2021-04-05, 00:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det skulle vara väldigt bra om folk skulle fortsätta tvätta eller sprita händerna, samt hålla lite avstånd där det går. Det skulle ju bland annat göra, så att dagisbarn slapp vara sjuka JÄMT som många är nu. Och samhällets kostnader för VAB och sjukpenning skulle hållas nere. Det finns bara fördelar med det!

...men med tanke på kommande "riktiga" epidemier och pandemier, så måste grundlagen ändras. Det måste bli möjligt för staten att förbjuda även privata sammankomster i folks hem, samt införa utegångsförbud. Det blir ju ren katastrof annars, när det RIKTIGT farliga viruset eller antibiotikaresistenta bakterien kommer... Det är bråttom nu, eftersom det måste vara ett val emellan två omröstningar i Riksdagen.

Jag tycker att vi ska ändra grundlagen men vi måste vara försiktiga. Det finns inte rum för att klanta till
det.
Citera
2021-04-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Här är en väldigt dålig nyhet. Men FHM kommer säkert inte att snappa upp det, förrän hela pandemin är över. Min vanligaste bussresa tar runt tolv minuter, och jag har tänkt att den är safe så länge som ingen nyser eller hostar rakt på mig (vilket tyvärr också har hänt). Men den brittiska varianten är mycket smittsammare:

https://www.nrk.no/rogaland/bor-definisjonen-av-naerkontakter-endres_-slik-svarer-fhi-1.15434432

Ønsker presisering av «nærkontakter»: – Kan smitte på svært kort tid
– Noen tror at hvis de overholder tometersregelen og er i kontakt mindre enn 15 minutter, så er de garantert ikke å bli smittet. Slik er det ikke, advarer kommuneoverlege.

– Hadde vi fulgt definisjonen kategorisk, tror jeg vi hadde gått glipp av flere smittetilfeller, sier kommuneoverlege i Haugesund, Jostein Helgeland.

Haugesund har hatt høyt smittetrykk de siste ukene. Noe som er spesielt urovekkende, er smittsomheten til den engelsk muterte varianten.

– Det skal veldig kort kontakttid til før enkelte har blitt smittet. En samtale på to minutter i vanlig prateavstand har i noen tilfeller vært nok, sier Helgeland.
Det är på tiden att regeringen står med munskydd under sina pressträffar framöver. Stefan Löfvén kommer se så söt ut i munblöja.

Sveriges coronastrategi är en jävla parodi från första början. Finns ju ingen tydlig ledare i kristider i Sverige bevare mig den dagen vi hamnar i ännu större kris dvs militärt angrepp
Senast redigerad av x2016 2021-04-05 kl. 01:05.
Citera
2021-04-05, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Om det inte vore för att JAG är den enda - i vanlig ordning - som levererar siffror. Här är siffrorna igen:

Här är siffrorna från Public Health England för den analys av mortality som fega råttan efterlyste (MOMO):
https://fingertips.phe.org.uk/static...-Jan-2021.html

Svart på vitt, den förväntade dödligheten för perioden Mars 2020 - 01 Jan 2021 i England var 373,357 (Figure 2: Cumulative deaths since 21 March 2020, by date of registration, England.).

Antalet registrerade döda personer för samma period var 445,711 personer.
(Figure 2: Cumulative deaths since 21 March 2020, by date of registration, England.)

Antalet registrerat avlidna i COVID-19 för den aktuella perioden var 76,594.
https://www.ons.gov.uk/file?uri=/peo...ukfeb2021.xlsx
Dina länkar funkar tyvärr inte.

Det låter konstigt att UK inte skulle ha något mörkertal alls. Det kan inte vara så att du jämför registrerade COVID-döda för hela UK med överdödligheten i enbart England nu?
Citera
2021-04-05, 01:01
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Du, Swan65, TAD3, Nurseratchetclank och alla andra förnekare och vaccinmotståndare är ju garanterat polare, ni kommer med samma dravel hela tiden.

Verkar som att möjligen flera läkemedelsbolag ju garanterat också är polare med olika länders regeringar, som lierat sig mot ryssarnas vaccin SrutnikV.

"Europeiska diplomater sa till Reuters att många länder hellre skulle låta tiotusentals fler medborgare dö än att tillåta Ryssland att rädda dem".
https://historisktkorrekt.se/sputnik-v-eu-offrar-sina-medborgare-av-tusentals-pa-altaret-for-anti-rysslands-poangpoang/
Citera
2021-04-05, 01:04
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Dina länkar funkar tyvärr inte.

Det låter konstigt att UK inte skulle ha något mörkertal alls. Det kan inte vara så att du jämför registrerade COVID-döda för hela UK med överdödligheten i enbart England nu?
Nej, de siffror jag lämnar är korrekta och avser England och England. Inget annat.

Märkligt att länkarna inte fungerar.

Pröva dessa, de fungerar för mig:

PHE Excess Deaths
https://fingertips.phe.org.uk/static-reports/mortality-surveillance/excess-mortality-in-england-week-ending-01-Jan-2021.html

Statistik dödsfall:
https://www.ons.gov.uk/file?uri=/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/weeklyprovisionalfiguresondeathsregisteredinenglan dandwales/2021/publishedweek112021.xlsx
Citera
2021-04-05, 01:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Hur menar du?

Vattkoppor får bara barn ( i de länder som inte vaccinerar mot vattkoppor, där får inga vattkoppor eftersom man har flockimmunitet).

Jo det är förstås sant. Men du måste skilja på begreppet Immunitet och Flockimmunitet. Vid flockimmunitet skyddar dom immuna den mindre gruppen som inte är immuna från att infekteras.

Det tycks inne alls fungera vid vattkoppor där i princip alla som inte har egen immunitet kommer att insjukna.
Citera
2021-04-05, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Eftersom viruset egentligen bara drabbar en liten minoritet borde allt fokus på skydd ägnas åt denna grupp fram till dess att alla är vaccinerade. För de allra flesta är det ett i stort sett helt ofarligt, om än obehagligt virus. Det finns ingen anledning att stänga ner för mkt för det kommer att drabba just den grupp som är mest drabbade av covid även ekonomiskt. En dubbel smäll mot den grupp som redan har det tuffast, medan de rikaste klarar sig undan som vanligt.

Har har tyvärr 100% rätt i vad han säger, när han säger att de fattigaste kommer att gå under av tuffa restriktioner.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/01/bolsonaro-tycker-att-ekonomin-ar-viktigare-an-smittobekampning-oppositionen

Du kan fortfarande se till att prioritera riskgrupperna. Det har vi tyvärr inte gjort ordentligt.

Ja det är klart men man måste vara oerhört försiktig så man inte pajar ekonomin. De som har det absolut sämst kommer att få det ännu sämre med för hårdra restriktioner. Lockdowns kommer att gå till historien som det största misstaget som gjorts av politiker i fredstid när allt är över och man summerat alla kostnader och tagit med "collateral damage" i beräkningen.

Jag vet ju vilka restriktioner jag skulle ha infört och som inte hade skadat ekonomin.
För det första skulle jag ha stoppat alla flyg från Kina. Sen skulle jag krävt 14 dagars karantän för alla som reser in i Sverige.
Det gjordes inte och det är därför man tvingas införa panikartade och dåliga nedstängningar som gör att smittan åker upp och ner som en jojo.
Citera
2021-04-05, 07:02
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag vet ju vilka restriktioner jag skulle ha infört och som inte hade skadat ekonomin.
För det första skulle jag ha stoppat alla flyg från Kina. Sen skulle jag krävt 14 dagars karantän för alla som reser in i Sverige.
Det gjordes inte och det är därför man tvingas införa panikartade och dåliga nedstängningar som gör att smittan åker upp och ner som en jojo.

Kineserna skulle tagit flyget till Kastrup eller Frankfurt och kommit från helt annat håll, DE som vill hit tar sig hit de stoppas inte av en enkel flyglinje.

Vilka restriktioner skull du infört, vilka skull du tagit bort?
Citera
2021-04-05, 07:08
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Hoppas du får bra betalt för att sitta här dag ut och dag in och skriva skit. För om inte så tycker jag verkligen synd om dig...

Överhuvudtaget så är denna tråd så jäkla patetisk så att man blir mörkrädd. Här sitter det alltså cirka tio dårar som mer eller mindre har spammat sönder tråden med skitnödiga inlägg i drygt ett års tid.
Herregud vad är ni för patetiska människor? Hur fan kan ni kalla er för män era räddhågsna stackare?

Istället för att vara glada att Sverige är ett PARADIS jämfört med i princip alla andra länder i Europa så vill ni dårar att samma dårskap ska råda här med munblöjor och lockdowns. För fan dra åt helvete med er, ta den jävla sprutan så att man blir av mer er inom en inte alltför avlägsen framtid...

Dårarna är de som vill att Sverige ska vara en frizon för riskbeteende och frivolitet. Vad gör du här om du lider så av trådens diskussion så mycket att du bara spyr galla över andra debattörer.
Citera
2021-04-05, 07:09
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Skönt att ni har klarat er.

Jag tror dock att man ska vara försiktig med att säga "munskydd funkar på sjukhus". Överlag har läkare och sköterskor haft väldigt hög prevalens för covid, och de som arbetar med covid-patienter har ju mycket mer avancerad skyddsutrustning än bara munskydd.
Den avdelning hon jobbar på är inte med direkta covid patienter och hon har väldigt lite patientkontakt utan skydden är för minska risken för smittspridning mellan personalen.
Det är hon väl medveten om och de som jobbar på IVA och med covid patienter har betydligt bättre skyddsutrustning.
Citera
2021-04-05, 07:14
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Verkar som att möjligen flera läkemedelsbolag ju garanterat också är polare med olika länders regeringar, som lierat sig mot ryssarnas vaccin SrutnikV.

"Europeiska diplomater sa till Reuters att många länder hellre skulle låta tiotusentals fler medborgare dö än att tillåta Ryssland att rädda dem".
https://historisktkorrekt.se/sputnik-v-eu-offrar-sina-medborgare-av-tusentals-pa-altaret-for-anti-rysslands-poangpoang/

Ryssland är inget osjälviskt föredöme, de har alltid bara tänkt på Ryssland. Dessutom varifrån skulle de jättevolymer komma som skulle rädda Europa. Nu är det snurr på produktionen sputnik behövs inte.

Sannolik ligger ryska intressen bakom den enorma förtalskampanjen mot Astravaccinet. Ett utmärkt vaccin helt utan biverkningar, enligt mig.
Citera
2021-04-05, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Du, Swan65, TAD3, Nurseratchetclank och alla andra förnekare och vaccinmotståndare är ju garanterat polare, ni kommer med samma dravel hela tiden. Läser ni ens vad ni skriver? Fyfan. KÖP MER FOLIE till hatten, tror den glappar likt er käftar.

FRAM MED SIFFRORNA NU DIKTIGA KILEN - visa nu har duktig du - ÄR!!

Nää trode väl det.
Varifrån har du fått idén att jag är förnekare och vaccinmotståndare? Inifrån din foliehatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in