Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Resultat från USA-helgen:
Lisa Gunnarsson DNS i stav på hemmaplan i Lousiana (Baton Rouge) och Ina Edström rev ut sig på sin ingångshöjd 3.50 i stav på Southern Miss Invitational i Hattiesbourg, Missouri.
Caisa-Marie Lindfors 55.86 i diskus och 15.28 i kula på Florida Relays i Gainesville, Florida. Emma Thor 57.70 i slägga, också vid Florida Relays. Mathilda Björklund 55.42 i slägga vid Jo Meaker Classic i Canyon, Texas.
Sebastian Löschner 16.40 i kula och 47.70 i diskus vid Southern Miss Invitational I Hattiesbourg, Missouri.
Joel Bengtsson 13.99w på 110m häck och 21.50w på 200meter vid UTA Invite i Arlington, Texas. Lovisa Skoglund DNS på 400m häck vid UAB Spring Invite i Birmingham, Alabama.
Jag såg lite från webbsändningen från Hayward Premiere i Eugene, Oregon där VM skall äga rum nästa år. Man har verkligen en udda innerplansdsesign på denna ombyggda arena. Damdiskus skedde på innerplan men där är kastringen är placerad mitt på innerplan och jag har svårt att se hur man skall kunna kasta över 70 meter i diskus och över 80 meter slägga på innerplan.
Jag är rätt säker på att Ståhl har som målbild att kasta över 70 m i VM-finalen, så det låter intressant..