2021-04-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Ska hon visa hela mejeriet i varje avsnitt?
Inte för att klaga, men i alla fall...
Mkt möjligt, känns som det är väldigt tjatande om amning, och de där barnmorskorna på bvc verkar vara ena riktiga fascister gällande tillväxtkurvor, amning, anknytning, ja är väl gammal sosseinstitution som skulle skapa en frisk och stark befolkning, inte så långt från eugeniken.. trots att barn växte upp och klarade sig även tidigt 1900-tal.. obehaglig är den där sköterskan iaf.

Känns som det har öppnat upp sig för vem som kan vara den skyldige iaf, grannen, taxikollegan, storsyrran, farsan, morsan, adoptivföräldrarna.. fokuset på polisen, hennes sjuke gubbe och ragg förstår jag inte, men det kanske drar ut på tiden med letandet osv. så de vill ha med en sidohistoria.
Citera
2021-04-04, 23:30
Medlem
Durochmolls avatar
Jag tycker om upplägget där avsnitt 2 och 3 var en tillbakablick på vad som hände innan Lucas försvann. Men tyvärr var jag nog lite sömning under avsnitt 1 eller la ingen större fokus på mordet som hade skett, utredningen som Stellan skulle ansvara för. Vem hade blivit mördad?

Några teorier efter att ha sett avsnitt 3;

Citera
2021-04-05, 08:31
Medlem
Det var nog den sämsta serien som jag har sett. Slutade kolla efter 1a avsnittet.
Citera
2021-04-05, 08:33
Medlem
Citat:
Ska hon visa hela mejeriet i varje avsnitt?
Inte för att klaga, men i alla fall...

Haha
Citera
2021-04-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag tycker om upplägget där avsnitt 2 och 3 var en tillbakablick på vad som hände innan Lucas försvann. Men tyvärr var jag nog lite sömning under avsnitt 1 eller la ingen större fokus på mordet som hade skett, utredningen som Stellan skulle ansvara för. Vem hade blivit mördad?

Några teorier efter att ha sett avsnitt 3;

Jag måste missat. Vem har blivit mördad?
Tänker du på blodet på Salles jacka? I en trailer säger dom att blodet på jackan är
tror jag
Citera
2021-04-05, 11:05
Medlem
Jagerbys avatar
Är det bara jag som tycker att Josefin Asplund (Jenni) är en horribel skådis? Exakt samma tonläge oavsett vad som sägs. Och det var exakt likadant i Snabba Cash som visades på Tv4 i höstas.
Citera
2021-04-05, 12:01
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Jag måste missat. Vem har blivit mördad?
Tänker du på blodet på Salles jacka? I en trailer säger dom att blodet på jackan är
tror jag

Jag var tvungen att snabbspola igenom avsnitt 1 igen. Det nämns lite snabbt när det kvinnliga polisen satt sig i bilen och lunchekot går igång ”Galleristen Hans Molin hittades skjuten i sitt hem” ”Misstänkt misslyckat rånförsök”. Sen pratades det om att Stellan fått ta hand om utredningen.

Citera
2021-04-05, 12:05
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Är det bara jag som tycker att Josefin Asplund (Jenni) är en horribel skådis? Exakt samma tonläge oavsett vad som sägs. Och det var exakt likadant i Snabba Cash som visades på Tv4 i höstas.

Skit i det. Kolla vilken härlig pudding, vilken kropp. Hon kommar att visa mer.
Citera
2021-04-05, 12:50
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Bättre än nåt annat som SVT gjort på mycket länge (tillsammans med tunna blålinjen). Skönt att det handlar om en svensk familj (pappan är väl iofs någon slags blatte). Tjejen s9m spelar Jennie spelar otroligt bra.
Citera
2021-04-05, 17:56
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Har bara sett del 1, men mina tankar går mot samma håll.
Eller så är det detta serieskaparen vill att vi ska tro, vilket är ett ett välkänt knep.
Jag tror dom vill att vi ska tro detta.

Nu har jag ju bara sett första avsnittet. Kanske kommer fram annat nu under avsnitt 2 och 3.

Senast redigerad av eribabsi 2021-04-05 kl. 18:19.
Citera
2021-04-05, 18:01
Medlem
Efter avsnitt 3:

Citera
2021-04-05, 18:16
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Efter avsnitt 3:

Citera