2021-04-02, 23:56
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilket sossarna är mycket medvetna om. Om borgarna börjar samarbeta med SD så är det Game Over för sosseriet i flera generationer. Så brunstämpling har bara börjat. Nästa val kommer uteslutande att handla om Hitler & all media kommer att hjälpa till.

Ja och det komiska är ju att SD är ett av de få riksdagspartier som inte har samarbetat med Hitler. Borde SD vara mer restriktiva med samarbete med partier som har sådana bruna historiska rötter som de övriga har?
Citera
2021-04-03, 12:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Henrik Jönsson tar upp liberalerna och deras vändning i ett större politiskt perspektiv.

https://www.youtube.com/watch?v=pnBV_MJWUhA&t=1s

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilket sossarna är mycket medvetna om. Om borgarna börjar samarbeta med SD så är det Game Over för sosseriet i flera generationer. Så brunstämpling har bara börjat. Nästa val kommer uteslutande att handla om Hitler & all media kommer att hjälpa till.

Ja jag tror sossarna på Reinfeldt tid tänkte att de snart får tillbaka makten då det var ungefär jämnt mellan blocken, sedan kom SD och nu ligger det traditionella röda blocket långt under 50 %, och man kan inte ens lita på MP.

För övrigt tänker M precis likadant, Alliansen kan aldrig få 51 % så de måste vända sig till SD oavsett vad L tycker. Inte ens med MP kan de få majoritet.
Citera
2021-04-03, 18:38
Medlem
john-henry-edens avatar
Folk pratar nu om att L öppnar upp för samarbete med SD och vänsterfolken grinar om att L samarbetar med nynazister etc.

Men om man läser det finstilta, och jag inte missförstått, säger inte L att dom vill förhandla budget med M och KD, och sedan ska SD bara godkänna det dom förhandlat om? Så jag ser inte vad som är så radikalt annorlunda med den här vägvalet. L är fortfarande samma arroganta lilla skitparti

Eller är det nåt jag har missat här? Tydligen så är det så Sabuni tänker sig samarbetet
Citera
2021-04-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Folk pratar nu om att L öppnar upp för samarbete med SD och vänsterfolken grinar om att L samarbetar med nynazister etc.

Men om man läser det finstilta, och jag inte missförstått, säger inte L att dom vill förhandla budget med M och KD, och sedan ska SD bara godkänna det dom förhandlat om? Så jag ser inte vad som är så radikalt annorlunda med den här vägvalet. L är fortfarande samma arroganta lilla skitparti

Eller är det nåt jag har missat här? Tydligen så är det så Sabuni tänker sig samarbetet

Kom ihåg att L (och C) 2018 "gick till val" på att bilda en alliansregering, sedan röstade de emot en sådan regering och röstade istället för en S/Mp-regering som skulle hanka sig fram med kommunist-stöd. Vad L och C "går till val" på har alltså dålig korrelation till vad de gör efter valet.
Citera
2021-04-03, 19:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden

Ungefär så verkar det vara, men man kan ju också tänka sig att L låter M och KD förhandla om budgeten med SD och att L sedan stöttar den budgeten.
Citera
2021-04-04, 15:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ungefär så verkar det vara, men man kan ju också tänka sig att L låter M och KD förhandla om budgeten med SD och att L sedan stöttar den budgeten.

En pragmatisk lösning är väl att M/KD förhandlar med både L och SD tills dess man hittat en budget som alla kan leva med. Eller att man gör upp fråga efter fråga i finansutskottet.

Jag tror inte budgeten behöver bli något problem för dem som vill ha en borgerlig regering. Det är framför allt de som inte vill ha en borgerlig regering som målar upp det som ett oöverstigligt problem.
Citera
2021-04-04, 15:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En pragmatisk lösning är väl att M/KD förhandlar med både L och SD tills dess man hittat en budget som alla kan leva med. Eller att man gör upp fråga efter fråga i finansutskottet.

Jag tror inte budgeten behöver bli något problem för dem som vill ha en borgerlig regering. Det är framför allt de som inte vill ha en borgerlig regering som målar upp det som ett oöverstigligt problem.

Efter valen 2014 och 2018 ansåg både C+L att detta var en omöjlighet eftersom de stod så långt från SD. Detta är alltså mest en naiv tanke som de vill lura väljarna att tro på innan valet för att kunna låtsas stå för en högerregering, för att sedan sätta sig i knät på Löfven efter valet.
Citera
2021-04-04, 16:07
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:

Är man inte mogen nog att faktiskt kunna diskutera budgetfrågor direkt är man naturligtvis inte mogen nog att ingå i varken regering eller riksdag.
Sveriges styre skall inte vara en sandlåda för gnälliga 5-åringar.
Citera
2021-04-04, 18:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Är man inte mogen nog att faktiskt kunna diskutera budgetfrågor direkt är man naturligtvis inte mogen nog att ingå i varken regering eller riksdag. Sveriges styre skall inte vara en sandlåda för gnälliga 5-åringar.

Nu har ju Liberalerna faktiskt klivit ur sandlådan, åtminstone med det ena benet. Förhoppningsvis följer det andra benet efter.
Citera
2021-04-04, 18:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Efter valen 2014 och 2018 ansåg både C+L att detta var en omöjlighet eftersom de stod så långt från SD. Detta är alltså mest en naiv tanke som de vill lura väljarna att tro på innan valet för att kunna låtsas stå för en högerregering, för att sedan sätta sig i knät på Löfven efter valet.

Det finns naturligvis folk inom L som hellre samarbetar med S/MP än ingår i en borgerlig regering som tolereras av SD. Men dessa förlorade ju i partirådet.

L står alltså inte längre för samma politik som C i regeringsfrågan.
Citera
2021-04-04, 18:20
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Nu har ju Liberalerna faktiskt klivit ur sandlådan, åtminstone med det ena benet. Förhoppningsvis följer det andra benet efter.

Nja, man vägrar ju fortfarande att prata med pojken med glasögonen utan blir gnälliga om de inte bara får prata med sina gamla sandlådekamrater. De gamla sandlådekamraterna får sedan säga till pojken med glasögonen att han kan få hålla på deras lag om han vill leka exakt samma lek som de vill.

Urlöjligt och ovärdigt.

Svenska politiker sitter stadigt i sandlådan.
Citera
2021-04-04, 18:27
Medlem
Personligen skulle jag inte vilja att något "block" regerar med hjälp av dessa hoppjerkor.

Jag skulle hellre vilja att de blocket jag röstar på INTE regerar än regerar med stöd av dessa opålitliga lögnare.

Gå till val på en statsministerkandidat och sen inte rösta på honom som statsminister!

De skall veta hut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in