Citat:
Ursprungligen postat av
countolaf
Fast är det inte motsägelsefullt att BO, som sägs ha varit så snäll och omtänksam, ville umgås med en "vedervärdig rasse med fientliga åsikter om kvinnor"?
Det är något jag inte riktigt förstår. Om det förekom hot så borde hon ha anmält honom till polisen, berättat det för sina föräldrar och slutat träffa honom. Eller är det kvinnofientligt att föreslå det? Metoo-drevet har verkligen dumförklarat kvinnor, alla träffar tydligen regelrätta svin som våldtar dem på löpande band men fortsätter ändå att träffa dem. Görs det en anmälan så kommer den först flera år senare (?), vilket gör att dessa "rovdjur" kan verka fritt i flera år. På vilket sätt hjälper det kvinnor? Jag förstår verkligen inte.
alltid lika hemskt var gång en ung el gammal kvinna faller offer för en man som av nån anledning får lust att döda..
och samtidigt tänker jag precis som dig, fann hon honom olustig -var rädd för honom varför i hela fridens namn gick hon hem till honom, instängd i en hus bil
frivilligt gick hon dit, att Elin umgåtts med honom och promenerat med honom runt ån,
det är en annan sak, visst kan man promenera runt ute bland folk
men att följa med frivilligt hem till honom tyder ju på att hon inte var rädd för honom
hon insåg inte att han var lynnig.
Jag förstår inte detta, alla flickor och kvinnor kan fritt umgås hursomhelst ute bland folk,
men bör undvika umgås med någon i hemmet, med någon som ger dig osäkerhetskänslor eller ger dig känslor av fara.Gick hon hem till honom frivilligt?
Med detta menas inte att Elin har skuld till att hon mördades, men hade hon sänkt garden,
från att tidigare upplevt MGM som obehaglig
det är obegripligt att hon skulle vara så rädd för honom men ändå valde att gå med honom ensam hem..hon var en ung fri tjej och var ju på intet vis tvungen att besöka honom i hans hem..
återigen- det är hans fel att hon är död..