Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Vad var det jag trodde? Mig veterligt har jag haft mer rätt än fel hittills. Vi var sämst i våras det är ett faktum. Du vet att det kan svänga väldigt fort i en pandemi? Titta gärna på IVA där det kryper uppåt. Att länder som gjorde rätt från början inte lyckas hålla i får stå för dem, jag jämför mig med Finland och Norge inte mañana länder nere i syd.
Mig veterligen har du haft fel i precis allting om man tittar bakåt i tråden dör du satt och gapade om att Sverige var "sämst i Europa" och i världen.
En pandemi varar längre än en vår... något många förstod. Dock inte du.
Nu har det svängt till vår fördel sedan länge med en av Europas lägsta dödlighet i Covid-19 sedan länge. Klarat andravågen väldigt bra i jämförelse med övriga Europa som nu går förbi oss på löpande band.
Jag minns, när folk satt och hyllade Ungern, Polen, Baltikum, Tjeckien, Tyskland, Portugal och andra i våras...
Nu ser det helt annat ut. Och om 1 år ser det också helt annorlunda ut.
Jasså, gjorde de rätt från början?

Om man inte lyckas hålla i någonting så är det väl knappast rätt?

Det är ju själva definitionen av att göra fel...
Oj vad det sticker i dina ögon att det går så pass bra för Sverige med dödstalen som det faktiskt gör sedan ganska lång tid tillbaka.
Ja fler kommer in på IVA. Men det gör det i princip överallt i hela Europa så ingen skillnad där.