2021-04-04, 09:02
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Och till UNT sa taleskvinnan Ylva Larsdotter (V), ledamot i kommunens kulturnämnd, att hon stod här för att ta ställning mot mitt uttalande att jag ”tycker att det är okej att kladda på kvinnors kroppar”.

Men nu var det ju så att jag hade sagt flera gånger, även offentligt, ända sedan jag blev fri den 23 mars att jag tycker att det INTE är okej att kladda.

http://goranlambertz.se/5744-2/

Ylva Larsdotter och & demonstrerar mot att Göran Lambertz tycker det är Ok att kladda fastän han upprepat sagt att han inte tycker det är ok
Pseudodemostration mot ingenting..

Kan kommunisten också anmälas för förtal av GL?
Citera
2021-04-04, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
En fitta har en oerhörd potential när den används rätt, så även när den missbrukas. Det är fan riktigt oobehagligt när man förstår vad kvinnor kan åstadkomma med sina fittor!

Förhandlingredskap varhelst hon vill ta sig fram livet. Det primära har varit familj och då utse man till avkomman.

Nu i feminismens tidevarv, i karriären, manipulera, skaffa sig status, uppmärksamhet, utpressning, sätta dit någon. Listan kan göras lång nuförtiden, speciellt när kvinnor förklarats oklandeliga och kvinnans ord väger tyngst i snart sagt alla sammanhang. Se bara inom media, politiken och samhällsdebatten där inflytandet av galenskaper nyttjas maximalt.

https://www.goodreads.com/book/show/480682.Om_ingen_nyper_mig_i_rumpan_snart_s_g_r_jag _hem

Hur mår Sverige idag?
Fetat borde varje finnig trettonåring få brodera ett tiotal ggr på lektionstid i 6:an. Denna slogan ska ingen kille missa utan vara väl medveten om när de ger sig ut på mus jakt i framtiden och när dom sen ska behandla och förvara dessa möss i framtiden. Klappa bara medhårs, ställ inte mer på bordet än vad som krävs för ett dygn mm mm. Skäm bort ibland, typ lite ost en fredagskväll. Men låt det inte bli en vana så de kräver detta, då ger det ingen effekt.
Tänk på att mus är ett skadedjur som folk har som arbete att utrota.
Senast redigerad av john-oskar 2021-04-04 kl. 09:08.
Citera
2021-04-04, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag spekulerar/spinner lite vidare.

Om vi antar att dom tre damerna helt och hållet hittat på anklagelxerna som riktades mot PA.

Om det upptäcktes under förundersökningen 2017 att det var så och att det kunde bevisas att det var så, borde då inte dom tre damerna åtalats för falsk tillvitelse? Om det nu inte finns någon slags "riktlinje" att man inte får åtala den som falskeligen anmäler en våldtäkt för falsk tillvitelse? Det borde det inte göra.

Min gissning är att det inte är så svart-vitt. Jag tror att PA har lockat med löften som han inte avsåg att infria. Han har nog burit sig illa åt, kanske t.o.m. riktigt svinaktigt. Ändå har det som skett inte varit våldtäkt och därför friades han.

Sedan kan man undra hur EA kom på idén att skriva om anklagelserna, som resulterat i en nedlagd förundersökning, på Facebook? Inte särskilt väl genomtänkt.

Nu är ett åtal om grovt förtal på god väg att komma med på EAs utdrag från belastningsregistret.

Det fetade, längst ned:
Om -säger OM!- det nånsin blir så att EA lyckas avlägga en jur kand, kommer pricken i belastningsregistret ligga henne i fatet, den saken är klar! Ingen bra start på en karriär inom juridikens värld.

Kan knappast tänka mig att hon få jobb på en byrå, inte med mindre än att hon lyckas förföra nån av byråns mer seniora jurister och genom hans post coitum-godkännande kan börja jobba där..

Fast med tanke på EA:s låga tempo under sina juridikstudier lär det ju inte vara omöjligt att pricken i belastningsregistret redan hunnit försvinna när EA är klar med sina juridikstudier. Efter tio år är hon till det yttre helt blank i registret.

Skulle vara intressant att veta vad den här trådens egna lilla volontärjurist, hon som bl a undervisat oss i ärendet med 'personutredning' (se gårdagen) har att säga om EA:s studietakt.
Jag tror jag gör ett försök.

@Sandkaka
Hur ser du på den takt som den nu 29-åriga EA bedriver sina juridikstudier i?
Det har i tråden presenterats uppgifter om att hon inte lyckats få ihop nog med poäng ens för att uppbära studiemedel.
Tror du det är möjligt att EA nånsin avlägger en examen?
Vore intressant att få dina synpunkter på ovanstående så tack på förhand!
Citera
2021-04-04, 09:25
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Fetat borde varje finnig trettonåring få brodera ett tiotal ggr på lektionstid i 6:an. Denna slogan ska ingen kille missa utan vara väl medveten om när de ger sig ut på mus jakt i framtiden och när dom sen ska behandla och förvara dessa möss i framtiden. Klappa bara medhårs, ställ inte mer på bordet än vad som krävs för ett dygn mm mm. Skäm bort ibland, typ lite ost en fredagskväll. Men låt det inte bli en vana så de kräver detta, då ger det ingen effekt.
Tänk på att mus är ett skadedjur som folk har som arbete att utrota.
Man kan också säga att varje våldtäkt är ett förlorat förhandlingsutrymme för kvinnan, en förlust, hon fick ingenting ut av knullet. Precis som att en våldtäkt kan skapa ett förhandlingsutrymme för kvinnan, utpressning.
Senast redigerad av Maurelius 2021-04-04 kl. 09:29.
Citera
2021-04-04, 09:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Och till UNT sa taleskvinnan Ylva Larsdotter (V), ledamot i kommunens kulturnämnd, att hon stod här för att ta ställning mot mitt uttalande att jag ”tycker att det är okej att kladda på kvinnors kroppar”.

Men nu var det ju så att jag hade sagt flera gånger, även offentligt, ända sedan jag blev fri den 23 mars att jag tycker att det INTE är okej att kladda.

Ylva Larsdotter och & demonstrerar mot att Göran Lambertz tycker det är Ok att kladda fastän han upprepat sagt att han inte tycker det är ok
Pseudodemostration mot ingenting..

Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
GL om att "kladda"

Jag lovar att aldrig mera göra det, och jag uppmanar alla mina bröder – av vilka jag tror att kanske 10 % kan vara benägna att kladda ibland – att också lägga av.

Vi män måste sluta med sådana beteenden som är kränkande och obehagliga för kvinnor. Jag hoppas att vi kan göra det i en anda av samförstånd mellan män och kvinnor. I dag är klyftan onödigt stor, tror jag, mellan många män och många kvinnor. Vi män behöver respektera kvinnorna fullt ut, då tror jag att vi snart får nästan alla kvinnors respekt tillbaka.

Från hans blogg
Fantastiskt hur man, med politik, tror sig kunna betvinga biologin - det går såklart inte. Bara för att gruppen "vet inte om jag är kvinna eller man eller om jag tänder på något" blir något större betyder det inte att extremerna ("ankmun och tits" och "extrem-biceps och skäggolja") minskar - tvärtom.

Tanterna som demonstrerade ska vara glada att Göran är som han är, lite aspig och harmlös, en annan man hade kunnat hämta hagelgeväret - fy fan vilken stressor att han folk utanför huset hela långfredagen...
Citera
2021-04-04, 09:46
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Göran försöker förklara sig och sitt ”kladda” i en ”Söndagsbetaktelse”.

Han avslutar sin naiva text med en uppmaning; ”Jag hoppas att vi kan göra det i en anda av samförstånd mellan män och kvinnor. I dag är klyftan onödigt stor, tror jag, mellan många män och många kvinnor. Vi män behöver respektera kvinnorna fullt ut, då tror jag att vi snart får nästan alla kvinnors respekt tillbaka.”.

Karln är en idiot. Han förstår verkligen inte att vad han än säger eller skriver så är hans ord till lika stor hjälp för att ta sig ur den här situationen som en spade är för den som trillat ned i en djup grop.

För många rättshaveristiska feminister är han inte bara en symbol för patriarkatet, han är en del av det av kött och blod, och de kommer inte att ge sig innan det svaga köttet pryglats gång på gång och det blodet både spillts och frusit till is igen och igen - i offentligheten - under lång tid framöver.

En vidare fråga är vad som händer om alla utan undantag slutar med det ”kladdande” som GL skriver om. Om att lägga handen på en annans hand, eller kyssa på håret eller kramas länge är 100% oönskat och oacceptabelt, hur skall en man eller kvinna ta steget från vänskap/date till något mer? Skall det skrivas en lapp? Be en kompis fråga chans? I efterhand kan vi titta tillbaka på inledningen av varje lyckat förhållande och se det som skedde då som självklart, men så var det knappast då.

Problemet med GLs ”kladdande” är nog inte så mycket att det skett 3 gånger de senaste åren utan vilka det skett med och när. På samma sätt var det förmodligen för 40-50 år sedan.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-04-04 kl. 09:50.
Citera
2021-04-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Varför skriver han så mycket om att han kladdat? Jag förstår inte. Han är fri att skriva vad han vill och han har suttit häktad nästan 15 dygn för misstänkt våldtäkt, men så väljer han att älta att han har kladdat. Folk skiter i om han har kladdat, det är helt ointressant. Feministerna som vill att han ska vara våldtäktsman, tro fan att de vill prata om kladd.
Det fetade:
Jag gissar att GL ändå tog starkt intryck av den "rollator-demonstration" han utsattes för under Långfredagen och som skedde strax utanför hans hus.
Kanske har han också nu efteråt ångrat den damsugning[sic] han utförde på sin yttertrappa?

Jag tror GL har tappat sin stringens.
Att vända sig till män och uppmana dem att sluta kladda, det är ju som att han förtränger det han varit utsatt för, nämligen en falskanklagelse rörande våldtäkt.

Om GL är så naiv/omdömeslös så att han tror han kan vinna några billiga godhetspoäng genom att symboliskt kräla i gruset för att han är en "kladdare", då tror jag GL tänker fel.
Eller inte alls.
Senast redigerad av Carinah78 2021-04-04 kl. 10:06.
Citera
2021-04-04, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Varför skriver han så mycket om att han kladdat? Jag förstår inte. Han är fri att skriva vad han vill och han har suttit häktad nästan 15 dygn för misstänkt våldtäkt, men så väljer han att älta att han har kladdat. Folk skiter i om han har kladdat, det är helt ointressant. Feministerna som vill att han ska vara våldtäktsman, tro fan att de vill prata om kladd.

Jag tror att GL drivs av en inre kompass av att göra rätt och riktigt och i denna strävan är han ärlig och uppriktig. Det är något som är svårt att förstå för de som pga sin egen agenda vill smeta ner GL med ditt och datt. Även om det tar honom på avvägar ibland som i Quick, Borg och nu, så får man ändå säga att den tagit honom till ganska positiva saker också - JK, Högsta domstolen mm.

Det kan säkert finnas anledning att kritisera GL för saker, men civilkurage det saknar han inte. Det är mer än vad man kan säga om många i den här tråden.
Senast redigerad av Krmkr 2021-04-04 kl. 10:24.
Citera
2021-04-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fantastiskt hur man, med politik, tror sig kunna betvinga biologin - det går såklart inte. Bara för att gruppen "vet inte om jag är kvinna eller man eller om jag tänder på något" blir något större betyder det inte att extremerna ("ankmun och tits" och "extrem-biceps och skäggolja") minskar - tvärtom.

Tanterna som demonstrerade ska vara glada att Göran är som han är, lite aspig och harmlös, en annan man hade kunnat hämta hagelgeväret - fy fan vilken stressor att han folk utanför huset hela långfredagen...
Hahaha javisst!
Ett mer avväpnande grepp av Göran Lambertz vore (istället för att visa tanterna arslet genom att dammsuga utomhus) vore att ställa sig jämte tanterna med ett ännu större plakat, skanderande: SLUTA KLADDA.
Citera
2021-04-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Jag gissar att GL ändå tog starkt intryck av den "rollator-demonstration" han utsattes för under Långfredagen och som skedde strax utanför hans hus.
Kanske har han också nu efteråt ångrat den damsugning[sic] han utförde på sin yttertrappa?

Jag tror GL har tappat sin stringens.
Att vända sig till män och uppmana dem att sluta kladda, det är ju som att han förtränger det han varit utsatt för, nämligen en falskanklagelse rörande våldtäkt.

Om GL är så naiv/omdömeslös så att han tror han kan vinna några billiga godhetspoäng genom att symboliskt kräla i gruset för att han är en "kladdare", då tror jag GL tänker fel.
Eller inte alls.

Och krälar i gruset gör han på grund av en diskussion som han själv initierat! Ingen frågade honom om han var en kladdare. Detta har sagts förut men det är sällan den mänskliga faktorn, i detta fall munväder, orsakar så mycket oreda, som när Lambertz i bara farten nämnde att han var en kladdare! På någon nivå måste man ju uppskatta hans totala befrielse från, eller grava felbedömning av, PR-tänkande, men GUD vad onödigt allt detta egentligen är! Var han tvungen att säga det och sedan fortsätta älta det? Åh!
Citera
2021-04-04, 10:35
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade, längst ned:
Om -säger OM!- det nånsin blir så att EA lyckas avlägga en jur kand, kommer pricken i belastningsregistret ligga henne i fatet, den saken är klar! Ingen bra start på en karriär inom juridikens värld.

Kan knappast tänka mig att hon få jobb på en byrå, inte med mindre än att hon lyckas förföra nån av byråns mer seniora jurister och genom hans post coitum-godkännande kan börja jobba där..

Fast med tanke på EA:s låga tempo under sina juridikstudier lär det ju inte vara omöjligt att pricken i belastningsregistret redan hunnit försvinna när EA är klar med sina juridikstudier. Efter tio år är hon till det yttre helt blank i registret.

Skulle vara intressant att veta vad den här trådens egna lilla volontärjurist, hon som bl a undervisat oss i ärendet med 'personutredning' (se gårdagen) har att säga om EA:s studietakt.
Jag tror jag gör ett försök.

@Sandkaka
Hur ser du på den takt som den nu 29-åriga EA bedriver sina juridikstudier i?
Det har i tråden presenterats uppgifter om att hon inte lyckats få ihop nog med poäng ens för att uppbära studiemedel.
Tror du det är möjligt att EA nånsin avlägger en examen?
Vore intressant att få dina synpunkter på ovanstående så tack på förhand!
Jag tror knappast en jur-kand blir aktuell. Hon sitter fortfarande fast på termin 4 (straffrätt) efter drygt 5 år.
Citera
2021-04-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
En vidare fråga är vad som händer om alla utan undantag slutar med det ”kladdande” som GL skriver om. Om att lägga handen på en annans hand, eller kyssa på håret eller kramas länge är 100% oönskat och oacceptabelt, hur skall en man eller kvinna ta steget från vänskap/date till något mer? Skall det skrivas en lapp? Be en kompis fråga chans? I efterhand kan vi titta tillbaka på inledningen av varje lyckat förhållande och se det som skedde då som självklart, men så var det knappast då.

Problemet med GLs ”kladdande” är nog inte så mycket att det skett 3 gånger de senaste åren utan vilka det skett med och när. På samma sätt var det förmodligen för 40-50 år sedan.

Man bör nog besitta förmågan att ”feel the room”.
Verbal kommunikation är ju annars ett bra verktyg för ändamålet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in