2021-04-03, 19:13
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, en liten liten del av befolkningen. Den absoluta majoriteten har inga problem att följa reglerna. Haveristerna som INTE klarar att följa regler är i stort sett samma typ av galenpannor som irrar runt på diverse internetforum och skriker sig hesa för att "öppna upp" och "vaccinet är giftigt", för att inte glömma bort "COVID-19 är ofarligare än att gå över gatan" samt "överdödligheten visar att INGEN avlidit i COVID-19".

Man tycker ju att Darwin borde sett till att dessa avarter försvunnit för länge sedan, men vi får uppenbarligen vänta ett tag till.

Majoriteten är idioter som inte tänker självständig och tror på sin ledare.
Vi har redan sett den biten så redan där är det empiriskt, medborgarna följer Löfven med sin regering.
"Alla ska ned" sa Löfven, med facit i hand så tvivlar jag att någon vettig människa håller med.
Jag kommer då fan inte ta ett jävla vaccin jag inte behöver ty jag jag inte veta vad vaccinet har för biverkningar.

Jag lär fixa denna smitta om jag får den och det är den slutsats jag drar efter att sett så många som genomlevt denna smitta. Inga problem egentligen men vi bör se ett stopp för smittspridning framförallt.

Det största hotet som jag ser det nu är huruvida denna smitta kan muteras och leva vidare.
Citera
2021-04-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du måste även räkna in faktorer som genetik (att alla folkslag inte har tampats med coronavirus i tusentals år, utan får dem nu först när det är så mycket resande mellan kontinenterna), fattigdom, trångboddhet, generationsboenden, avsaknad av gratis läkarvård och möjlighet att stanna hemma från arbetet vid smitta och sjukdom... Även årstiderna är annorlunda - luftvägsvirusen har inte sin säsong överallt på jorden samtidigt. På södra halvklotet är det motsvarande vår oktobermånad nu, d.v.s. högsäsongen har börjat.

Precis. Faktorer som i låååångt högre grad påverkar en pandemi än en trasa runt käften.

Pandemin följer sin naturliga gång oavsett. Den går i vågor i 99% av Europas länder. Precis som en pandemi gör och som den alltid har gjort.
Citera
2021-04-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nu ljuger du.

De som infört de mest strikta åtgärderna är de länder som har absolut högst dödlighet i Europa.

Jasså, har Frankrike lyckats trycka tillbaka smittan? Idag 5300 pers på IVA och en kollapsad sjukvård.

Det enda de lyckats med är att trycka tillbaka smittan några veckor. Sen är man på samma ruta igen och detta vet du såklart om.
Hur många nedstängningar har Frankrike, Irland, Italien och gänget haft nu, 3 - 4 stycken?

Frankrike har råkat illa ut trots strikta åtgärder och inte pga dem. De hade råkat ännu mer illa ut utan sina strikta åtgärder.

Att tänka logiskt är inte din styrka, det har du bevisat tydligt för oss.
Citera
2021-04-03, 19:22
Medlem
LukeRhineharts avatar
Citat:
Pandemin följer sin naturliga gång oavsett. Den går i vågor i 99% av Europas länder. Precis som en pandemi gör och som den alltid har gjort.
Menar du att pandemin hade haft samma utveckling om allt flutit på precis som vanligt? Det är väldigt tydligt att vågorna i hög utsträckning påverkas av restriktioner eller frivilliga beteendeförändringar.
Citera
2021-04-03, 19:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Frankrike har råkat illa ut trots strikta åtgärder och inte pga dem. De hade råkat ännu mer illa ut utan sina strikta åtgärder.

Det har du inga som helst belägg för. Det ligger faktiskt betydligt närmare till hands att anta att det är pga åtgärderna de råkat illa ut.

Ju striktare åtgärder, desto sämre immunförsvar får ju människor. Ju sämre immunförsvar, desto större risk att råka illa ut av vilket virus som helst.

Men logik kanske inte är din starka sida.
Citera
2021-04-03, 19:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Mutationer går åt olika håll, de som är svaga dör ut och de som överlever är starkare.
Det finns en otroligt stor chans att det kommer ut muteringar av detta detta globalt spridda virus och kan spridas vidare globalt.

Problemet med lockdowns och munskydd är att det gör situationen ännu värre och skapar ännu mer mutationer helt i onödan.
Citera
2021-04-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det har du inga som helst belägg för. Det ligger faktiskt betydligt närmare till hands att anta att det är pga åtgärderna de råkat illa ut.

Ju striktare åtgärder, desto sämre immunförsvar får ju människor. Ju sämre immunförsvar, desto större risk att råka illa ut av vilket virus som helst.

Men logik kanske inte är din starka sida.

Din logik haltar lite med tanke på att Sverige drabbats överlägset värst i Norden och samtidigt haft den slappaste strategin, resterande länder i Norden har haft striktare åtgärder och klarat sig betydligt bättre än Sverige.
Citera
2021-04-03, 19:34
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Att man inte tror på munskydd har inget med pandemiförnekelse att göra.

Man måste göra skillnad på att använda munskydd inom vården med korrekta rutiner kring användingen och i allmänheten. Det är helt olika saker.

Detta har jag försökt att påpeka några gånger förgäves. Det är en jävla skillnad hur dom använder mundkydd i vården. Sprita händerna, ta på sterilt munskydd, peta INTE på skyddet under användning, sprita händerna, ta av munskydd och kasta, sprita händerna. Så går det till i vården men så går det inte till i samhället utan lååångt därifrån.
Citera
2021-04-03, 19:35
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Som sagt, folk jobbade och folk va ute.

Att butiker är stängda är ingen Lockdown. En Lockdown var det i våras i exempelvis spanien och Italien där folk i princip var inlåsta. Irland är inte ens i närheten av detta.

Långhårig ja... för pandemin drivs ju av frisörer

Nej det var de inte. Fem kilometersregeln samt mulandet av samtliga småbutiker och ständig närväro av polis, gardai,.som övervakar det. Det kan inte på närmaste vis jämföras med Sveriges hantering.

Det är 600 hundra euro i böter för brott mot restriktionerna som exempel. Folk som var ute bröt mot restriktionerna. Det har varit ett problem där faktiskt då polisen utelat tusentals böter för sådsna personer.

Men nu känns det mest som du förflyttar målstolpar närmare din håriga röv efter byxorna dina hamnat vid fotsulorna. Tyvärr ingen vacker syn.
Citera
2021-04-03, 19:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Efter ett år av intensiv skräckpropaganda från virusmedia med medföljande oro och stress, osocial isolering, handsprit, överdriven handtvätt samt maskbärande är det rimligt att anta att människors immunförsvar i allmänhet nu är i sämre skick än på mycket länge.

Men låt oss försämra våra immunförsvar ytterligare. Och sen skylla dödsfallen på en pandemi.

Nog för att man alltid förstått att mänskligheten är korkad, men att det skulle må såna här höjder, det trodde man inte.
Citera
2021-04-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister

Att tänka logiskt är inte din styrka, det har du bevisat tydligt för oss.

Står Frankrikes strikta åtgärder i proportion till de få fall man lyckats undvika pga alla dessa nedstängningar? Som också kostat människoliv och kommer göra så för lång, lång tid framöver (Inte bara i Frankrike utan överallt).

Tillåt mig tvivla.

Macron stod på bästa sändningstid och pådyvlade Fransoserna ansiktsblöja för snart 1 år sedan och utlovade att bara de gjorde så, så skulle smittan försvinna och andravågen utebli...

Snacka om lögner!

Nu har man stängt Paris sedan länge och hittills haft NOLL utfall även på det.
Citera
2021-04-03, 19:40
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet med lockdowns och munskydd är att det gör situationen ännu värre och skapar ännu mer mutationer helt i onödan.

Japp. Utan lockdowns och dumblöjor hade "corona" varit över snabbare än svininfluensan.

Hade världen reagerat på samma sätt då 2009 som man gjorde 2020 hade vi säkerligen varit inne på 11 året av lockdowns nu pga 45:e vågen av svininfluensan som nu muterat till 30% dödlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in