2021-04-04, 14:39
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä det gjorde den inte. Däremot ökade testningen i Sverige. Vilket är nått helt annat än att smittspridningen ökade.

Men inte heller detta mycket enkla fundamenta klarar du uppenbarligen av att förstå.

Titta på dödstalen som är en långt bättre indikator under perioden vi inte testade vår befolkning.

Du förstår inte vad det är du läser in eller tittar på i dessa grafer och har aldrig gjort. Herregud människa hur du håller på.

Har UK-varianten börjat sätta sig på hjärnan hos befolkningen eller vad händer

Svara på frågan istället.

Har Sverige nedgångar berott på nedstängningar?

Nej, just det. Lika lite som de gjort i mängder av andra länder i Europa.
Som du förstår har jag rätt bra koll på hur många tester som gjordes i Sverige. Det ökande antal smittade under perioden Mars-Juni 2020 i Sverige kan inte förklaras av den minimala ökning av antal testade. Problemet är att Sverige redan tidigt testade väldigt lite och då hjälper det inte att man ökar volymen till strax över 5,000 personer om dagen.

Jag gissar att du inte ens har tillgång till data för att kunna göra en analys, du sitter bara och killgissar som vanligt.

Herregud....
Citera
2021-04-04, 14:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ju inte så konstigt om man tror att det fungerar eftersom det används inom vården. Att de plötsligt bli verkningslösa när vanliga människor använder dem är något som jag inte har sett någon bra förklaring på. Framför allt borde det fungera om en smittad har på sig munskydd. Bäst om alla har det.
Sedan beror det naturligtvis på vilka munskydd som används och hur de används. Det finns ju många som har skydd men bara för munnen och inte näsan. Eller de tar av dig skyddet när de pratar med någon.

Det kan man tro men verkligheten visar något annat och om man tänker efter så förstår man varför vården och allmänheten är två helt skilda saker.
Citera
2021-04-04, 14:43
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du glömmer fort

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag har tagit fram siffror från PHE som hämtar sina från ONS. Jag har visat på den snedfördelning som råder mellan perioderna. Du har inte visat något som motsäger denna snedfördelning.
Är du dum i huvudet? Det där är inte siffror för 2020, det är är siffror för Mars och April...herregud vilken idiot du är.

Plocka nu fram korrekta siffror enligt vad jag beskrivit nedan och återkom sedan.

1. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar dödligheten i UK för 2020
2. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar hur många som registrerats som avlidna i COVID-19 för 2020
3. Ta fram statistisk som visar eventuell diskrepans mellan de två talen enligt punkt 1 och 2 ovan

Om du nu är så duktig som du vill ge sken av, PLOCKA FRAM SIFFRORNA istället för att sitta och vräka ur dig grundlösa beskyllningar som du inte kan belägga. Jöns.

Jag gissar att du inser att jag har de exakta siffrorna och bara sitter och väntar på att se dig dra ner byxorna på dig själv när du presenterar FEL siffror. Å andra sidan skulle det vara bra om du presenterade några siffror - hittills har du inte lyckats presentera NÅGONTING.
Citera
2021-04-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Är du dum i huvudet? Det där är inte siffror för 2020, det är är siffror för Mars och April...herregud vilken idiot du är.

Plocka nu fram korrekta siffror enligt vad jag beskrivit nedan och återkom sedan.

1. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar dödligheten i UK för 2020
2. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar hur många som registrerats som avlidna i COVID-19 för 2020
3. Ta fram statistisk som visar eventuell diskrepans mellan de två talen enligt punkt 1 och 2 ovan

Om du nu är så duktig som du vill ge sken av, PLOCKA FRAM SIFFRORNA istället för att sitta och vräka ur dig grundlösa beskyllningar som du inte kan belägga. Jöns.

Jag gissar att du inser att jag har de exakta siffrorna och bara sitter och väntar på att se dig dra ner byxorna på dig själv när du presenterar FEL siffror. Å andra sidan skulle det vara bra om du presenterade några siffror - hittills har du inte lyckats presentera NÅGONTING.

Invektiven fortsätter. Fatta i ditt lilla huvud att det är asymmetri mellan perioderna som är relevant här. Jag har länkat till PHE som baserar sina siffror från ONS. Du har inte gett några siffror för de två perioderna. Eftersom du fortsätter med invektiven istället för att redovisa dina siffror så måste du ha något problem här.
Citera
2021-04-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ju inte så konstigt om man tror att det fungerar eftersom det används inom vården. Att de plötsligt bli verkningslösa när vanliga människor använder dem är något som jag inte har sett någon bra förklaring på. Framför allt borde det fungera om en smittad har på sig munskydd. Bäst om alla har det.
Sedan beror det naturligtvis på vilka munskydd som används och hur de används. Det finns ju många som har skydd men bara för munnen och inte näsan. Eller de tar av dig skyddet när de pratar med någon.

Ja, och där har du delvis svaret på varför det inte fungerar på en befolkning ute i samhället
Konstigare än så är det inte.

Jo, det är VÄLDIGT konstigt och en smula absurt att epidemiologerna Macron och Merkel står och talar om för sin befolkning att en trasa runt käften ska hjälpa mot en pandemi.

För att i nästa sekund förbjuda dem och påstå att det inte alls hjälper och att det nu är andningsskydd som hjälper...

Och resultat av allt detta ser vi ju också runt om i Europa

Otroligt komiskt rent ut sagt.

Vad som BORDE fungera och vad som FAKTISKT fungerar är två helt skiljda saker.
Detta är 100% symbolpolitik och det vet såklart Macron och Merkel om och det är därför de själva är så ivriga med detta.

På en pandemi har det sedan länge noll effekt.
Citera
2021-04-04, 15:11
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Invektiven fortsätter. Fatta i ditt lilla huvud att det är asymmetri mellan perioderna som är relevant här. Jag har länkat till PHE som baserar sina siffror från ONS. Du har inte gett några siffror för de två perioderna. Eftersom du fortsätter med invektiven istället för att redovisa dina siffror så måste du ha något problem här.
Var är siffrorna? Plocka nu fram siffrorna ditt mähä.

Det sjuka är att först sitter du och kastar ur dig och rent ut sagt oförskämda grundlösa anklagelser, sedan utökar du tramset genom att påstå att folk mörkar.

Men VAR ÄR SIFFRORNA??? Plocka fram dem nu så vi får se hur duktig du är. Eller var det bara skitsnack alltihopa?

Här är min teori:
Efter att först vräkt ur dig ditt skitprat om lögner och mörkningar har du börjat rota i de datakällor som finns tillgängliga och insett att du har fel. Det är DÄRFÖR du inte vill plocka fram några siffror.

Du är fanimej helt priceless.
Citera
2021-04-04, 15:16
Medlem
Citat:
Var är siffrorna? Plocka nu fram siffrorna ditt mähä.

Det sjuka är att först sitter du och kastar ur dig och rent ut sagt oförskämda grundlösa anklagelser, sedan utökar du tramset genom att påstå att folk mörkar.

Men VAR ÄR SIFFRORNA??? Plocka fram dem nu så vi får se hur duktig du är. Eller var det bara skitsnack alltihopa?

Här är min teori:
Efter att först vräkt ur dig ditt skitprat om lögner och mörkningar har du börjat rota i de datakällor som finns tillgängliga och insett att du har fel. Det är DÄRFÖR du inte vill plocka fram några siffror.

Du är fanimej helt priceless.

Siffrorna som är relevanta har jag lagt ut två gånger i tråden.
Citera
2021-04-04, 15:17
Medlem
Är jag den enda trött på detta troll Takadongtakadang?

Han upprepar samma lögner på varje sida, han är redan riktigt väldigt irriterande!
Citera
2021-04-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag hade helt rätt, just då var vi sämst i princip för vi gjorde ingenting och jämför man med våra nordiska grannar är vi ff sämst. Nej det sticker inte alls i mina ögon. Vi kan återkomma till det här om ett par veckor, vaccinering kommer förhoppningsvis att ha stor effekt. Att inte göra något, som vi gjorde är fel, nu gör vi i alla fall något.

Jag har aldrig sagt att en pandemi varar en vår, det är dina ord. Jag varnade i slutet på sommaren för en ny våg, jag fick rätt och jag minns ditt dravel om flockimmunitet och även ditt hat mot munskydd.

Jasså, gjorde vi ingenting i våras?
Sverige var långt mer nedstängt i våras än vad det är nu i praktiken. Inte en människa var ute på stan. Helt öde restauranger. Vi införde tidigt en massa åtgärder. Att vi inte gjorde en nedstängning som en del andra i total meningslöshet är korrekt men att vi inte gjorde någonting är direkt felaktigt.

Aldrig förr har människor rört sig så lite i samhället som förra våren. T om reseförbudet utanför regionen efterlevdes i väldigt hög grad.

Ja, vaccinering KOMMER ha stor effekt. Det ser vi redan i UK och Israel som ligger i framkant här. Även till viss del i USA som vräker in vaccin i sina medborgare just nu.

Så det kommer fungera ypperligt bra. I Israel lever man ju nästan som vanligt numera.

Så du varnade för en ny våg?
Grattis. Det tror jag dock 99% av alla människor förstod. För det är så en pandemi fungerar. Både andra, tredje och fjärde vågor.

Den enda som inte förstod det var väl Björn Olsen som satt i bästa sändningstid i Juni och ljög i TV4 om att en andravåg var uteslutet, pandemin var över och viruset var mycket enkelt att "piska ner" som han uttryckte det. De andra länderna kommer aaaaaaldrig ikapp Sverige

Nu står vi här... och land efter land går förbi oss för var vecka som går.

Och nu vill Björn Olsen skita i att vaccinera svenskar och att vi ska skänka vaccinet istället
Alltså den mannen...
Citera
2021-04-04, 15:21
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Siffrorna som är relevanta har jag lagt ut två gånger i tråden.
Nej, du har inte lagt ut några siffror.

TA NU FRAM SIFFRORNA, DUKTIGA KILLEN!
Citera
2021-04-04, 15:23
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Är jag den enda trött på detta troll Takadongtakadang?

Han upprepar samma lögner på varje sida, han är redan riktigt väldigt irriterande!
Ja, visst är det sjukt jobbigt med folk som påpekar för er när ni har fel och dessutom sitter på hårda fakta som plockas fram till stöd för påståenden? Irriterande som bara den, hoppas jag.
Citera
2021-04-04, 15:26
Medlem
Citat:
Som du förstår har jag rätt bra koll på hur många tester som gjordes i Sverige. Det ökande antal smittade under perioden Mars-Juni 2020 i Sverige kan inte förklaras av den minimala ökning av antal testade. Problemet är att Sverige redan tidigt testade väldigt lite och då hjälper det inte att man ökar volymen till strax över 5,000 personer om dagen.

Jag gissar att du inte ens har tillgång till data för att kunna göra en analys, du sitter bara och killgissar som vanligt.

Herregud....

Vecka 16 gjordes alltså ca 20 000 tester i Sverige.

Vecka 26 gjordes ca 75 000 tester.

En ökning med 375%. En nästan fyrdubbling av antalet tester.

I Mars testades uteslutande patienter och det fanns överhuvudtaget ingen tillgång till testning av befolkningen. Vilket det gjorde i Juni.

Du vet ju inte vad du pratar om. Precis som vanligt.

Att på llvar sitta och ljuga om att smittspridningen ökade ända tills Juni är ju bara pajas. Du vet ju inte ens vad det är du läser i graferna.
Apropå att sitta och kill-gissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in