2021-04-02, 12:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Nämen stackars liten. Han skulle bara veta hur många kvinnor som måste gömma sig för våldsamma män som har misshandlat dem, som måste skaffa sig hemlig identitet som gång på gång röjs medan den våldsamma mannen går fritt ute i samhället och åtnjuter samhällsrättigheter.

I detta fall är det tjejen som är den våldsamma. Killar är livrädda för henne.

Citat:
"Plötsligt ser paret hur Lambertz-kvinnan kryper fram under sängen – med en stor kniv i handen."
Citat:
"– Han fruktade för sitt liv, det var helt fruktansvärt för honom, berättar en vän till mannen."
Citat:
"Ex-maken talar ut om Lambertz-kvinnans terror"
Citat:
"För två år sen på dagen så urartade det då hon krossade mitt nylagda köksgolv med ett glas, hällde drygt en liter mjölk över hela köket, och flög på mig bakifrån så jag slog mitt huvud i hennes skrivbord!"
Citat:
"– Jag har inte längre en känsla av att jag ska bli dödad i ett av hennes utbrott

(eller få veta att hon tänker stoppa in en penna i mina ögon/klippa av mina tår med en sekatör när jag sover, eller elda upp mitt hus osv).."

https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten
https://stoppapressarna.se/svenskt/ex-maken-talar-ut-om-lambertz-kvinnans-terror
Citera
2021-04-02, 12:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det förstår jag att du menar, men jag undrar varför du tycker att det är komiskt.

När vi vinner, glöm aldrig att dessa människor vill ha dig ruinerad, död, dina barn våldtagna & hjärntvättade, dom tycker dessutom att det är roligt.
Citera
2021-04-02, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På tal om hat, hot, förföljelse & överdrifter:
Polisutryckning till Göran Lambertz hus
UPPDATERAD IDAG 11:25PUBLICERAD IDAG 11:22
En grupp aktivister ska enligt uppgifter till SVT tagit sig till Göran Lambertz bostad i Uppsala, där man nu under långfredagen demonstrerat mot den tidigare våldtäktsmisstänkte toppjuristen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/demonstrerar-utanfor-goran-lambertz-hus

Det kanske förklarar det relativa lugnet i tråden just nu.
Dom hade tröttnat på hans uttalande om att kladda. Men att denna man oskyldigt blivit anklagad för att våldtagit ,det tycker dessa moralister? är ovidkommande. Att dom gör sig skyldiga till ofredande av Lambertz inser dom inte. Kan misstänka att Lambertz en gång dömt någon anhörig till dessa och nu ska dom använda kladdandet som ursäkt för denna protest
Citera
2021-04-02, 12:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Dom hade tröttnat på hans uttalande om att kladda. Men att denna man oskyldigt blivit anklagad för att våldtagit ,det tycker dessa moralister? är ovidkommande. Att dom gör sig skyldiga till ofredande av Lambertz inser dom inte. Kan misstänka att Lambertz en gång dömt någon anhörig till dessa och nu ska dom använda kladdandet som ursäkt för denna protest
Så då inväntar vi krigsrubriker om "hot mot demokratin", "övergrepp i rättssak", frågestund i riksdagen, specialinsatta TV-program om hur oskyldiga trakasseras av hotfulla aktivister osv. Eller.. nej, nu var det ju "goda krafter" som trakasserade en vit man, då är det ok.

Man får hoppas att det fanns någon som plåtade det hela. För maken till freakshow var det nog länge sedan man såg.

edit:
Nu finns det en bild på SVT, men det verkar bara vara en tant med rollator som finns kvar på platsen.
Gruppen demonstranter säger sig inte ha någon organisation bakom sig och har för avsikt att vara på plats under hela dagen, två och två i skift.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2021-04-02 kl. 12:25.
Citera
2021-04-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Om EA har verkligen lämnat in sin mobiltelefon "till en mobilbutik" vet vi inget om. Vi vet att hon påstår så. Om polisen har kontaktat mobilbutiken för att verfifiera EA:s utsaga framgår inte, vad jag kan läsa mig till.

Göran om det hela:
Ur din spoiler (cit Lambertz som citerar ur förhörsprotokoll):
"Förhöret avslutat på grund av tidsbrist, av samma anledning lästes förhöret inte upp vid förhörstillfället.”

Begär inte att du Hanna skall svara på min retoriska fråga, men visst är det konstigt att Polisen/EA är så tidspressade att de inte hinner fullfölja ett viktigt förhör?

Vore också bra om Apple-butiken i Täby blir tillfrågade om de fann något "mjukvarufel" i EA:s mobil innan butiken, enl EA:s uppgift, gjorde en fabriksåterställning.
Vad säger Apple?
Citera
2021-04-02, 12:28
Avslutad
Citat:
Så då inväntar vi krigsrubriker om "hot mot demokratin", "övergrepp i rättssak", frågestund i riksdagen, specialinsatta TV-program om hur oskyldiga trakasseras av hotfulla aktivister osv. Eller.. nej, nu var det ju "goda krafter" som trakasserade en vit man, då är det ok.

Man får hoppas att det fanns någon som plåtade det hela. För maken till freakshow var det nog länge sedan man såg.
Kanske några i rättvisans namn i morgon sitter sig utanför dessa demonstranters hus eller lägenhet som protest mot att dessa aktivister? idag ofredar Lambertz genom att sitta utanför Lambertz villa. Så kommer dom att få känna på sin egen medicin.
Citera
2021-04-02, 12:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
edit:
Nu finns det en bild på SVT, men det verkar bara vara en tant med rollator som finns kvar på platsen.
Gruppen demonstranter säger sig inte ha någon organisation bakom sig och har för avsikt att vara på plats under hela dagen, två och två i skift.

Man ser två personer på bilden. Men personen bakom verkar vara i en liknande ålder som rollator-kvinnan.

Jag trodde först att det skulle vara korthåriga aggressiva unga aktivister, men detta var ju faktiskt lite gulligt.
Hoppas nån bjuder dem på kaffe.
Citera
2021-04-02, 12:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man ser två personer på bilden. Men personen bakom verkar vara i en liknande ålder som rollator-kvinnan.

Jag trodde först att det skulle vara korthåriga aggressiva unga aktivister, men detta var ju faktiskt lite gulligt.
Hoppas nån bjuder dem på kaffe.
Ahh.. jag ser nu tanten med visir som gömmer sig bakom. Om det bara är detta så behövs knappast någon polis.
Citera
2021-04-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, men GL är bara lite kladdig, han är ju fortfarande en man. Vi kvinnor måste ha överseende med sådana män.
Inte alls!
(Även om jag förstår att du är sarkastisk).

Finns inget skäl att ha övereende med människor som beter sig olämpligt oavsett deras kön, ålder, hudfärg eller "ursäkter".
Att vara kvinna kan på många vis vara problematiskt, men ger inte orsak till att vara ett offer per se.
Senast redigerad av Carinah78 2021-04-02 kl. 12:48.
Citera
2021-04-02, 13:10
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
GL hade precis sagt adjö din sin avlidna hustru = Vilse i livet. Men i sann Orwells anda så har vissa grupper (kön ålder hudfärg) mer rätt att vara Vilse än andra i dagens Sverige. Den som har minst rätt att kalla sig Vilsen är nog en vit äldre välutbildad svensk man.

Ilskan över denna ojämlikhet kan ses överallt i tråden.
Så är det ! Vilsen kan inte en vit man vara.
Citera
2021-04-02, 13:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Han är en 70 årig gubbe som knulla en 40 år yngre tjej såklart
Absolut. Men det är inte olagligt att vara en "äckelgubbe". Knullkungen.
Citera
2021-04-02, 13:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, men GL är bara lite kladdig, han är ju fortfarande en man. Vi kvinnor måste ha överseende med sådana män.
Snälla säg inte att du har missat Lambertz' alldeles egna tolkning av ordet kladdig?

Dvs väldigt försiktigt närgången UTANPÅ kläderna, armen om axlarna och sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in