2021-04-05, 12:03
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Det gula, är det inte en upp o ner vänd båt som man tagit upp för säsongen/när vintern närmar sig?
Nej det är en folkracebil, däremot på denna bild kan det vara en uppochnedvänd båt i bildens högra kant.
Citera
2021-04-05, 12:18
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Mordplats och fyndplats kan ju vara olika.

Hon kan ju ha flytt och blivit upphunnen där.
Det är ju naturligtvis möjligt, då skulle han alltså ha släpat in henne i husbilen igen efteråt... Men vissa här i tråden hävdar att hon inte fanns i husbilen och dessutom borde den vara det första stället som polisen genomsöker...
Citera
2021-04-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Nej det är en folkracebil, däremot på denna bild kan det vara en uppochnedvänd båt i bildens högra kant.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det är en folkracebil.

Ok my bad, inte hängt med i tråden de sista och relativt nyvaken när ja kolla bilden.
Förlåt.
Citera
2021-04-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Ok my bad, inte hängt med i tråden de sista och relativt nyvaken när ja kolla bilden.
Förlåt.
Att anpassa sig efter ny info är en bra egenskap tycker inte du har något att be om ursäkt för.
Citera
2021-04-05, 14:05
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
Jag känner ju till hans föräldrar och syskon, dem är märkliga allihop. Huset och tomten ser ut som ett skrotupplag mitt i en villaidyll. När vi va 10-11 bast i mitten av 90 talet brukade Philips storebrorsa vilja vara med och cykla och bygga kojor och skit.. han va då 18-19. Med vetskapen om hans familj blir det svårt att inte döma även Philip på förhand. Dock tycker jag att han gett ett vänligt intryck. Drog med honom på en efterfest en gång för att jag tyckte synd om honom där han stod på puben själv. Han visade inga tendenser till att vara annorlunda då. Blyg och ganska tyst.. å andra sidan va jag bra jävla full så min bedömning av den kvällen är inte helt 100

Finns det fler anekdoter om familjen?
Citera
2021-04-05, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nello
Är det någon som, snackar skit är det du, spekulerar i downs och gud vet vad för skit utifrån en jävla video, försöker smått få det att vara BOS fel eller fä det att låta att BO inte visste sitt bästa och på något sätt kan klandras, du säger det inte rskt ut men ditt jävla sätt att ifrågasätta gör det implicit.

Killen är en vedervärdig rasse med bevisligen fientliga åsikter om kvinnor.

Sen att du inte fattar att rädda människor kan skrämmas till lydnad är ett under då du konstant ifrågasätter att BO var rädd då hon har befunnit signhos GM vilket enligt dig är märkligt....du kan noll om mänskliga relationer va?

Är det någon som dräller ur sig skitsnack är det du, totalt irrelevanta poänger.

Fast är det inte motsägelsefullt att BO, som sägs ha varit så snäll och omtänksam, ville umgås med en "vedervärdig rasse med fientliga åsikter om kvinnor"?

Det är något jag inte riktigt förstår. Om det förekom hot så borde hon ha anmält honom till polisen, berättat det för sina föräldrar och slutat träffa honom. Eller är det kvinnofientligt att föreslå det? Metoo-drevet har verkligen dumförklarat kvinnor, alla träffar tydligen regelrätta svin som våldtar dem på löpande band men fortsätter ändå att träffa dem. Görs det en anmälan så kommer den först flera år senare (?), vilket gör att dessa "rovdjur" kan verka fritt i flera år. På vilket sätt hjälper det kvinnor? Jag förstår verkligen inte.
Senast redigerad av countolaf 2021-04-05 kl. 14:39.
Citera
2021-04-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Någon står och gräver på en igenvuxen bakgård i Höör mitt i natten.
Vem menar du skulle ha upptäckt det och reagerat. Det lär väl ha varit stendött där då och familjen och alla grannar låg och sov.
Jag har inte varit på platsen där detta hände, så därav min fråga. Jag föreställer mig att det hörs relativt bra på natten om någon sätter igång och börjar gräva, dessutom är det inte bara några skopor, utan det lär ha tagit en stund. Om inte så bodde ju hand föräldrar samt bror i huset, så de vore ju inte alltför långsökt att tro att de hörde något, kanske de kom ut och försökte få honom att sluta alternativ hjälpte till..
Citera
2021-04-05, 15:10
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Jag har inte varit på platsen där detta hände, så därav min fråga. Jag föreställer mig att det hörs relativt bra på natten om någon sätter igång och börjar gräva, dessutom är det inte bara några skopor, utan det lär ha tagit en stund. Om inte så bodde ju hand föräldrar samt bror i huset, så de vore ju inte alltför långsökt att tro att de hörde något, kanske de kom ut och försökte få honom att sluta alternativ hjälpte till..
Att kroppen skulle varit nergrävd är, som jag förstår det, bara ett rykte som florerat i tråden och samhället. Efter att ha granskat de bilder som finns tillgängliga på nätet så tror jag att hon hittades under den plastbåt som låg uppochner mellan husvagnen och folkracebilen. Det verkar som att det är där som brottsplatsundersökarna fokuserar sitt arbete och man gjort ett stort jobb att förhindra insyn från allmänheten.
Båten ligger delvis synlig till höger i denna bild: https://bit.ly/2Ps2Dyy

Edit: förtydligad beskrivning...
Citera
2021-04-05, 15:59
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Att kroppen skulle varit nergrävd är, som jag förstår det, bara ett rykte som florerat i tråden och samhället. Efter att ha granskat de bilder som finns tillgängliga på nätet så tror jag att hon hittades under den plastbåt som låg uppochner mellan husvagnen och folkracebilen. Det verkar som att det är där som brottsplatsundersökarna fokuserar sitt arbete och man gjort ett stort jobb att förhindra insyn från allmänheten.
Båten ligger delvis synlig till höger i denna bild: https://bit.ly/2Ps2Dyy

Edit: förtydligad beskrivning...

Dom har gjort en teknisk undersökning av husvagnen, är min gissning av den bilden. Vet inte hur du kan fastslå att hon låg under båten med den bilden som underlag.
Citera
2021-04-05, 16:11
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dom har gjort en teknisk undersökning av husvagnen, är min gissning av den bilden. Vet inte hur du kan fastslå att hon låg under båten med den bilden som underlag.
I så fall jobbar de ju på fel sida av husbilen! Mitt antagande baseras inte bara på den bilden, utan på flera bilder som tagits på platsen och finns fritt tillgängliga på nätet (Bild-Googla "Höör", filtrera på "senaste veckan").

Edit: Du skrev husvagnen, jag läste husbilen... OK, det är möjligt
Citera
2021-04-05, 16:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det avspärrade området i Tjuvaröd (mellan N 55° 55' 33.29", E 13° 31' 10.07" och järnvägen i norr) kan anses vara ett (svårtillgängligt) skogsområde och det är i en sjö här man sannolikt hittat det misstänkta mordvapnet.

”På onsdagseftermiddagen beslutades om flygförbud över Tjuvaröd och Höör med anledning av den pågående insatsen. Polisen hade då spärrat av tre platser i området.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvoKW/forsvunnen-kvinna-hittad-dod--ung-man-anhallen

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Polisens tekniker arbetar nu på fyndplatsen, som ligger i ett skogsområde.
”– Vi utför tekniska undersökningar, säger polisens utredare Fredrik Bratt”.

PRECIS.

Och media var faktiskt på plats.
Möllevägen 16, där Philiå Grahn bor, ligger INTE i Tjuvaröd.
Det är en bit hans bostad och Tjuvaröd

BILD: https://forumbilder.com/i/rxdE
Citera
2021-04-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Fast är det inte motsägelsefullt att BO, som sägs ha varit så snäll och omtänksam, ville umgås med en "vedervärdig rasse med fientliga åsikter om kvinnor"?

Det är något jag inte riktigt förstår. Om det förekom hot så borde hon ha anmält honom till polisen, berättat det för sina föräldrar och slutat träffa honom. Eller är det kvinnofientligt att föreslå det? Metoo-drevet har verkligen dumförklarat kvinnor, alla träffar tydligen regelrätta svin som våldtar dem på löpande band men fortsätter ändå att träffa dem. Görs det en anmälan så kommer den först flera år senare (?), vilket gör att dessa "rovdjur" kan verka fritt i flera år. På vilket sätt hjälper det kvinnor? Jag förstår verkligen inte.
alltid lika hemskt var gång en ung el gammal kvinna faller offer för en man som av nån anledning får lust att döda..
och samtidigt tänker jag precis som dig, fann hon honom olustig -var rädd för honom varför i hela fridens namn gick hon hem till honom, instängd i en hus bil
frivilligt gick hon dit, att Elin umgåtts med honom och promenerat med honom runt ån,
det är en annan sak, visst kan man promenera runt ute bland folk
men att följa med frivilligt hem till honom tyder ju på att hon inte var rädd för honom
hon insåg inte att han var lynnig.
Jag förstår inte detta, alla flickor och kvinnor kan fritt umgås hursomhelst ute bland folk,
men bör undvika umgås med någon i hemmet, med någon som ger dig osäkerhetskänslor eller ger dig känslor av fara.Gick hon hem till honom frivilligt?
Med detta menas inte att Elin har skuld till att hon mördades, men hade hon sänkt garden,
från att tidigare upplevt MGM som obehaglig
det är obegripligt att hon skulle vara så rädd för honom men ändå valde att gå med honom ensam hem..hon var en ung fri tjej och var ju på intet vis tvungen att besöka honom i hans hem..
återigen- det är hans fel att hon är död..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in