Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Det är ett väldigt konstigt sammanträffande att det bara sker hos de som fått AstraZenecas vaccin. Jag skulle aldrig köpa en begagnad bil av AstraZeneca eller dig.
Frågan är fortfarande om du syftar på blodproppar rent generellt, eller om du syftar på koagulationsrubbningen som observerats? Gäller det vanliga blodproppar så finns det garanterat rapporter om detta även för andra vaccin. Blodproppar är något som inträffar hela tiden i en normal befolkning:
Skulle det
inte inträffa alls för vaccinerade så skulle innebära att vaccinet skyddar mot blodpropp.
Sker det
med samma frekvens som man kan förvänta sig av en motsvarande icke vaccinerad befolkning så varken skyddar det eller orsakar det blodpropp.
Inträffar det
oftare än man kan förvänta sig i motsvarande befolkning så är det troligt/mycket troligt att det är biverkan av vaccinet.
Så för att kunna dra några som helst slutsatser om biverkningar så
MÅSTE du veta vad du kan förvänta dig av en motsvarande icke vaccinerad befolkning.
Med det sagt så får jag intrycket att de koaguleringsrubbningarna man upptäckt är mycket ovanliga bland ovaccinerade vilket gör att man tar frågan på allvar. Själv har jag dock ingen som helt insikt i hur vanligt det är, men med tanke på att du verkar ha bilden klar för dig så utgår jag från att du faktiskt vet hur vanligt detta är? Jag skulle faktiskt uppskatta om du delar med det av denna information!