2021-04-05, 04:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
*enda

Vi behöver inte ett vapen i hans hand efter mordet. Vi behöver ett vapen i hans hand innan mordet. Att man kan göra dig av med vapen i efterhand är välkänt, men man kan inte göra sig av med hur man fått tag på vapnet innan mordet. Logik.

Han har köpt de av någon kriminell? Hur är sekundärt, med den styrkan bevisningen har kan invändningen om vapnet läggas åt sidan
Citera
2021-04-05, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Gör så här samtala med en person du ofta samtalar med.
Be denne klocka samtalet.Fortsätt att samtala med denna person (en kollega.granne eller vad som helst)
regelbundet flera gånger i veckan.
När drygt tre månader har gått försök uppskatta hur långt samtalet var.Lycka till!Delge oss gärna resultatet framåt mitten av juli!
Två minuter är ett rätt långt samtal om man bara byter några ord med en kollega och tillönskas treblif semester osv.

Två minuter går fort. Det är hans uppskattning, men man kan förstås dra bort en halv minut. Låt säga att samtalet påbörjades 23.19.30, så avslutas det 23.21, och han är ute på gatan tio sekunder senare. Det ger SE högst 20 sekunder att springa i kapp dra upp revolvern och skjuta med en mordtiden beräknad till 23.21.30.
Vad har du för bild av det hela?
Fanns det någon tid över att bli ”avsnäst” nere i hörnan?
Vem var mannen i blå jacka 20 meter norr om entrén?
När kom SE ut i förhållande till Palme och NF?
Citera
2021-04-05, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Två minuter går fort. Det är hans uppskattning, men man kan förstås dra bort en halv minut. Låt säga att samtalet påbörjades 23.19.30, så avslutas det 23.21, och han är ute på gatan tio sekunder senare. Det ger SE högst 20 sekunder att springa i kapp dra upp revolvern och skjuta med en mordtiden beräknad till 23.21.30.
Vad har du för bild av det hela?
Fanns det någon tid över att bli ”avsnäst” nere i hörnan?
Vem var mannen i blå jacka 20 meter norr om entrén?
När kom SE ut i förhållande till Palme och NF?

Man kan dra bort 1,5 min om något samtal ens ägt rum vilket är ytterst tveksamt hur gärna ni förnekare än vill ha det till en sanning och SE kan ha stämplat ut 23:19:00 lika gärna lär om lär rätt
Citera
2021-04-05, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Spädgrisen i fickan, jojo...
Måste ha luktat ordentligt då han kom tillbaka.
Ingen övertid tidigare den veckan.
Har du inte dokumenten till hands?

Vad har övertiden med saken att göra? Du borde verkligen sätta dig in i vittnespsykologisk forskning och vad falska minnen innebär. Uppenbart sett till SE och hans agerande att något samtal aldrig ägt rum
Citera
2021-04-05, 08:26
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Vad har övertiden med saken att göra? Du borde verkligen sätta dig in i vittnespsykologisk forskning och vad falska minnen innebär. Uppenbart sett till SE och hans agerande att något samtal aldrig ägt rum
Den enda av de tre som pratade om "ett par minuter" har varit HO.

Vakten AK nämner bara : " vi önskade honom trevlig semester och allting".

Det är det enda jag sett henne säga och det behöver bara vara en kort grej på 20-30 sekunder.

SE nämner det inte alls och om jag inte missminner mig svarar han också i minst ett förhör nekande på frågan om något samtal förekom ...

Så jag tror man landar på en av tre ( i förhören tre månader senare ).
Citera
2021-04-05, 08:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
*enda

Vi behöver inte ett vapen i hans hand efter mordet. Vi behöver ett vapen i hans hand innan mordet. Att man kan göra dig av med vapen i efterhand är välkänt, men man kan inte göra sig av med hur man fått tag på vapnet innan mordet. Logik.

Inte ens polisen lyckades med det på 3 år! Men kan man bara gissa att SE hade ett vapen är väl saken klar?
Citera
2021-04-05, 08:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Möttes de i toppen av trappan eller en bit ner? Uppgifterna går isär. Se t.ex. rekonstruktionsbilden ...

Är det ens klarlagt att SE hade sin omsusade handledsväska med sig den aktuella kvällen?

Finns det fler källor till denna "sanning" än ALG:s komplettering till förhöret i juni 1986?

Troligare är att YN såg ett vapenfodral eller hölster. YN blev trots allt visad en bild på SE.

Den med keps och rock, samt handledsväska i högsta hugg ...

Någon väktare vittnar om att SE hade en väska, men väktarna har ju alltid förväxlat dagar har jag fått lära mig så SE hade nog ingen väska på mordkvällen. Det var nog en helt annan dag helt säkert!
Citera
2021-04-05, 08:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Håller med om att det här med signalementet - och om man breddar den frågan lite - att han har förväxlats med mördaren, går som en röd tråd genom i princip ALLT SE gjort angående Palmemordet ....

Även senare i rapportinslaget , ännu senare i tillägget att han också gått längs trottoarens ytterkant och ända bort till slutet med intervjun i "Skydd & Säkerhet".

I princip från början till slut !

Mycket intressant !

Redan dagen efter mordet faktiskt. Eftersom SE inte ändrar detta under åren måste vi tycka detta är väldigt misstänkt! Eller så upplevde SE att det var så helt enkelt.
Citera
2021-04-05, 09:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
JA svarar att han sett JÅS och Björkman på frågan om han sett fler personer svarar han nekande så vad han säger i tingsrätten när SE varit med i både tidningar och TV är irrelevant det visar bara att SE och hans strategi var lyckad

Han har sett OP och LP också. Redan en minut efter mordet fanns 15 personer vilket inte inkluderar GM på mordplatsen. Vad konstigt att 11 stycken tydligen inte var där eller "osynliga". Kan alla 11 ha varit GM?

Hur många vittnen prickar in 10 personer, men missar bara SE? Det kan väl inte vara så att de flesta pekar ut färre än 10 personer på mordplatsen eller var de "osynliga" de andra också?
Citera
2021-04-05, 09:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Han har köpt de av någon kriminell? Hur är sekundärt, med den styrkan bevisningen har kan invändningen om vapnet läggas åt sidan

Det finns ju ingen bevisning alls i målet. Bara en massa fantasifullt hittepå från TPs sida.
Citera
2021-04-05, 09:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Den enda av de tre som pratade om "ett par minuter" har varit HO.

Vakten AK nämner bara : " vi önskade honom trevlig semester och allting".

Det är det enda jag sett henne säga och det behöver bara vara en kort grej på 20-30 sekunder.

SE nämner det inte alls och om jag inte missminner mig svarar han också i minst ett förhör nekande på frågan om något samtal förekom ...

Så jag tror man landar på en av tre ( i förhören tre månader senare ).

Kan du länka till förhör med SE där han säger att han inte stannade och pratade med väktarna på en direkt fråga? Det är liksom SEkthittepå bara. Det finns inget sånt förhör.
Citera
2021-04-05, 09:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Det blir så krystat att prata om övertid och önska trevlig semester om SE varken hade jobbat övertid eller påbörjat sin semester. Men jag vet att detta kan vara väldigt svårt att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in