2021-04-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogfighter
Jag säger inte att det är så i det här fallet, men det är typiskt offerbeteende hos de som är utsatta för våld i en nära relation att söka upp sin plågoande och fortsätta relationen. Förövarens hela modus operandi går ju ut på att få offret att känna sig värdelös och att den enda som kan älska offret är förövaren. Traumalänkad affektion kan offret bara ta sig ur för egen maskin, eventuellt hjälpt av en skicklig psykoterapeut. Alla andras omtanke och omsorg tolkas som en attack mot par-entiteten och offrets identitet. Tragiskt, men inte ovanligt.

Hade de en nära relation?
Citera
2021-04-04, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Hade de en nära relation?

Just där och då vet vi inte, men de hade tidigare haft en relation som var av och an.

En annan grej jag tänkte på när det kommer till uppgifter om att Elin tyckte att PG var konstig och på henne, så kan det vara så att hon sa det till nära och kära för att de helt enkelt ville höra det.

Utifrån egna erfarenheter när man var i den åldern så sa man gärna så om någon som kompisarna inte tyckte man skulle vara med. Kompisarna och familj kanske inte tyckte om honom och Elin flöt med för att hon inte orkade ta diskussionen.
Citera
2021-04-04, 12:25
Medlem
GW uttalar sig om att en kniv, ett skjutvapen eller slagvapen förmodligen har använts vid brottet. Han är riktigt skarp den där GW. Värsta Sherlock Holmes.
Citera
2021-04-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-E-Q
Undrat samma sak.
Råkade han döda henne eller vad?
nu finns det ju förvisso vållande till annans död osv men jag skulle kalla det mord ändå eftersom han dumpar kroppen och gör sig av med mordvapen.
Men men.. Han verkar inte ha alla hästar i hagen heller så.

Vad du skulle kalla det och vad man kallar det i lagens mening är nödvändigtvis inte samma sak.
Saknas uppsåt att mörda så kan det komma att handla om dråp. Antagligen är det detta han vill hävda. Att han dödat henne men att han inte planerade att göra det.
Det är förmodligen försvarsadvokaten som formulerar hur han ställer sig till anklagelserna.
Men jag håller med om att det låter lite bakvänt.
Citera
2021-04-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Problemet är att sådana uppgifter i allra "bästa" fall kommer från MGM, och honom kan vi inte lita på för fem öre. Mer troligt är väl att de flesta dylika uppgifter kommer från folk som försöker sig på kvalificerade gissningar eller bara fabulerar.

Elins version kommer vi tyvärr aldrig att få höra.

Hur som helst så tar jag det inte som en omöjlighet att någonting hände i samband med att dom två spelade sanning och konsekvens. Det fanns om jag inte minns fel en snapchat där det framgick att de två spelade sanning och konsekvens ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-04-04 kl. 12:48.
Citera
2021-04-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Vad du skulle kalla det och vad man kallar det i lagens mening är nödvändigtvis inte samma sak.
Saknas uppsåt att mörda så kan det komma att handla om dråp. Antagligen är det detta han vill hävda. Att han dödat henne men att han inte planerade att göra det.
Det är förmodligen försvarsadvokaten som formulerar hur han ställer sig till anklagelserna.
Men jag håller med om att det låter lite bakvänt.

Tror inte alls på uppsåt. Har man det spelar man inte först sanning eller konsekvens och dricker Jäger tillsammans. Hemma i husbilen.
Försmådd på ett eller annat sätt. Sinnet rann över. Dråp. Sen panik.
Citera
2021-04-04, 12:51
Medlem
Hittar ingen information om hur hon blev bragd om livet eller vart hon hittades, är det uppgifter som än inte är offentliga eller har jag bara missat det?
Citera
2021-04-04, 12:55
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag hade ingen hjälp av en psykolog, men jag har erfarenhet av olika sorters personer. Nu är jag äldre och när detta hände var jag 55 år. Men BO var bara 18 år, men BO hade ändå försökt att kunna tänka på vad som kunde hända om jag fortsatte att träffa GM.
Det är stor mental skillnad mellan 18 och 55 år.
Citera
2021-04-04, 13:22
Medlem
bitstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
GW uttalar sig om att en kniv, ett skjutvapen eller slagvapen förmodligen har använts vid brottet. Han är riktigt skarp den där GW. Värsta Sherlock Holmes.
Ja, det kan ju tänkas att GW kikar in här lite då och då
Citat:
Men enligt GW är det troligt att det är något av följande tre:
– I sannolikhetsordning: En kniv, ett slagvapen eller ett skjutvapen. Det vet man så här dags. Det kan bli komplicerat rättsligt om det varit ett skjutvapen, men det är det sannolikt inte..
(Expressen/Kvällsposten)
Edit: Länken förtydligad
Senast redigerad av bitstream 2021-04-04 kl. 13:25.
Citera
2021-04-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitstream
(Expressen)
Intressant. Han tror alltså att det inte var en relation, vilket har föreslagits förut.
Citera
2021-04-04, 13:40
Medlem
trngws avatar
Efter att ha sett videon till BOs minne så undrar jag om hon hade downs?
Citera
2021-04-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver-fur
Hittar ingen information om hur hon blev bragd om livet eller vart hon hittades, är det uppgifter som än inte är offentliga eller har jag bara missat det?

Det är inte offentligt än vad jag har förstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in