2021-04-04, 12:42
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä, det finns EN dramatisk nedgång. Den som är nu tillsammans med vaccinet. De övriga följer exakt samma mönster som i övriga Europa oaktat nedstängning eller inte.

En vanlig, naturlig epidemiologisk kurva helt enkelt.

Du tycks tro att en kurva bara går upp och upp om man inte gör någonting. Det fungerar ju inte så.

Du vet inte vad du läser eller tittar på tyvärr. försök sätta dig in verkligheten och jämför med hur det sett ut i olika länder.

Sverige fick en nedgång efter jul. Är det också pga nedstängningar?
Sverige fick en nedgång i April/maj förra året. Var det pga nedstängningar?

Sverige kommer snart att få en nedgång igen. Är det pga nedstängningar?
Sverige fick inte en upp/nedgång i April/Maj 2020. Är du helt dum i huvudet? Smittan ökade konstant i Sverige fram till sista veckan i Juni.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=earliest..151&p ickerSort=desc&pickerMetric=population&Metric=Conf irmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=GBR~SWE
Citera
2021-04-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Hehe, där kom det igen.. Skall JAG visa statistik för att stödja dina argument? Man häpnar över nivån här..

Gör så här nu om du vill påstå att vi "mörkar" antalet döda (en slutsats som du bevisligen dragit efter att ha subtraherat antalet påstått döda från den uppskattade överdödligheten):

1. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar dödligheten i UK för 2020
2. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar hur många som registrerats som avlidna i COVID-19 för 2020
3. Ta fram statistisk som visar eventuell diskrepans mellan de två talen enligt punkt 1 och 2 ovan

Om du inte klarar av att göra det så har du ett så kallat NO CASE ARGUMENT. Eller på ren vulgärsvenska: Du snackar substanslös dynga och ljuger hejvilt.

PS.
Siffrorna ovan är fel.

Siffrorna du länkade till för mars och april visade en diff på runt 10k personer mellan registrerade döda och överdödlighet. Jag får samma storleksordning med mina siffror. Så jag förutsätter att data stämmer.

Du verkar bara prata med ord. Redovisa istället ”dina” siffror för de två perioderna. Inte en massa tjafs och invektiv.
Citera
2021-04-04, 12:47
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Siffrorna du länkade till för mars och april visade en diff på runt 10k personer mellan registrerade döda och överdödlighet. Jag får samma storleksordning med mina siffror. Så jag förutsätter att data stämmer.

Du verkar bara prata med ord. Redovisa istället ”dina” siffror för de två perioderna. Inte en massa tjafs och invektiv.
Jag har inte länkat till några siffror.

Det är DU som är ansvarig för att länka till siffror som stöder dina argument - inte JAG.

Plocka nu fram korrekta siffror enligt vad jag beskrivit nedan och återkom sedan.

1. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar dödligheten i UK för 2020
2. Ta fram statistik som visar HUR MÅNGA personer i reella tal som visar hur många som registrerats som avlidna i COVID-19 för 2020
3. Ta fram statistisk som visar eventuell diskrepans mellan de två talen enligt punkt 1 och 2 ovan
Citera
2021-04-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Islam är mot allt som inte är Guds vilja. Vilka grupper tror du har lägst vaccinationsgrad, jo mena och antroposofer.
Ingen kan tvingas ta ett vaccin nej men för att utföra ett yrke, resa etc etc kan det vara ett krav. Två olika bestar, krav och tvång.

Nej EU har instiftat lag att icke vaccinerade ska inte diskrimineras.
Vaccinet skyddar inte från att bli sjuk, så man kan ändå smitta andra.
Kolla på Argentinas president tex.
Citera
2021-04-04, 12:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det totala antalet personer som ingår i de trials som gjort hittills är nästan 16000. BIRD tex gjorde en egen studie där de använde resultaten från flertalet av dessa vilket ger högre säkerhet i resultatet.

Dessutom är ju Ivermectin en väldigt vältestad medicin sen tidigare så biverkningar e kända.

https://c19ivermectin.com/
Om jag har förstått det hela rätt så
  • Biverkningarna av Ivermectin är kända för de doser och den behadlingslängd som använts tidigare.
  • Det är okänt vilka doser som är effektiva.
  • Det är okänt vilka biverkningar Ivermectin har i samband med covid-19-infektion.
  • Ytterst få studier med Ivermectin som enda preparat i behandlingen har utförts.
  • Få randomiserade, dubbelblind och placebokontrollerade studier finns för Ivermectin.

Det behöver inte innebära att Ivermectin inte fungerar, men Ivermectin är fortfarande lite som att koka ihop ett vaccin och bara kontrollera att ingen blir så väldigt sjuk av det och sedan sätta igång att vaccinera.

Denna rapport kan vara läsvärd, har inte läst själv ännu.
Citera
2021-04-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Du vet att det kan vara svårt att göra longitudinella studier om vissa saker. Det betyder dock inte att munskydd inte hjälper vare sig du accepterar studiernas resultat eller ej.

Worldometer visar någonting annat. Jag litar mer på Worldometer än på dig så länge du inte kommer med källor som visar att Tyskland har fler coviddöda per capita än Sverige.
I Kontinental och Sydeuropa har de haft munskyddskrav i knappt ett års tid. Hur många lockdowns har de inte fått införa sedan munskyddskraven infördes? Ett års tid med munskyddskrav och resultatet = plus minus noll.
Citera
2021-04-04, 13:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
I Kontinental och Sydeuropa har de haft munskyddskrav i knappt ett års tid. Hur många lockdowns har de inte fått införa sedan munskyddskraven infördes? Ett års tid med munskyddskrav och resultatet = plus minus noll.

Det enda som det verkar leda till är ett ännu mer aggressivt virus och ökad dödlighet. De länder som tagit till tuffast tag och obligatorisk snuttefilt för alla går det absolut sämst för. Verkligheten är bästa studien .
Citera
2021-04-04, 13:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast skyddsutrustning i en operationssal är inte samma sak som att ha samma skyddsutrustning när man går på Ica. Om alla har plastförkläden och hårskydd på tunnelbanan gör det förmodligen varken till eller från men i en operationssal kan det rädda liv.
Först måste man nog tänka efter varför man har en särskild arbetsdräkt och diverse skydd i en OP-sal.

Sedan kan man börja fundera på vila delar av dessa skydd som kan minska smittspridningen av corona på ICA och i tunnelbanan.
Citera
2021-04-04, 13:15
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun

Som jag har skrivit tidigare är munskydd inte den enda lösningen, men det är en del av lösningen. Förutom att bära munskydd måste människor hålla avstånd och sluta träffa människor som de inte måste träffa.

Du får också ställa frågan: Hur många fler smittade skulle Italien eller Spanien ha haft utan krav på munskydd?
Citera
2021-04-04, 13:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Som jag har skrivit tidigare är munskydd inte den enda lösningen, men det är en del av lösningen. Förutom att bära munskydd måste människor hålla avstånd och sluta träffa människor som de inte måste träffa.

Du får också ställa frågan: Hur många fler smittade skulle Italien eller Spanien ha haft utan krav på munskydd?

Kolla nord och syd Dakota för facit. Två liknande delstater där den ena haft masktvång.

För övrigt är vi människor inte gjorda för ett sådant liv. Vansinnet måste upphöra nu.
Citera
2021-04-04, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Först måste man nog tänka efter varför man har en särskild arbetsdräkt och diverse skydd i en OP-sal.

Sedan kan man börja fundera på vila delar av dessa skydd som kan minska smittspridningen av corona på ICA och i tunnelbanan.
Precis. Och bara för att man är osäker på om något funkar på ICA eller inte så stormar man inte in och ryter att det inte får användas i operationssalen som harrywinston verkade se som rimligt.
Citera
2021-04-04, 13:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä, ingen vet vad som gäller och ingen bryr sig längre heller. Med ALL rätt. Detta vansinne kan inte fortgå. Och befolkningen skiter högaktingsfullt i saker som bevisligen inte fungerar. Det är sunt och bra.

Jag jämför inte med en risbonde ifrån Indien. Jag jämför med hela Europa.
Och där är nu Sverige nere på den bättre halvan där land efter land går förbi oss. Nu nere på 22:a plats i Europa i döda/capita trots Europas kanske mest liberala sätt att räkna döda på i denna pandemi.

Du satt och gapade tidigt i tråden om att vi var sämst i Europa. Nu är vi nere på den bättre halvan och topp 10 om vi ska tro överdödligheten.

Inte direkt det du trodde tidigare i tråden
Du hade rätt mycket fel om vi säger så...

Nu är det ju inte slut ännu men tiden talar för Sverige då vi går bättre och bättre för var dag som går jämfört med övriga Europa i snitt.

Vad var det jag trodde? Mig veterligt har jag haft mer rätt än fel hittills. Vi var sämst i våras det är ett faktum. Du vet att det kan svänga väldigt fort i en pandemi? Titta gärna på IVA där det kryper uppåt. Att länder som gjorde rätt från början inte lyckas hålla i får stå för dem, jag jämför mig med Finland och Norge inte mañana länder nere i syd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in