Citat:
Ursprungligen postat av
Dansflugan
Kanske det som är skillnaden på djup och intellektuell.
Men hon kanske dras till det intellektuella?
Även om jag uppskattar Elinor mer än Lars
(jag tycker trots allt att hon visat prov på att inte alls vara så svårmodig som vissa gör gällande i tråden) så avskyr jag hennes härskarteknik "Det måste vi prata om", "Tycker du ja!" Det är ju väldigt ältigt hos henne.
Men Lars kanske tar fram hennes sämsta sidor?
Men jag skulle iallafall inte klara av att skratta lättsamt åt visst slipprigt beteende Lars har. (Elinor skrattar snällt åt honom, tycker jag). Jag skulle fly ifrån honom omedelbart.
Det här handlar ju också om vad man dras till för personlighetstyper. Så där kanske vi inte komma överens i tråden.
Jag tycker det är asjobbigt med ytliga människor. Och folk som ska skratta hela tiden och visa glädje för allt är det värsta jag vet.
Intellektuell vet jag kanske ändå inte om Elinor är, kanske fel analys av mig, men jag tror att hon får mer ut av att umgås med folk som kan uttrycka sig lite bättre än Grävis. Och kanske dras hon till läkaren för att det blir
lite högre nivå på resonemangen och analyser?
Och läkaren gillade ju iallafall att analysera de andra paren. Hon och läkaren snackade faktiskt inte skit om de andra paren men de utredde rätt träffsäkra analyser.