2021-04-02, 10:22
Medlem
Uncorruptables avatar
Gäsp fattar ni inte att ni blir trollade. Trollilolliloll.
Citera
2021-04-04, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Föeslår du kontaktar boliden då du verkar hitta mer, de behöver 10 ton elektronikskrot för att få ihop 1 kg dock betydligt högre karat.
Sen varför kastar du bort silvret 4-5 kg? och koppar 1800-2000 kg koppar?

För att få ihop 1 ton lär du behöva få från en återvinningsstation, olagligt.

Att använda syran och testa karat kan man lära en femåring. Men om du ej smälter ihop det så kan du ej testa det ordentligt utan gör bara slumpmässiga punktmätningar.

Skatt torde vara 30% men du lär behöva bevisa att det är lagligt pga peningtvätt.

Men vad vet jag, kanske är roligt för en femtonåring(?)

Det är olagligt att sno från en återvinningsstation. Däremot folk som skänker datorer och mobiler direkt till dig är absolut inte olagligt. Och sen hur mycket guld du tror man får ut av det bryr jag mig inte det minsta om. Och att du äns har nått att säga är bara pinsamt. Mupp
Citera
2021-04-04, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Föeslår du kontaktar boliden då du verkar hitta mer, de behöver 10 ton elektronikskrot för att få ihop 1 kg dock betydligt högre karat.
Sen varför kastar du bort silvret 4-5 kg? och koppar 1800-2000 kg koppar?

För att få ihop 1 ton lär du behöva få från en återvinningsstation, olagligt.

Att använda syran och testa karat kan man lära en femåring. Men om du ej smälter ihop det så kan du ej testa det ordentligt utan gör bara slumpmässiga punktmätningar.

Skatt torde vara 30% men du lär behöva bevisa att det är lagligt pga peningtvätt.

Men vad vet jag, kanske är roligt för en femtonåring(?)
Jag smälter ihopp det självklart fast vad behöver jag för bevis att det inte är penningtvätt? Jag har kvar nästan alla kretskort från flera 100 datorer samt ett dussin vittnen, vad mer behöver jag?
Citera
2021-04-04, 08:35
Medlem
Jag jobbar för ett IT-företag. Vi samlar alla gamla ramminnen och CPUer och har gjort så i 15 år.

I Tyskland kan företag (troligtvis även privatpersoner) växla in ramminnen och få 200 kr/kg cirka. Gamla CPUer upp till 1000 kr/kg.

Vi skeppar det dit, har väl sammanlagd sålt 100 kg totalt, och fått in 50 000 kr på 15 år.

Kolla även "scrap ram" på eBay. Sjuka priser.

Det är nog inte helt omöjligt att få ihop en mille om man verkligen går in för det själv!

Vi slänger moderkort etc då det kostar för mycket i tid att skruva isär varje laptop. Men guld finns där med. Absolut.
Citera
2021-04-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife36948
Jag smälter ihopp det självklart fast vad behöver jag för bevis att det inte är penningtvätt? Jag har kvar nästan alla kretskort från flera 100 datorer samt ett dussin vittnen, vad mer behöver jag?

Antagligen originalkvitto samt gåvobrev på utrustningen.

Vi lever ju i Sverige. Det viktigaste är trots allt att varenda krona mjölkas på skattemedel.

Räkna med att du blir anklagad för pengatvätt/skattefiffel om du inte kan visa upp alla kvitton samt att du blir dömd också.

Lycka till!
Citera
2021-04-04, 10:31
Avslutad
Det är bara att ta fram kvitton på de saker du köpt mobiler tv mm vilket troligen Vida överstiger guldvördet .
Citera
2021-04-04, 13:20
Medlem
Haha okej är redan dömd för häleri så dömd blir jag säkert xD skulle inte förvåna mig -.-
Aja vad tror ni straffet blir då för 1-2 kilo rent guld? ;p
Citera
2021-04-04, 13:24
Medlem
Det mesta är somsagt fortfarande skänkt till mig så har inga kvitton plus det jag köpt är ju från blocket och Facebook så har inga kvitton. Haha då får man väll sitta för det också xD jag tar det som det kommer i vilket fall fast jag kan redovisa. Har bara inga kvitton haha whatever då får det väl bli så
Citera
2021-04-04, 13:29
Medlem
Och tro mig jag vet hur lång tid det tar att skruva isär datorerna för guldet... Har slösat tusentals timmar på det.
Citera
2021-04-04, 13:34
Medlem
I know how to get by, im high
Citera
2021-04-04, 13:38
Medlem
Kommer nog fortsätta tills jag har minst 5kg rent guld ändå oavsett om jag blir dömd av dethär skitlandet
Citera
2021-04-04, 13:42
Medlem
https://youtu.be/AVRjBp-0zV0
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem