Citat:
Ursprungligen postat av
develi
För sista gången. Bestäm att den ser ut som ett vridreglage likt att Springare gjort ett toppenjobb.
Behåll din åsikt så behåller jag min.
Jag skrev att med den metod krimtekniker måste använda så är jag tveksam att den såg ut som i FUP när de anlände till tvättstugan.
Det låter oerhört långsökt att de inte skulle se den IRL såsom den ser ut i FUP och om den är fotad efteråt så kan möjligen utseende förändrats.
”Ser ut som ett vridreglage”?
Jag använde vridreglaget på bilden som referens storlek/diameter men det kanske flugit över huvudet på dig.
PS verkar vara hot topic fortfarande. Han är säkert superkass men det var väl inte fel att försöka ta reda på vad som hände under hans tid som spaningsledare. Vart tog Dragonhuvudet vägen förresten? (Retorisk fråga, ingen behöver svara)
Du vill fortsatt inte försöka reda ut varför fläcken ”presenterats” som de gjort men du är ju lite självutnämnd ”brottsplatskoordinator” här och stänger diskussionen med att du vet vad de gjort utan att skriva vad de gjort. På tal om metoden där som du är inne på. Den du har sån koll på.
Sen förstår jag å andra sidan att du börjar prata om PS och annat då kanske din kunskap på temat kanske ändå inte riktigt är så djup som du vill göra gällande.
Men då är det bättre att skriva ut det isf.
Jag har tagit reda på hur man fotar såna här fläckar och sånt men du hintar bara om att du har superkoll när du i själva verket inte har det eller?
Din insiktsfulla analys kring fläcken är att ”om den är fotad efteråt så kan möjligen utseende förändrats”.
Hur undrar jag då du menar att fläcken ändrat färg?
Tyvärr hittar jag ingen bild i domen som hade kunnat vara av bättre kvalitet för färgbedömning men däremot den här meningen:
”Med utgångspunkt i Göran S*chwartz uppgifter,
att det såg ut som blod på tvättmaskinen, och NFC:s bedömning, är det klarlagt att Lena Wesströms blod anträffats på Stefan Davidssons tvättmaskin.”
Sid 27ff.
Han menar att det ser ut som blod(rättens formulering dock) inte att det reagerar för blod.
Det är väl lite vettigt att försöka reda ut detta men vill du inte så får jag diskutera med nån som vill och kan istället.