Hehe, plocka fram siffrorna nu som stöder ditt argument. Men det klarar du inte av för du har insett att du har fel nu när JAG varit behjälplig med att plocka fram de siffror som du själv inte ens hittade.
Herregud...
Data finns framför dig vare sig du kikar på mina data eller på PHE. Snedfödelning. Missade fall. Glasklart.
Du har inte hjälpt ett dugg, din hjärna fungerar inte nämligen.
Framförallt verkar hon ju inte blivit särskilt sjuk. Och det är ju det som vaccin och antikroppar primärt ska skydda ifrån.
"har man nog ett bra skydd..." ??
Nej, man HAR ett bra skydd mot både allvarlig sjukdom men även mot att bli infekterad överhuvudtaget.
Finns en anledning att Israel nu i princip lever som vanligt och att UK´s smittokurva ser ut som den gör.
Båda två är en bit över 50% med antikroppar nu i sin befolkning.
Jag skrev nog för att helgardera mig mot eventuella mutationer. Det är dumt att uttala sig tvärsäkert, inte ens läkarkåren gör det.
Ja, du hajar, jag behöver inte fortsätta rapa upp antalet gånger jag förklarat detta.
Folk har så OLIDLIGT svårt att acceptera officiell statistik och att den levereras av någon som har sådan sjuk koll på detta att de vet inte ens hälften.
Jag tror (TROR) att en av de främsta anledningarna till att folk gör bort sig gång på gång i den här diskussionen är ett par saker:
1. De förstår inte skillnaden mellan UK, GB och England (samt Wales Skottland och Nordirland). Här blandar de ihop siffror lite hur som helst
2. De använder statistik från PHE för att göra en godtycklig bedömning av antal avlidna i COVID-19 och jämför sedan denna med statistik från ONS gällande totalt antal döda. Den officiella statistiken över avlidna i COVID-19 kommer från ONS, men INTE från PHE. Även här blir det fel av orsaker som dels kan skyllas på punkt 1 ovan eller att folk inte har det färskaste datat.
När de tittat på dessa siffror gör de en enkel överslagsräkning och kommer till slutsatsen att "det fattas över 10,000 döda, ni har ljugit och mörkat antal döda". Tramset är så fatalt att klockorna stannar. Inte undra på att de inte vill referera till några siffror när de blir ombedda. Sista dagarna har vi sett prov på en rejäl faktahaverist som refererar till FEL statistik som inte ens har med saken att göra och sedan som en feg liten råtta vägrar att kommentera saken ytterligare med orden "du har fått siffrorna".
Antalet avlidna i England/Wales är: 81,557
Antalet avlidna i Wales är: 4,963
Antalet avlidna i England är: 76,594
Notera att dessa siffror inte är slutliga, de är baserade på den information som fanns tillgänglig vid tidpunkten för publicering och således kan komma att uppdateras och gäller för avlidna i COVID-19-pandemin fram till 01 Januari 2021 (således 2020).
Misstänkte att det var nåt sånt.
Om jag förstår det rätt redovisar alltså Ourworldindata, Worldometers och Google siffran "döda inom 30 dagar från covidpositiv" för UK. Du redovisar "döda med covid som angedd dödsorsak", som är nästan 20% högre i UK. Den är idag 149k döda istället för 127k.
UK har alltså egentligen 2240 döda/1M. Då överrensstämmer det nog med överdödligheten.
Måste dock tyvärr säga att det är lite märkligt att det inte fortsatte minska efter vecka 18, vilket det definitivt bör ha gjort om det bara berodde på vädret.
Dock, någon konstant ökning fram till juni går inte att fastställa. Takadingdong tolkar data som han vill, och inte enligt någon vetenskap.
Ja, det ackumulerade antal smittade ökar naturligtvis, men nu utgår jag ifrån att vi diskuterar ökningen i relation till en historisk tidsrymd. Den mäts ofta i 7 dagar.
Om du talar om för mig hur du vill mäta så tillhandahåller jag fakta, jag kan till och med tillhandahålla källhänvisningar och officiella referenser. Bara fråga. Jag har tidigare frågat men du verkar inte vilja tala om hur du vill mäta - antagligen beroende på att du inser att det inte spelar någon roll hur vi mäter, antalet smittade ökade ända fram till Juni.
Du verkar inget vidare på att tolka fakta, faktiskt.
Jag diskuterar inte med dig, du saknar förmåga att analysera och förstå.
Mina enda svar till dig är att du antingen är ett TROLL eller lider av GRAV AUTISM.
Ren och skär lögn återigen från den här spammande kufen.
smittspridningen peakade in början av April i Sverige. Sen dess sjönk den stadigt ända tills hösten.
Vilket du ser på dödstalen, på inlagda på IVA, på inlagda på sjukhus och på andelen positiva tester.
Återigen:
Antal döda i Sverige i April ca 100st med en topp på 115.
Antal döda i Sverige i Juni ca 30st
Antal inlagda på sjukhus i April ca 2200.
Antal inlagda på sjukhus i Juni ca 1100
Andelen som testade positivt i april V.16: 18,8%
Andelen som testade positivt i Juni V.25 11,4%
Det enda du visar med dina siffror är att vi började testa befolkningen i Juni. Något vi inte gjorde tidigare.
Vi testade alltså 375% mera i Juni mot april. Nästan 4ggr fler.
Och då drar du slutsatsen att smittspridningen var som högst i Juni
Dessutom konstaterat och fastslagit sedan tidigare bland alla myndigheter att smittspridningen peakade i början av april.
Dina siffror förändrar ju iinte fakta oavsett hur många gånger du postar dem
HAHAHAHAHA! Det här blir bara sjukare och sjukare.
Sen sitter du och vaktar Flashback så ingen ska besvara din mytomani.
Självklart har du skydd med antikroppar. Precis som i alla andra virussjukdomar.
Det här är inget hokus-pokus som du tycks tro. Det här är ett coronavirus som vi har massor av som cirkulerar runt.
Att folk kan bli smittade och sjuka trots antikroppar, ja... det kan dom. I alla sjukdomar. Men det betyder ju inte att du är otroligt bra skyddad och med största sannolikhet blir mindre sjuk.
Att dra upp enstaka ytterligheter och tro att de skulle utgöra normen är ännu ett tankefel ifrån dig.
Aldrig stött på en människa som haft så fel om så mycket ärligt talat...
Av mig fetat
Det här stämmer inte.
Ta TBE t.ex. som är en virussjukdom som sprids av fästingar där finns inga kända fall där människor drabbats av TBE två gånger. Där räknar man med en livslång immunitet efter genomgången TBE-sjukdom.
Dock, någon konstant ökning fram till juni går inte att fastställa. Takadingdong tolkar data som han vill, och inte enligt någon vetenskap.
Ja, någon ökning var det ju inte. Går inte att säga säkert, men som det verkar, minskning i april, stabilt i maj, och sedan åter minskning under sommaren. Allt blir spekulationer, men skulle säga att det beror på en kombination av vädret och socialt beteende, folk slappnade av i maj.
I år har vi mer smittsamma varianter, men också högre immunitet, och mer och mer vaccination, som förhoppningsvis kommer igång påtagligt inom kort.