråkade sitt yrke. Hoppas det löser sig för henne!

Hon verkar intellektuell. Hon snackar o
Om saker som hon är påläst, men det ligger nog mkt mörker bakom

Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det är väl bra överlag om fler sexarbetare får komma till tals så vi kan ta deras upplevelser och åsikter i beaktande när det ska lagstiftas om det? Just nu känns det som om man inte lyssnar på dem alls.

Men är det inte hur lagen är utformad ?
Vem frågar en torsk ”varför köper du sex ”?

Tkr att det är bra men kan tycka att det här reportaget inte gav något .
Citera
2021-04-05, 19:30
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa

Men är det inte hur lagen är utformad ?
Vem frågar en torsk ”varför köper du sex ”?

Tkr att det är bra men kan tycka att det här reportaget inte gav något .

Nej men det jag menar är att fler sexarbetare borde höras. Framförallt de som är medborgare här.
Citera
2021-04-05, 19:33
Medlem
Deckard-Cains avatar
Mer synd om torskarna som ligger med henne OCH förlorar pengar på det....
Citera
2021-04-05, 19:44
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Hon verkar intellektuell. Hon snackar o
Om saker som hon är påläst, men det ligger nog mkt mörker bakom
.

Nej, hon läser säkert mycket och kommer ihåg mycket men hon kan inte pussla ihop saker och dra egna slutsatser, bedömningar eller avgörande av detta.

Det kan låta häftigt när någon reciterar andras haranger, tankar och slutsatser. Men genomskådas snart av de som är både belästa och intelligenta.
Citera
2021-04-05, 19:54
Medlem
Medlemloss avatar
Hon hade långt hår förut. Har sett henne på Tinder för 2 år sen, även på snapchat innan jag insåg att hon var prostituerad. Fanns några bilder på henne ganska avklätt på reddit.
Senast redigerad av Medlemlos 2021-04-05 kl. 19:59.
Citera
2021-04-05, 20:25
Medlem
e_peppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemlos
Hon hade långt hår förut. Har sett henne på Tinder för 2 år sen, även på snapchat innan jag insåg att hon var prostituerad. Fanns några bilder på henne ganska avklätt på reddit.
Heter hon shelley i verkligheten?
Hittar inget på Facebook eller reddit.
Citera
2021-04-05, 20:31
Medlem
Durzons avatar
Även om det är en är en artikel med mycket personliga detaljer så är det helt i linje med medias övriga propaganda. Den propagandan går ut på att prostitution utövas av individer som på något sätt lider av mental ohälsa. Samma sak gäller köparna. Detta är inte en sanningsenlig bild av verkligheten. Shelly kläcker ur sig många saker som media hela tiden vill framhäva. Ett exempel är att man prostituerar sig för att man blivit våldtagen. Stämmer detta verkligen? Hur stor procent är det av världens prostituerade som först våldtagits och sen blivit prostituerade ? Hur många kvinnor som blir våldtagna prostituerar sig inte?
I slutändan ger inte medias skräckpropaganda några positiva resultat. Det är en pågående kampanj som media bedriver mot prostitution och alla sådana har genom historien bara fört med sig en massa negativa saker. Enda sättet att stoppa prostitution är genom en totalitär ultrarepressiv stat och det är ändå inte aktuellt.
Citera
2021-04-05, 20:37
Medlem
e_peppes avatar
Hittat nu, shelley flor*d. *=y
Citera
2021-04-05, 20:54
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Nej men det jag menar är att fler sexarbetare borde höras. Framförallt de som är medborgare här.

Ja de finns många svenska fina tjejer som tyvärr hamnat på sniskan

Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Mer synd om torskarna som ligger med henne OCH förlorar pengar på det....

Men hur menar du ? Hon skulle bara dålig på att kbulla för att ? Tror nog hon är en jävla omgång

Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Nej, hon läser säkert mycket och kommer ihåg mycket men hon kan inte pussla ihop saker och dra egna slutsatser, bedömningar eller avgörande av detta.

Det kan låta häftigt när någon reciterar andras haranger, tankar och slutsatser. Men genomskådas snart av de som är både belästa och intelligenta.

En sån som dig eller ? Antar att hon är ganska påläst iom att hon verkar ha intresse .

Citat:
Ursprungligen postat av Medlemlos

Något sånt du kan länka till ? Bra kropp ?

Citat:
Ursprungligen postat av e_peppe
Hittat nu, shelley flor*d. *=y

Tack
Citera
2021-04-05, 21:08
Medlem
GeleZachas avatar
Hon är tydligen förlovad enligt Facebook. Intressant artikel, och såklart vidhåller jag att prostitution borde bli legaliserat
Citera
2021-04-05, 21:15
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Hon är tydligen förlovad enligt Facebook. Intressant artikel, och såklart vidhåller jag att prostitution borde bli legaliserat

Det är lagligt att prostituera sig i Sverige.
Citera
2021-04-05, 21:16
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det står i reportaget att hon är öppen mot sin familj och även på sociala medier med det. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, men det var rörde om i min tankevärld att läsa det. Öppet och utlämnande. Modigt av henne.
Jag ser flera problem med reportaget:

(1) Är det lämpligt rent etiskt av journalisterna att publicera bilder på en väldigt ung kvinna från en uppenbarligen dysfunktionellt familj, med tidigare drogmissbruk och självskadebeteende och tatuering vilka förtäljer om personens eget självförakt (där personen uppfyller flera kriterier för åtminstone en diagnos), där orsaken till medverkan skulle kunna vara sekundär vinning, och att stigmat av att alla handlingar vars motiv är att skada och förödmjuka sig själv, finns tillgängligt på internet för all framtid, vilket i sig kan leda till skuld och skamkänslor, och kanske är det egentliga motivet till varför hon tackade ja.

(2) Finns det skäl att tro att intervjuobjektet, utifrån rådande omständigheter, befinner sig i en enormt sårbar situation, som kraftigt påverka hennes omdöme, och där personen i fråga möjligen hade nekat till att medverka om situationen hade varit annorlunda? Det framgår t.ex. att personen genomgår terapi, vilket, inte helt otänkbart, skulle kunna påverka henne känslomässigt och hennes val. Att hon fortsätter att sälja sin kropp tyder också på, utifrån hennes tidigare historik, att hon heller inte mår bra.
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-04-05 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in