2021-04-04, 23:47
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Du får väl läsa på lite.
The vaccine is not causing this problem. Instead, think of it as a race between getting enough people immunity before the virus has a chance to mutate. Every infected person is one more chance for the virus to mutate, increasing the chances that a new variant emerges that spreads faster, makes people sicker, or can get around immunity. This is one reason why it is critically important for people to wear masks, wash hands, maintain social distance, and do everything they can to slow the spread of COVID-19.

...

Think about it like this [see image above]. Each blue dot is someone who’s been vaccinated. Each orange dot is someone infected with SARS-CoV-2. If almost everyone is immune and just a few people are sick, there are only a few people coughing virus out. And given the slow mutation rate, the odds that one of those people cough out a virus that defeats the immunity of the population is low. However, if you have the opposite – lots of infected people coughing out virus and just a few people with immunity – the odds of a problematic mutation making its way into the population is greater. Again: this is why it is so important for everyone to keep social distancing and keep wearing masks until we reach herd immunity. [Editor’s note: Herd immunity is when enough people in a population are immune to a disease that the virus or bacteria that causes that disease can’t spread, providing protection to others in the population who don’t have immunity.]

...

In the lab, if I want to generate a viral mutant that is resistant to antibodies, I expose high levels of virus to low levels of antibodies. And right now, it seems like those are the conditions we have at the population level. Which is scary. If you have the opposite mix, 10-100 times more antibodies than virus, it’s a lot harder for mutants to pop up. To be clear, a culture plate in a laboratory isn’t the same thing as a human out in the wild, but basic principles are the same. If you can get everyone immunity faster than the virus can mutate around the vaccine you stop the spread. That’s one of the reasons why you don’t get herd immunity without vaccines.

And again, I want to make this absolutely clear: the vaccines are necessary. Vaccines can play a role in dictating which virus mutations are most likely to thrive, but the virus is going to mutate anyway. The faster we get everyone immunized, the less chance the virus has to mutate.
https://news.ncsu.edu/2021/01/the-mutating-sars-cov-2-virus/

Hope that helps, cretin.

Du förstår ju inte vad han säger. Pinsamt.
Läs hans inlägg en gång till, långsamt.
Citera
2021-04-04, 23:53
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ta en titt på kurvan över smittan när den peakar så ser du. Men du är väl för korkad för att se det.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=16..438&region= Europe&pickerSort=desc&pickerMetric=new_cases_smoo thed&Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~SWE

Du som ändå hängt här i tråden ett tag måste ju känna till att Sverige inte testade folk i början av pandemin?

Vill man titta på när det peakade förra våren så får man titta på sjukhusinläggningar, IVA eller antalet dödsfall. Antal provtagna är helt meningslöst att titta på.

Kom igen nu, jag vet att du kan bättre!
Citera
2021-04-04, 23:54
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Men VAR ÄR DET MÖRKAT?

Det är ju JAG som tillhandahållit de enda siffrorna hittills. siffrorna. Du klarar således inte ens av att skaffa fram ETT ENDASTE uns av bevis, du klarar inte av att skaffa EN ENDASTE SIFFRA? Du bara refererar till något irrelevant och påstår att det bevisar din tes? Haha, vilken jävla tomte.

KOM IGEN NU - DUKTIGA KILLEN - FRAM MED SIFFRORNA!

Sluta nu.
Istället för att spamma sönder tråden så kan du väl bara erkänna när du tänkte lite fel?
Citera
2021-04-04, 23:58
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Är du "kollega" med Swan65?

? Vad menar du med kollega.

Om jag minns rätt så är det inte många åsikter jag delar med den skribenten.
Citera
2021-04-05, 00:08
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Överdödligheten överstiger antalet registrerade covid-19-fall för perioden v12-v24. Det gör den inte för höstens eller vinterns fall, där är det tvärtom. Det innebär att det saknas fall för v12-24 eftersom alla fall inte har testats prospektivt för covid-19. Siffrorna är talande. Förutom influensa minskade streptokockpneumonier och IPD till historiskt låga nivåer från mars och framåt och kan alltså inte förklara differensen.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33196783/
Jaha, men du vet då får du visa det om du tycker att det är så - och i synnerhet borde du visa var någonstans det MÖRKATS (som du hävdar). Än så länge har du inte lyckats visa EN ENDA siffra som är i närheten av att förklara det mörkande du hävdar existerar. I själva verket har du inte refererat till en enda siffra - du bara refererar till annat trams och menar sedan att du refererat till siffror.

Mitt tips är att nästa gång du hasplar ur dig något så trippelkolla siffrorna först - den här gången kollade du inte ens EN gång.
Citera
2021-04-05, 00:09
Medlem
Citat:
Jaha, men du vet då får du visa det om du tycker att det är så - och i synnerhet borde du visa var någonstans det MÖRKATS (som du hävdar). Än så länge har du inte lyckats visa EN ENDA siffra som är i närheten av att förklara det mörkande du hävdar existerar. I själva verket har du inte refererat till en enda siffra - du bara refererar till annat trams och menar sedan att du refererat till siffror.

Mitt tips är att nästa gång du hasplar ur dig något så trippelkolla siffrorna först - den här gången kollade du inte ens EN gång.

Du behöver inte vara så ledsen. De flesta länder missade fall i första vågen, mer eller mindre.
Citera
2021-04-05, 00:10
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen

Kul att se att du blir ägd.
JAG blir ägd..? Eller hur..

Här är siffrorna från Public Health England för den analys av mortality som fega råttan efterlyste (MOMO):
https://fingertips.phe.org.uk/static...-Jan-2021.html

Svart på vitt, den förväntade dödligheten för perioden Mars 2020 - 01 Jan 2021 i England var 373,357 (Figure 2: Cumulative deaths since 21 March 2020, by date of registration, England.).

Antalet registrerade döda personer för samma period var 445,711 personer.
(Figure 2: Cumulative deaths since 21 March 2020, by date of registration, England.)

Antalet registrerat avlidna i COVID-19 för den aktuella perioden var 76,594.
https://www.ons.gov.uk/file?uri=/peo...ukfeb2021.xlsx
Citera
2021-04-05, 00:11
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Sluta nu.
Istället för att spamma sönder tråden så kan du väl bara erkänna när du tänkte lite fel?
JAG tänkte fel? Eller hur...

Du menar att det var JAG som tänkte och dessutom levererade hårda fakta istället för att smita undan som en liten feg råtta?

Här är siffrorna från Public Health England för den analys av mortality som fega råttan efterlyste (MOMO):

Svart på vitt, den förväntade dödligheten för perioden Mars 2020 - 01 Jan 2021 i England var 373,357 (Figure 2: Cumulative deaths since 21 March 2020, by date of registration, England.).

(Figure 2: Cumulative deaths since 21 March 2020, by date of registration, England.)

Citera
2021-04-05, 00:13
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du behöver inte vara så ledsen. De flesta länder missade fall i första vågen, mer eller mindre.
Jag är inte ett dugg ledsen, däremot borde du vara ledsen som står med brallorna nere vid anklarna.

Eller har du tänkt om nu och vill plocka fram siffrorna som stöder dina vidriga anklagelser?

FRAM MED SIFFRORNA NU - DUKTIGA KILLEN - VISA NU HUR DUKTIG DU ÄR!!
Citera
2021-04-05, 00:21
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
? Vad menar du med kollega.

Om jag minns rätt så är det inte många åsikter jag delar med den skribenten.
Du delar väl vad jag vet åtminstone TVÅ åsikter med Swan65:
1. Du tycker konsekvent att det är tufft att inte erkänna när du har fel
2. Iställer för att ta reda på fakta tycker du att det är det häftigaste sedan gratis porr att hålla med okunniga töntar
Citera
2021-04-05, 00:39
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen

Så jävla ägd!
Ni missade en hel del covidöda i våras inget konstigt med det men du vägrar att erkänna det, varför?
Om det inte vore för att JAG är den enda - i vanlig ordning - som levererar siffror. Här är siffrorna igen:

Citera
2021-04-05, 00:42
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Hur menar du?

Vattkoppor får bara barn ( i de länder som inte vaccinerar mot vattkoppor, där får inga vattkoppor eftersom man har flockimmunitet).
Herregud, människa - sluta med ditt dravel nu...

Jag gissar att du i vanlig skitsnackar-stil ber mig plocka fram statistik som motbevisar DITT vanliga skitprat och verbala exkrement?

Titta här så länge:

https://www.healthline.com/health/chickenpox-in-adults#pictures
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in