2021-04-02, 22:47
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
En förvaltare skulle någ vara bra för EA som kan hålla koll på "skadeståndspengar" EA drömmer om.

Haha EA lever ju som parasit på andra. Tror faktiskt inte hon är särskilt rik.
Citera
2021-04-02, 22:47
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Undrar över det irrationella i att EA krisade ihop medvetslös och åkte in akut på annandagen. Dvs, ca, 2 dygn efter den upplevda våldtäckten om våldtäcksanmälan var planerad. Logiken haltar.

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

I ett sms tillbaka skrev kvinnan att hon var inlagd på sjukhus efter händelserna och att hon hade kommit in akut med ambulans på annandagen. Hon skrev också att hon inte mådde bra av det som inträffat.

Göran Lambertz ville då höra mer om hennes mående och skrev att han var orolig för hennes tillstånd, enligt Expressens uppgifter.
Någon dag senare hade de kontakt igen, enligt uppgift. Kvinnan berättade då hon hade varit medvetslös och fortfarande låg kvar på sjukhus.
]Hon skrev också att hon ville ha ett löfte från Göran Lambertz: Att han aldrig skulle ha sex med henne någon mer gång. Han skrev tillbaka att han lovade det och att han var beredd att ta på sig ansvaret och att han själv varit en ”idiot”.
Lambertz advokat Ola Salomonsson skriver i ett sms till Expressen att han inte kan kommentera konversationen: ”Jag vet inget om sms-konversation så jag kan ändå ej kommentera den”.

https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-sms-med--kvinnan-kallade-henne-min--dotter-och-sig-sjalv-idiot/

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

En teori som jag har svårt att släppa är att EA givet sin diagnos har ett sexuellt självskadebeteende vilket innebär att hon upplever sig våldtagen oaktat hennes aktiva handlingar vid själva händelsen. Dvs hon drivs av en destruktiv lust att utsätta sig för oönskade sexuella situationer. Eftersom självskadebeteendet dominerar hennes vilja blir konsekvens är att EA inte förstår sig på sig själv. Detta förklarar den akuta ambulansfärden annandag jul när det gick upp för EA att hon åter våldtagit sig själv. Det kan också vara anledningen till att hon spelar in och att "väninnan" som tycks (missriktat "skydd" av EA) varit drivande och var den som anmälde GL. Frågan är om den (björntjänst) "väninnan" även var inblandad i tidigare anmälningar? Att EA från sjukhussängen fått GL att lova han aldrig skulle ha sex med henne någon mer gång styrker min teori. Min tes att att det är sjukdom och inte list som är förklaringen till anmälan.

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Ett den här typen av självskadebeteende kan exempelvis innebära att du utsätter sig själv för farliga sexuella situationer eller att du har sex med personer du inte attraheras av.
Att dessa personer kan ta initiativ till sex ska alltså inte förväxlas med att sexet sker på ömsesidig frivillig basis.

https://www.novahuset.com/omovergrepp/sexuellt-skadebeteende/

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Jag har själv blivit utsatt för våldtäkter, inte en, inte 2 utan över 100ggr, som jag anmält. Jag har sålt sex och använt sex I syfte att självskada (och innan någon skriker om att det inte är våldtäkt så de gånger jag refererar till som våldtäkt är när det inte funnits samtycke). Jag började spela in, för jag insåg att det var min enda trygghet, jag började med det vid ett tillfälle när jag var rädd att jag skulle dö. Jag spelade därefter in ALLA, för att ha som trygghet OM något skulle hända. (FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Min slutsats är att ärendet inte är så svart eller vitt som det framställs i tråden.
Spekulerar över:
• Ett symtom på EAs psykiska problem är ett avancerat sexuellt självskadebeteende.
• Inspelningarna har sin grund i att EA inte är kapabel att avgöra vad som är våldtäckt och lämnar över det till "väninnorna" och rätten.
• Var dessa uppgifter nl, till Åkl, anmärkingsvärda frisläppande av GL endast 2 v efter häkningen på sannolika?
• EA övertygades om hon blivit våldtagen vilket föranledde ambulansfärden akut till sjukhuset annandan?
• EAs diagnos har hänsynslöst exploaterats av "väninnorna" som utnyttjat henne för att bekräfta sina egna dåliga erfarenheter om män.

EA är inte oansvarig för vad som hänt men hennes skuld bör inte hindra sökandet vad som egentligen ligger bakom den uppseendeväckande och lätt genomskådade anmälan mot Lambertz eftersom hon kopierade den förra våldtäcksanmälan.

Ja, inläggningen på psyk var uppenbarligen fejkad för att vinna förtroende för sin sak.

Eller tror du EA var jätteledsen för att hon lyckats spela in, klippa ljudfil samt få ett förlåt av Lambertz via SMS? Snarare var EA mycket glad över att ha lyckats snärja GL, vid tidpunkten.

Många begriper inte hur skruvad den här slinkan är. EA är en expert på att spela ut hela sitt känsloregister, för att få precis som hon vill.

Vi pratar alltså om en gravt empatistörd individ utan några som helst hinder att ljuga, tvärtom är lögn snarare en naturlig del av EA's repertoar.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-02 kl. 22:58.
Citera
2021-04-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som jag tidigare sagt. Jag tycker inte att EA är skurken här. Rättsväsendet har betydligt större skuld & jag är extremt misstänksam mot "väninnorna" som hela tiden figurerar i dessa "affärer". Vad ligger bakom detta? Något är jävligt skumt. Den här typen av samordning förklaras nästan alltid av att pengar är inblandade.

EA har en historik av tvångsvård & allvarliga problem. Hon är ett lika stort offer som Lambertz.
De verkliga skurkarna bör hittas & hängas ut, för att sätta stopp för ytterligare utnyttjande av EA & de oskyldiga männen.

EA behöver hjälp, trygghet & omsorg. Inte ett gäng "väninnor" som använder henne för utpressning.

EA har fått vård tidigare & behöver det sannolikt även nu. Att komma till Thuliner-Hof & hjälpa till med djurhållning, hushåll & friluftsliv skulle sannolik göra underverk för alla kvinnor. Inte minst någon som EA.
Skrev precis något liknande..
Instämmer i att det finns anledningar att anta att EA fått fronta ett kluster av kvinnor som slår mynt av hennes sexuella självskadebeteende.
Citera
2021-04-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apotekarn
Är det verkligen samma Göran Lambertz som vi pratar om? Han som nekade Quick/Bergwall resning fastän det saknades någon som helst teknisk bevisning för att han var skyldig...
Japp
Citera
2021-04-02, 23:01
Medlem
Mer.info.007s avatar
Hyrde EA ut i andrahand? Isåfall Betalar hon skatt för hyrorna, samt håller hon på med utpressning mot hyresgästen. Är det svartkontrakt?
Citera
2021-04-02, 23:03
Medlem
Citat:
Hyrde EA ut i andrahand? Isåfall Betalar hon skatt för hyrorna, samt håller hon på med utpressning mot hyresgästen. Är det svartkontrakt?
Kontakta hyresvärd o skatteverk för en liten koll.
Citera
2021-04-02, 23:22
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Som jag tidigare sagt. Jag tycker inte att EA är skurken här. Rättsväsendet har betydligt större skuld & jag är extremt misstänksam mot "väninnorna" som hela tiden figurerar i dessa "affärer". Vad ligger bakom detta? Något är jävligt skumt. Den här typen av samordning förklaras nästan alltid av att pengar är inblandade.

EA har en historik av tvångsvård & allvarliga problem. Hon är ett lika stort offer som Lambertz.
De verkliga skurkarna bör hittas & hängas ut, för att sätta stopp för ytterligare utnyttjande av EA & de oskyldiga männen.

EA behöver hjälp, trygghet & omsorg. Inte ett gäng "väninnor" som använder henne för utpressning.

EA har fått vård tidigare & behöver det sannolikt även nu. Att komma till Thuliner-Hof & hjälpa till med djurhållning, hushåll & friluftsliv skulle sannolik göra underverk för alla kvinnor. Inte minst någon som EA.

Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Min slutsats är att ärendet inte är så svart eller vitt som det framställs i tråden.
Spekulerar över:
• Ett symtom på EAs psykiska problem är ett avancerat sexuellt självskadebeteende.
• Inspelningarna har sin grund i att EA inte är kapabel att avgöra vad som är våldtäckt och lämnar över det till "väninnorna" och rätten.
• Var dessa uppgifter nl, till Åkl, anmärkningsvärda frisläppande av GL endast 2 v efter häkningen på sannolika?
• EA övertygades av andra om hon blivit våldtagen vilket föranledde ambulansfärden akut till sjukhuset annandan?
• EAs diagnos har hänsynslöst exploaterats av "väninnorna" som utnyttjat henne för att bekräfta sina egna dåliga erfarenheter om män.

EA är inte oansvarig för vad som hänt men hennes skuld bör inte hindra sökandet vad som egentligen ligger bakom den uppseendeväckande och lätt genomskådade anmälan mot Lambertz (bla, eftersom hon kopierade den förra våldtäcksanmälan)

Det där håller inte.

Min teori, utifrån b.la. hennes tidigare utbrott och hot mot ex m.m. är att EA är klart drivande, vännerna används som schackpjäser av EA.

Eller varför skulle ett gäng tjejer enbart använda EA som front och syndabock? Samt varför skulle EA acceptera att hennes vänner utnyttjar henne?

Ingenting tyder på att EA är svag i relationer, snarare dominant och extremt manipulativ.

Lätt att bli blödig och blanda in känslor i sitt resonemang samt försöka hitta ursäkter för att se förmildrande omständigheter. Det håller dock inte rent logiskt.

Det finns vissa gravt empatistörda människor som kan göra otroligt mycket skada på egen hand, eller åtminstone vara väldigt drivande. Allt pekar på att EA är en sån.

EA har givetvis barndomstrauma. Det ursäktar dock inte hennes grova brottslighet.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-02 kl. 23:29.
Citera
2021-04-02, 23:31
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Bra inlägg Enoch!

Jag vill lägga till några faktorer.

När EA sa att hon var "däckad" så tror jag att hon menade något annat än vad dom flesta menar när dom säger så. Jag vet inte exakt vilka mediciner EA går på, men kombinationen av mediciner, lågt BMI och alkohol leder för hennes det till minnesluckor. Jag tror att hon dagen efter inte mindes särskilt mycket av vad som hänt. Hon mindes tillräckligt mycket för att må dåligt. Hon "rekonstruerade" med hjälp av inspelningen. Så långt egentligen inte särskilt anmärkningsvärt. För EA.

Klippandet i inspelningarna och fabriksåterställning av telefonen talar ett annat språk. Oberoende av vad hon visste och trodde om vad om inträffat på natten mellan julaftonen och juldagen så borde hon inte gjort så. Det får det att se ut som om hon hade ett ont uppsåt. Här vore det intressant att få veta vilken roll väninnan och utredande poliser spelat. Vem väninnan är och hur hon agerat vet vi väldigt lite om. Jag har sett utredare som varit väldigt "vinklade" och inte alls objektiva. Den första historia som polisen fick var den som väninnan gav när hon gjorde en anmälan om våldtäkt. Det vore intressant att veta hur exakt anmälan ser ut. Min gissning är att det var där som "däckad" blev "i en särskilt utsatt situation". Även om väninnans agerande kan förefalla tvivelaktigt, så kan det styrts av att hon sett EA må mycket dåligt och förts till akuten med ambulans. Om väninnan trodde att det var en följd av en våldtäkt så har det naturligtvis påverkat hur hon formulerade sig när hon gjorde anmälan.

Åklagaren var tydlig om vad som utgjorde grund för häktning. «Kvinnans uppgifter om att hon vid tiden för samlaget befunnit sig i en särskilt utsatt situation på grund av sömn och berusning hade sådant stöd i utredningen att jag bedömde att mannen skulle vara häktad». För EA kan det ha handlat om en minneslucka. Utredningen visade att hon skickat meddelanden och talat i telefon (om jag minns rätt) under tiden då hon påstod att hon var däckad. Alltså var hon inte däckad. Med den betydelse som dom flesta av oss lägger i detta.

GL häktades 11 mars.
– Varför kunde utredarna under två månader inte ta reda på att EA inte var däckad?
– Vad var det för bevis som GL kunde förstöra efter över två månader?

Jag tror GL har rätt. Han borde inte ha häktats. Häktningen var dels ett resultat av en felaktig anmälan, men dels också ett resultat av ett dåligt genomfört förundersökningsarbete. Slarvigt utfört och ineffektivt.

Tyvärr tror jag att det dåliga förundersökningsarbetet mer beror på att rättsväsendet följer en "agenda" att försöka få fler våltäktsanmälningar att lagföras, än att det var så att just dom här utredarna var måttligt begåvade och ineffektiva.

På sätt och vis är jag glad att det var GL som drabbades av detta. Han borde ha förmågan att sätta ljuset på att det är för enkelt att felaktiga vålttäktsanmälningar kan leda till häktning och även till fällande dom.

På tal om djurhållning så har stallet under en period i EAs liv varit betydelsefullt för henne. Om du chansade så träffade du nog nära bullseye...

Senast redigerad av lasternassumma 2021-04-02 kl. 23:41.
Citera
2021-04-02, 23:35
Medlem
Neolitikums avatar
Kvinnan EA känner hundratals människor människor irl och via Facebook.
Var håller de hus? Jag läser endast Flashback och har säkert missat en hel det.
Sitter ni på någon skvaller så kom igen, vi vill ha mer
Ni får gärna skicka mig ett PM om ni vill förbli anonyma,
Samt åtalet som ligger till grund för rättegången 8/4.
Varför smygar ni runt med den? Om det beror på att hennes namn figurerar så kan jag lätt byta ut det mot något
anonymt på min Linuxdator, det tar två minuter med funktionen sök/ersätt, samt jag har ingen historia av att
ha skadat någon annan medlem, det som ska fram det är sanningen och det kan jag ordna under regelrätta förhållanden. När ni hänvisar till en förundersökning som endast ett par av en sitter på, så faller hela er argumentation som en pannkaka och nergraderar er trovärdighet av automatik liknande en nyreggad 1/4 med ett inlägg.
Vi behöver mer och jag vet att det finns, så please dela med er av kunskaper som även vi andra har lika rätt att äga som ni själva har. Som sagt hennes namn kan kan lätt trolla bort genom textredigeringsappar på min Linuxrigg.
Senast redigerad av Neolitikum 2021-04-02 kl. 23:39.
Citera
2021-04-02, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Han kände väl att tillvaron var lite tråkig så han ville liva upp den lite?
Det där är redan konstaterat. Ja.
Den gode GL kom på - mht EA "bakgrund" - att han skulle fixa till en pippig JULINSTALLATION!
Och som vi alla (inkl. alla femiNazzis) nu är på det klara med, så gick allt käpprätt åt helvete.
FÖR EA PLUS ANHANG, alltså!
Citera
2021-04-02, 23:44
Medlem
Mer.info.007s avatar
Trasig uppväxt, dåligt hemförhållande. EA verkar leva en drömvärld med försöka få status.
Citera
2021-04-02, 23:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Några diagnoser har hon ju, Med drag av autism. EA verkar vara lätt att utnyttja då det är nåt mentalt med henne.
Av det vi vet om henne ser jag inga tecken på autism. För mig tyder allt på borderline, men jag är lekman, så rätta mig gärna om jag har fel. GL kan nog ha drag av autism däremot, tycker jag mig kunna ana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in