2021-04-05, 14:25
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jasså säger du det. Verkar inte ens som man har skydd med antikroppar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/fick-besked-om-antikroppar-mot-covid-tva-veckor-senare-var-anna-smittad-igen

Har du meddelat WHO?
Citera
2021-04-05, 14:28
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Vad gör du för antaganden för att komma fram till den siffran? England gjorde ju en mätning nu i år som visade på en seroprevalens runt 12% och de har haft betydligt värre kurvor än oss.

Länk till den eller lyssnar du på takadingdong och dom andra galningarna?
Titta på den här rapporten från uk 22/2 tex här räknar dom med 13 000 till 35 000 smittade per dag trots att bekräftade fall är lägre.
Dom tar även upp en undersökning från norra London där dom kommer fram till följande:

"The overall seroprevalence for*SARS-CoV-2*was 64.3% (95%*CI*61.6-67.0%)."

Seroprevalence studies show that where transmission is not well-controlled, a very high proportion of the population can become infected.

https://www.gov.uk/government/publications/sage-81-minutes-coronavirus-covid-19-response-18-february-2021/sage-81-minutes-coronavirus-covid-19-response-18-february-2021

Jag orkar inte leta men för fan om du vill veta så leta själv så kommer du se att alla räknar med detta och förstår detta. Även om några idioter här försöker hävda motsatsen
Citera
2021-04-05, 14:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
I alla länder över hela jorden så följer sjukhusinlagda/IVA och antalet fall varandra.

Men i Sverige under våren 2020 så var det inte så. Och detta på grund av av D-vitaminnivåer och klustersmitta på Järva-fältet?

Vad konstig att Sverige fick in en sådan vild mutation tidigt i pandemin. Den var alltså dödligast i hela världen och orsakade störst andel sjukhusinläggar per antalet smittade.

Ännu mer konstigt är att viruset liksom kände av att vi började testa mer och nu plötsligt blev mildare.

Ja det har det väl gjort här med, har jag sagt något annat? Om viruset angriper de mest mottagliga först så kan smittan fortsätta arbeta sig igenom befolkningen, i de som inte blir så sjuka.

Det är väl känt att D-vitamin hjälper immunförsvaret mot luftvägssjukdomar.

Problemet var väl att Sverige fick in det i den delen av befolkningen som sköter de gamla? Att det var klustersmitta i utanförskapsområden har FHM fastslagit.

Vad är det för trams att viruset kände av testningen?
Citera
2021-04-05, 14:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du tror väl inte att England haft 12% smittade?

Läste det i en studie från England, har postats tidigare i tråden.
Citera
2021-04-05, 14:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Har du meddelat WHO?

Det är inte min uppgift.
Citera
2021-04-05, 14:40
Medlem
Citat:
Nu kommer nog många sätta i kaffet i vrångstrupen men jag skulle vilja påstå att Sverige körde den fega approachen och antog att vaccin skulle dröja flera år.

Johan G erkände att detta var en av de grejor han hade väldigt fel om.

Det senaste utbrottet i Oslo visar ju att det på sikt är omöjligt att undvika Covid-19. Norges räddning är ju vaccinet.

Ja, det är värt att komma ihåg att hade vaccinet dröjt fram till säg 2023, så hade Sverige gått ur detta som vinnare. Så länge går det inte någonstans att hålla smittan på låg nivå, det skulle dessutom sannolikt komma mutationer som gör att det inte går att hindra ökande smitta oavsett åtgärder. Om inget oförutsett inträffar kommer sannolikt Norge och Finland gå ur detta som några av de mest framgångsrika länderna. Men det finns en hel del tur inblandat i detta. Ingen kan påstå att de visste exakt hur smittsamt och hur dödligt viruset var, och ännu mindre vilka mutationer som skulle komma och hur snabbt vi skulle ha vaccin. Hade räckt med att den brittiska mutationen varit ännu lite mer smittsam, så det var omöjligt att hålla R0 under 1, så hade skillnaden mellan länder i Europa varit betydligt mindre än vad den är.
Citera
2021-04-05, 14:41
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ja det har det väl gjort här med, har jag sagt något annat? Om viruset angriper de mest mottagliga först så kan smittan fortsätta arbeta sig igenom befolkningen, i de som inte blir så sjuka.

Det är väl känt att D-vitamin hjälper immunförsvaret mot luftvägssjukdomar.

Problemet var väl att Sverige fick in det i den delen av befolkningen som sköter de gamla? Att det var klustersmitta i utanförskapsområden har FHM fastslagit.

Vad är det för trams att viruset kände av testningen?

Om antalet fall inte följer sjukhusinlagda/IVA/dödsfall så blir följden just sånt trams.

Antalet fall går upp i juni när allting annat sjunker.
Citera
2021-04-05, 14:43
Medlem
Citat:
Som jag sa konspirationer kan ni ta i annan tråd.
Att ha problem är inte samma sak som att mörka.

Du försöker likt Region Stockholm att blunda för sanningen
att det är ett totalt kaos när det gäller vaccinationer i Sthlm.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/overflod-av-vaccinationstider-da-nobbades-gunbritt-73/
Citera
2021-04-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Giesecke gjorde i princip alla felaktiga antaganden som man kunde göra. Att han inte begrep att vaccinerna skulle komma så här snabbt är bara en insikt som visar att fohm inte har tillräcklig koppling till forskning o vetenskap.

Dessutom trodde Giesecke att covid19 skulle smitta ner majoriteten av Svenskarna snabbt som att dra av ett plåster. Att immunitet via smitta tar åratal att bygga upp hade han ingen koll på.

Det beror ju helt på hur smittsamt viruset är. Kommer det ett nytt virus idag som är lika smittsamt som mässlingen så kommer i princip varenda människa på jorden haft det till midsommar, även med nuvarande och utökade restriktioner runtom i världen.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Länk till den eller lyssnar du på takadingdong och dom andra galningarna?
Titta på den här rapporten från uk 22/2 tex här räknar dom med 13 000 till 35 000 smittade per dag trots att bekräftade fall är lägre.
Dom tar även upp en undersökning från norra London där dom kommer fram till följande:

"The overall seroprevalence for*SARS-CoV-2*was 64.3% (95%*CI*61.6-67.0%)."

Seroprevalence studies show that where transmission is not well-controlled, a very high proportion of the population can become infected.

https://www.gov.uk/government/publications/sage-81-minutes-coronavirus-covid-19-response-18-february-2021/sage-81-minutes-coronavirus-covid-19-response-18-february-2021

Jag orkar inte leta men för fan om du vill veta så leta själv så kommer du se att alla räknar med detta och förstår detta. Även om några idioter här försöker hävda motsatsen

Den siffran gällde vid årsskiftet, nu är det ju betydligt högre i och med vaccineringarna. Jag har för mig att det var jag som postade länken, ska se om jag hittar den. Sverige borde ju ha betydligt bättre siffror nu med då vi vaccinerar.

Edit:

https://www.imperial.ac.uk/news/215753/coronavirus-antibodies-14-englands-population-imperial/

14% var det, inte 12%.
Senast redigerad av revodneb 2021-04-05 kl. 14:49.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Du försöker likt Region Stockholm att blunda för sanningen
att det är ett totalt kaos när det gäller vaccinationer i Sthlm.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/overflod-av-vaccinationstider-da-nobbades-gunbritt-73/

Inte alls. Stockholm är urkassa! Deras beslut om att vaccinera vårdpersonal först tycker jag är åt helvete (även om jag nog kan förstå hur dom tänkte).

Att tiderna för vaccination för +75 inte är fullbokade är stort misslyckande.
Citera
2021-04-05, 14:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Om antalet fall inte följer sjukhusinlagda/IVA/dödsfall så blir följden just sånt trams.

Antalet fall går upp i juni när allting annat sjunker.

Så du menar att viruset la sig platt i april?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in