2021-04-05, 08:30
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
I denna artikeln finns bild på husbilen i skogsområdet

Mannen häktas för mordet på 18-åriga kvinnan i Höör

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Epe9v3/mannen-haktas-for-mordet-pa-18-ariga-kvinnan-i-hoor

Jag skulle inte kalla det för ett skogsområde, möjligtvis parkområde eller på sin höjd en träddunge men inte skog! Det skrevs ju tidigare i en artikel att det rörde sig om ett svårtillgängligt skogsområde, denna artikel försvann dock sedan.
Citera
2021-04-05, 08:33
Medlem
Hur hanterar domstolen ett dylikt fall? Jag antar att det inte blir rättspsyk av övriga kommentarer att döma och fängelsestraffet lär väl inte bli särdeles långt. Sedan lär han väl bli "härdad" av tiden inne och risken för nya våldsbrott när han väl kommer ut. Vi lär nog få höra mer av denne person i framtiden.
Citera
2021-04-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
Nu börjar jag också luta åt att kroppen hittades på tomten, eller så hittade man något annat mycket intressant där.
Man kan se ett gult större föremål på marken som man sedan flyttar tältet till (från gångvägen). Kan det vara så enkelt att kroppen gömts under det föremålet? (BILD)
När tältet flyttats dit: (BILD)
Det gula föremålet, efter att husbilen flyttats? (BILD)

På det gula föremålet till vänster längst ner syns en krok med kedja. Kan det vara någon typ av liten släpvagn med lock?
Citera
2021-04-05, 08:42
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Polisens tekniker arbetar nu på fyndplatsen, som ligger i ett skogsområde.

– Vi utför tekniska undersökningar, säger polisens utredare Fredrik Bratt.

Det avspärrade området i Tjuvaröd (mellan N 55° 55' 33.29", E 13° 31' 10.07" och järnvägen i norr) kan anses vara ett (svårtillgängligt) skogsområde och det är i en sjö här man sannolikt hittat det misstänkta mordvapnet.
Citera
2021-04-05, 08:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
På det gula föremålet till vänster längst ner syns en krok med kedja. Kan det vara någon typ av liten släpvagn med lock?

Det är standard på folkracebilar för att enkelt kunna dra bort dem då de havererat.

Kolla de igensvetsade strålkastarhålen samt den igensvetsade grillen där man istället gjort ett antal lufthål. Typiskt även det för folkracebilar.

Det är en folkracebil.
Citera
2021-04-05, 08:44
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Flera personer här har sagt att det verkar vara en folkracebil och jag håller med om det.

Edit: tvåa på bollen...
Citera
2021-04-05, 08:46
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Nu kan jag inte svara huruvida BO har en autism diagnos eller inte men det finns vissa särpräglade utseenden som de flesta autister brukar ha och BO har ett typiskt sådant. Lägg där till att dom kan ha specialintressen vilket BO tycks ha haft i form utav bilar och bilträffar.
Jag, som har viss erfar enhet av autistiska människor, håller inte med dig beträffande speciellt utseende.
Däremot har autister ofta en speciell blick, som är svår att beskriva. Samt ofta ett speciellt sätt att tala på, entonigt. Ofta vill man inte bli berörd, kramas inte osv (därav att autister sällan får egna barn).
Citera
2021-04-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Var finns länk till videon?

https://dl9.volafile.org/get/ENN72bZNEUASw/68bb85a7d2df496b12a2bb7b5d83908e.mp4

Här ligger videon
Citera
2021-04-05, 09:20
Medlem
(Japp, jag skapade kontot bara för att kunna skriva här...)

Familjen som PG tillhör har alltid varit speciella. Aldrig speciella ur ett uppenbart dåligt perspektiv såsom stökiga ungar och skräniga föräldrar - precis tvärtom, som redan nämnts i tråden. Tillbakadragna, inneslutna och har inte passat in i ramen. Därav kan det mycket väl vara så att sociala insatser inte blivit aktuella mer än på skolnivå såsom skolsköterska/kurator/skolvärdar osv. Där är två ungar i klanen som lever tillsynes normala liv och i synnerhet systern som är en fantastisk individ, både på arbetsplatser och som förälder. Där trillade äpplet långt ifrån, så att säga.
Citera
2021-04-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmorbamse
(Japp, jag skapade kontot bara för att kunna skriva här...)

Familjen som PG tillhör har alltid varit speciella. Aldrig speciella ur ett uppenbart dåligt perspektiv såsom stökiga ungar och skräniga föräldrar - precis tvärtom, som redan nämnts i tråden. Tillbakadragna, inneslutna och har inte passat in i ramen. Därav kan det mycket väl vara så att sociala insatser inte blivit aktuella mer än på skolnivå såsom skolsköterska/kurator/skolvärdar osv. Där är två ungar i klanen som lever tillsynes normala liv och i synnerhet systern som är en fantastisk individ, både på arbetsplatser och som förälder. Där trillade äpplet långt ifrån, så att säga.

Hej!

Hur många syskon har PG?
Citera
2021-04-05, 10:01
Medlem
Det gula föremålet som diskuteras är absolut en folkracebil.

Två av MGMs bröder M****** och F****** tävlar i folkrace så därför finns det nog mer än en sådan bil på denna gård.
Citera
2021-04-05, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag, som har viss erfar enhet av autistiska människor, håller inte med dig beträffande speciellt utseende.
Däremot har autister ofta en speciell blick, som är svår att beskriva. Samt ofta ett speciellt sätt att tala på, entonigt. Ofta vill man inte bli berörd, kramas inte osv (därav att autister sällan får egna barn).

Helt ointressant. Autism ger inte rättspsykiatrisk vård. Att ha drag av autism är vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in