2021-04-03, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för en ny och fin sammanfattning!
Tog bort ett större stycke då det blev för många tecken.

Kom och tänka på det här som du skrev:

"om att hon skulle haft sex med hans cykelsadel och har spottat blodblandad sperma mot cykelhjul"

Jag undrar om SD visste att man kan skilja på vätskor som kommer från blod och spermier ?
Om han visste det, är det kanske därför han planterar (ja, jag är säker på att detta är en lögn) blodig sperma där, för att han är orolig för att hans spermier har fastnat på cykeln.

Nu får jag plötsligt misstankar på att de spermafläckar som fanns på Lenas kjol, faktiskt kan ha kommit till vid mordet.

Varför ens prata om att spotta ut sperma på en cykel annars? Minns jag fel, men det var väl en av döttrarnas cyklar? Kanske han bara ville visa att det förekom sådant spott, eller kanske cyklarna stod nära varandra. Minns inte längre detaljerna kring denna bisarra historia.
SD har säkerligen vetskap om hur dna och kroppsvätskor skiljer sig. Bästisen dansar runt och har utsett sig till fenomenal på csi, han ger alltid 110%,...utom nu då
Citera
2021-04-03, 12:17
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
www.flashback.org/sp75349192

Ovan länk till mitt långa inlägg tidigare idag. Jag tror man kan tjäna på att söka efter ett domkraftskaft i vattnen vid naturreservatet Boglundsäng*en alternativt kontrollera möjliga rörgömmor i området vid/från mordplatsen, vid skogen på andra sidan motorvägen vid St Mikaelskyrk*an, runt City Gr*ss, Biltem* och runt trafikplatsen Vivalla.

Känner mig manad att göra ett tillägg om mina tankar om att SD skriver om "Biltemahavet" Boglundsäng*n i sin senaste GC-loggning. Det kan tänkas vara en blink till trådens diskussioner om det försvunna domkraftskaftet som misstänks kunna vara ett tillhygge. Han kan vara sugen på att ligga på span i någon buske för att se om sök kommer att ske och vi vet ju av hans egna ord att han går igång på att spana.
Citera
2021-04-03, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Eller de samarbetsproblem LW hade? "Jag har handlat frimodigt eftersom jag trodde att det fanns pengar." Fritt ur minnet. Handlar utan att kolla med kassören. Jag ska leta reda på konversationen när jag sitter vid datorn.
Jag tar gärna del av allt gällande pengabråk.
Vem var utsedd kassör?
Citera
2021-04-03, 12:21
Avslutad
Citat:
Känner mig manad att göra ett tillägg om mina tankar om att SD skriver om "Biltemahavet" Boglundsäng*n i sin senaste GC-loggning. Det kan tänkas vara en blink till trådens diskussioner om det försvunna domkraftskaftet som misstänks kunna vara ett tillhygge. Han kan vara sugen på att ligga på span i någon buske för att se om sök kommer att ske och vi vet ju av hans egna ord att han går igång på att spana.
Usch, han kan inte hålla sig ifrån känslan av övertag, att bara han vet.. kommer han klara sig igen, eller?
Han fortsätter mysa i skog och mark och leta burkar som om det inte finns en morgondag
Citera
2021-04-03, 12:23
Medlem
Citat:
www.flashback.org/sp75349192

Ovan länk till mitt långa inlägg tidigare idag. Jag tror man kan tjäna på att söka efter ett domkraftskaft i vattnen vid naturreservatet Boglundsäng*en alternativt kontrollera möjliga rörgömmor i området vid/från mordplatsen, vid skogen på andra sidan motorvägen vid St Mikaelskyrk*an, runt City Gr*ss, Biltem* och runt trafikplatsen Vivalla.

Att börja söka i vatten nu skulle i såfall vara i grevens tid, bara några få dagar innan rättegången. Eller kanske de redan har letat. Bara att vi inte vet det?
Citera
2021-04-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Eller de samarbetsproblem LW hade? "Jag har handlat frimodigt eftersom jag trodde att det fanns pengar." Fritt ur minnet. Handlar utan att kolla med kassören. Jag ska leta reda på konversationen när jag sitter vid datorn.

Låter dåligt kommunicerat från ansvarige och du påstod väl att det var SD?
Citera
2021-04-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för en ny och fin sammanfattning!
Tog bort ett större stycke då det blev för många tecken.

Kom och tänka på det här som du skrev:

"om att hon skulle haft sex med hans cykelsadel och har spottat blodblandad sperma mot cykelhjul"

Jag undrar om SD visste att man kan skilja på vätskor som kommer från blod och spermier ?
Om han visste det, är det kanske därför han planterar (ja, jag är säker på att detta är en lögn) blodig sperma där, för att han är orolig för att hans spermier har fastnat på cykeln.

Nu får jag plötsligt misstankar på att de spermafläckar som fanns på Lenas kjol, faktiskt kan ha kommit till vid mordet.

Varför ens prata om att spotta ut sperma på en cykel annars? Minns jag fel, men det var väl en av döttrarnas cyklar? Kanske han bara ville visa att det förekom sådant spott, eller kanske cyklarna stod nära varandra. Minns inte längre detaljerna kring denna bisarra historia.

SD är en stor berättare....
Det är förmodligen samma kjol (beige, kort) som hon hade på sig när hon var hos polisen ett par dagar innan mordet. Finns bild på Lena från övervakningskameror i köpcentrat. Hon skulle knappast gå dit med spermabefläckad kjol. Eller någon annanstans. Så ja, fläcken kan mycket väl komma från mordtillfället.

Sen SDs uttalande om en döende eller död Lena där han hasplar ur sig ord såsom nekrofili: "Ni kanske tror att jag..." osv.

Det är ett välkänt fenomen att en mördare släpper ifrån sig både det ena och andra vid den starka sinnesrörelse som är förknippat med mord. T.ex Lisa Holms mördare lämnade efter mordet ifrån sig en stor skithög i ladan.
Citera
2021-04-03, 12:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
SD har säkerligen vetskap om hur dna och kroppsvätskor skiljer sig. Bästisen dansar runt och har utsett sig till fenomenal på csi, han ger alltid 110%,...utom nu då

Gardera sig, det gör han iofs alltid.
Helgarderar sig, samtidigt som han måste väl fatta att det här (liksom filmningen av hur han hittar skaftet) är helt utan värde. Tvärtom måste det ju få många att förstå att han är den skyldige, även om det i rätten kommer sakna bevisvärde så länge inte åklagaren kan visa med sin indiciekedja att han är den skyldige.

Skyldig eller inte, men han kan inte anklaga andra för att han trasslar in sig i helt bisarra lögner och ovilja att bidra till att fallet löses.

En oskyldig lämnar in sina skor, lämnar in sitt lösenord!
En oskyldig gör allt för att bli friad från misstankarna.
En oskyldig sitter inte och skrattar i rätten, hur tokigt än åklagaren utrycker sig i frågor som han kan bättre, t ex geocahingen.
En oskyldig sliter sitt hår av att behöva sitta i rätten flera år efter mordet och fortfarande vara den som är misstänkt. Det finns inget som är roligt alls. Hans vän är ju brutalt mördad och där siter de anhöriga och ska behöva stå ut med att han sitter och skrattar.

Igår när jag bläddrade igenom överklagandet, tittade på alla bilder i tidslinjen, med bilder från hennes sista dagar, då blev jag så ledsen.

Lek med A och fina middagar, födelsedagskalas hos UW med Lena finklädd och sprallig med barnen. Full av liv.

Sedan övergår allt liv till den gräns som vi alla vet vad det innebär.
Lena går ut från sitt hem för att aldrig komma tillbaka.

"BG50883-1 Telegram 2018-05-14 23:01:13 Wesström, Lena Davidsson, Stefan
<Media> (Bild på cacheremsan)

Facebook Messenger 2018-05-14 23:22:38 Jörgen Johansson Lena Wesström
Jörgen skickar meddelande som Lena inte läser.

Clouddata GoogleMaps 2018-05-14 23:23:43 ca tid Wesström, Lena –
Lena går ut från bostaden

Klockan 23:38 upphör aktivitet från Google maps i Lenas telefon.
"
Citera
2021-04-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att börja söka i vatten nu skulle i såfall vara i grevens tid, bara några få dagar innan rättegången. Eller kanske de redan har letat. Bara att vi inte vet det?
SD har all utrustning för att gömma skaftet högst upp i ett träd, på en klippa, djupdykning mm.
Men, han gillar att vara klurig, det är förmodligen gömt på en plats som är symboliskt viktig för honom och Soft
Citera
2021-04-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Japp, mot väderdata. Ca 22.30 vill jag minnas

Skriket hördes väl efter kl 23 av de som ringde polisen?
Citera
2021-04-03, 12:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
SD har all utrustning för att gömma skaftet högst upp i ett träd, på en klippa, djupdykning mm.
Men, han gillar att vara klurig, det är förmodligen gömt på en plats som är symboliskt viktig för honom och Soft
Tornet?
Citera
2021-04-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tornet?
Ja, varför inte. Från bilder inifrån, så ligger det bråte och skit därinne.
Han har ju hintat om det stället, med bilder, kännedom, vetskap osv.
Hoppas nu att polisen(?) har koll på vad SD och hans närmaste pysslar med.
Det tickar på, vilket bygger upp den press han måste känt inför USA-resan.
Just nu kan han nog hitta på någonting väldigt dumt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in