2021-04-05, 13:23
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Johan Bratt, hälso- och sjukvårdsdirektör i Region Stockholm medger ju själv att informationen varit bristfällig men som han uttrycker sig "Man kan möjligen se det som lite orättvist"

Hör vad han själv säger

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sjukvardsdirektoren-man-kan-mojligen-se-det-som-lite-orattvist

Bristfällig är en helt annan sak än mörkat.
Citera
2021-04-05, 13:23
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Akta dig så att inte Takadongtakadang och hans akademikervänner skrattar åt dig runt fikabordet medan de försöker räkna ut hur många procent fler bullar det ligger på fatet med 10 bullar än det med 5 bullar.

Kanske står det inte "det här är bullar" på en skylt heller, så enligt Takadongtakadang har de då 0 bullar.

Roligaste inlägget på länge!
Och kom inte och påstå att det är 100% fler bullar för då ligger du risigt till.
Och har du inte provtagit bullarna hur vet vi då att det är bullar även om dom ser ut och smakar som bullar
Citera
2021-04-05, 13:25
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren

Och då drar epidemiologen slutsatsen att smittan peakade i Juni
Nej, där ljög du IGEN (en vanligt förekommande företeelse när det gäller dig). Jag har aldrig påstått att smittan "peakade i Juni", jag har påstått att fakta visar att smittan fortsatte att öka fram till Juni 2020. Detta i motsats till UK där den minskade dramatiskt efter lockdown i Mars (vilket ni med en dåres envishet hävdar att den INTE gjorde). Samtliga dessa påståenden har jag refererat till statistiskt stöd för - samtidigt som du inte lämnat EN ENDA referens som stöd för ditt skitprat. Jag förstår att du är irriterad över att någon som uppenbarligen vet EXAKT vad de pysslar med säger emot. Du är uppenbarligen den typen av missanpassad galning som blir förbannad när någon avslöjar dina lögner.

Citat:
HAHA! Detta blir bara värre och värre... är det den här nivån du har förstört tråden med i över 1 år nu?
Sitter och vaktar tråden dag ut och dag in för att sprida lögnerna. Springer tillbaka en gång i kvarten för att se att nån inte har besvarat ditt trams...

Vad håller du på med ärligt talat?
Drar ner brallorna på dig och din ilk.
Citera
2021-04-05, 13:26
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag vet att du trollar men tror du det är de som går på det som är fånarna, eller är det du som sitter framför datorn och framstår som ett mongo på Flashback 24 timmar om dygnet?
Ville du diskutera statistik eller något annat relevant för trådens ämne? Det verkar inte så...
Citera
2021-04-05, 13:29
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Herregud, det här är värre än jag trodde. Det är nästan som idioten som menade att Stockholm var mer tätbefolkat än Stockholm - och sedan menade att jag hade fel när jag refererade till officiell statistik som visade det alla redan visste - att London ÄR mer tätbefolkat än Stockholm.

Var inte det ett missförstånd kring trångboddhet vs. befolkningstäthet? Jag kanske minns fel, men det var så jag uppfattade det.

Sverige skulle kunna ha sin nuvarande befolkning och Rysslands areal. Finns det för få bostäder blir det ändå trångbott. Och trångboddhet känns ganska relevant för pandemin, bor man ihop är det ju uppenbarligen stor risk för att man smittar varandra.
Citera
2021-04-05, 13:36
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Du pratar om något helt annat. Du verkar ha VÄLDIGT svårt att acceptera att antalet smittade ökade i Sverige fram till Juni 2020.

Det är HELT obegripligt att svenska inte begriper detta. Total hjärnsmälta och komplett faktaresistens.

Antalet smittade ökar hela tiden. Det talet kan aldrig sjunka.

Du är ett TROLL.
Citera
2021-04-05, 13:37
Medlem
Citat:
Jo, den officiella statistiken över smittade säger exakt det.

Ökningen av antalet smittade i Sverige per vecka räknat i procent från vecka 6 var enligt följande:

Ö

Vilket överhuvudtaget inte tar hänsyn till att vi inte testade vår befolkning i april men gjorde det i Juni. Faktiskt 4ggr mer.

I April blev endast de som lades in på sjukhus testade.

Du tror på riktigt att smittspridningen i Sverige under första vågen var som högst i Juni?

Vi kan ta det igen:

Sverige i April: Ca 100 dag per med topp på 115st
Sverige i Juni ca 30 döda per dag

Sverige i April: ca 2200 inlagda på sjukhus
Sverige i Juni Ca 1100 inlagda på sjukhus

Och då drar du den ofattbart korkade slutsatsen att smittan toppade i Juni i Sverige? HAHAHAH!

Du är bara för mycket. vilken komplett dåre ärligt talat. Totalt imbecill. Du vet inte vad du läser för något och helt oförmögen att förstå en graf och vad den betyder.

Den är dessutom fastslagit sedan länge hos precis ALLA att smittan toppade i början av April i sverige under första vågen.

Att du sitter i sandlådan och käftar emot som ett litet barn förändrar ju inte fakta. Det blir ju inte mer sant ju fler gånger du ljuger om samma sak.

Återigen, vad är din agenda och vad håller du på med? Du verkar inte vilja svara på den frågan. Lika lite som du vill besvara frågan om vem som lyckats bäst av Sverige och UK
Citera
2021-04-05, 13:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Bli inte som vissa andra utan förstå sambandet mellan döda och smittade.
Här läs denna.
https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2021/01/morkertal-fordunklar-smittskyddslaget/#comments

Här är folkhälsomymdighetens uppskattning från April, läs den och bilda din egen uppfattning om smittspridningen.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/da0321b738ee4f0686d758e069e18caa/skattning-letalitet-covid-19-stockholms-lan.pdf&ved=2ahUKEwj33Kyq5ebvAhXEK3cKHbx2C7sQFjAAe gQIBBAC&usg=AOvVaw1Vc83O8WFRP61ugUU83FLN

Här har The royal society från uk räknat lite och kommit fram till att:
The*implied true detection rates have generally improved as the pandemic has progressed. Nonetheless, as at 31 August 2020, we find that the implied true detection rates are particularly low (95% CI < 10%) for Belgium, France, Italy and the UK.
Läs den och bilda dig en egen uppfattning.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rsos.200909&ved=2ahUKEwjumdew5-bvAhU_CRAIHdREBS0QFjABegQIDhAC&usg=AOvVaw1711v8nQN q8J091_gHujSC

Smittans kurva går ner från April och kurvan för antal test går uppåt och i Juni korsar dom varandra. Skärningspunkten mellan dom två kurvorna sker i juni helt enkelt.
Man räknar med att sverige hade uppemot 20 000 smittade per dygn i slutet på Mars.

Folkhälsomyndigheten hade tokfel hela våren angående smittan, liksom många här i tråden. Man talade om enorma mörkertal och att si och så många miljoner nu var smittade, sen visade seroprevalensstudierna på ynka 4-5%. Man babblade om flockimmunitet och platåer hit och dit, ingenting stämde. Att tro att det finns ett enormt mörkertal är ett seriöst misstag, det gjorde man i Manaus exempelvis och vi såg ju hur det gick.

Om du har en stor mängd unga smittade så är det ju ingen som dör, i princip såvida de inte smittar dem i riskgrupp.
Citera
2021-04-05, 13:41
Medlem
Citat:
Nej, där ljög du IGEN (en vanligt förekommande företeelse när det gäller dig). Jag har aldrig påstått att smittan "peakade i Juni", jag har påstått att fakta visar att smittan fortsatte att öka fram till Juni 2020. Detta i motsats till UK där den minskade dramatiskt efter lockdown i Mars (vilket ni med en dåres envishet hävdar att den INTE gjorde). Samtliga dessa påståenden har jag refererat till statistiskt stöd för - samtidigt som du inte lämnat EN ENDA referens som stöd för ditt skitprat. Jag förstår att du är irriterad över att någon som uppenbarligen vet EXAKT vad de pysslar med säger emot. Du är uppenbarligen den typen av missanpassad galning som blir förbannad när någon avslöjar dina lögner.

Drar ner brallorna på dig och din ilk.

Varenda person på det här forumet kallar dig för ett troll nu. Varför då tror du?
Du har spammat sönder precis hela tråden med ditt evinnerliga skitsnack, trams och lögner.

Återigen så ljuger du. Smittan minskade från början av april och framåt. Det enda som hände var att vi började testa människor i Juni. Något vi inte hade gjort innan.

Är det verkligen så svårt för dig att fatta?

UK, ett av jordens mest misslyckade länder i pandemihanteringen med en av de högsta dödstalen per capita. Jag tror inte UK är direkt ett föregångsland i detta
Boris "fiaskot" Johnson.

Men det förändrar ju inte fakta att smittspridningen sjönk markant från början av April och framåt i Sverige. Succesivt ända tills hösten faktiskt då våg 2 tog fart.
Citera
2021-04-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Folkhälsomyndigheten hade tokfel hela våren angående smittan, liksom många här i tråden. Man talade om enorma mörkertal och att si och så många miljoner nu var smittade, sen visade seroprevalensstudierna på ynka 4-5%. Man babblade om flockimmunitet och platåer hit och dit, ingenting stämde. Att tro att det finns ett enormt mörkertal är ett seriöst misstag, det gjorde man i Manaus exempelvis och vi såg ju hur det gick.

Om du har en stor mängd unga smittade så är det ju ingen som dör, i princip såvida de inte smittar dem i riskgrupp.

Testar man inte sin befolkning så har man väl ett stort mörkertal?

Återigen en lögn ifrån dig. Är du uppe i fyrsiffriga antal lögner nu?
Citera
2021-04-05, 13:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Testar man inte sin befolkning så har man väl ett stort mörkertal?

Återigen en lögn ifrån dig. Är du uppe i fyrsiffriga antal lögner nu?

Inte nödvändigtvis.
Citera
2021-04-05, 13:48
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Fast det gjordes mätningar av antalet smittade i Stockholm under våren.

De visade tydligt att det var en kraftig topp i mars/april och att den hade minskat till ungefär en åttondel i slutet av maj. Från 2,3 till 0,3%.

Även om de inte är en exakt siffra (antalet faktiskt sjuka beror ju tex på hur länge man testat positivt) så är felet systematiskt och förhållandet kvarstår, vi hade en topp i mars/april. Inte i juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in