2021-04-02, 11:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
På tal om hat, hot, förföljelse & överdrifter:
Polisutryckning till Göran Lambertz hus
UPPDATERAD IDAG 11:25PUBLICERAD IDAG 11:22
En grupp aktivister ska enligt uppgifter till SVT tagit sig till Göran Lambertz bostad i Uppsala, där man nu under långfredagen demonstrerat mot den tidigare våldtäktsmisstänkte toppjuristen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/demonstrerar-utanfor-goran-lambertz-hus

Det kanske förklarar det relativa lugnet i tråden just nu.
Citera
2021-04-02, 11:42
Medlem
Houslers avatar
Nämen stackars liten. Han skulle bara veta hur många kvinnor som måste gömma sig för våldsamma män som har misshandlat dem, som måste skaffa sig hemlig identitet som gång på gång röjs medan den våldsamma mannen går fritt ute i samhället och åtnjuter samhällsrättigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På tal om hat, hot, förföljelse & överdrifter:
Polisutryckning till Göran Lambertz hus
UPPDATERAD IDAG 11:25PUBLICERAD IDAG 11:22
En grupp aktivister ska enligt uppgifter till SVT tagit sig till Göran Lambertz bostad i Uppsala, där man nu under långfredagen demonstrerat mot den tidigare våldtäktsmisstänkte toppjuristen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/demonstrerar-utanfor-goran-lambertz-hus

Det kanske förklarar det relativa lugnet i tråden just nu.
Citera
2021-04-02, 11:46
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Nämen stackars liten. Han skulle bara veta hur många kvinnor som måste gömma sig för våldsamma män som har misshandlat dem, som måste skaffa sig hemlig identitet som gång på gång röjs medan den våldsamma mannen går fritt ute i samhället och åtnjuter samhällsrättigheter.
Skriver du inte i fel tråd nu? Vad har ”våldsamma män” med GL att göra?
Citera
2021-04-02, 11:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad har det med Lambertz att göra? Skall han acceptera att bli trakasserad i hemmet pga. att helt andra människor har begått brott i helt andra sammanhang?

Med den logiken borde det vara fritt fram att trakassera dig också, för det finns alltid någon annan någon annanstans som har gjort något.
Citera
2021-04-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ja, men GL är bara lite kladdig, han är ju fortfarande en man. Vi kvinnor måste ha överseende med sådana män.
Citera
2021-04-02, 11:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Heheheheh ehehe eheh ehehehhhehehheee

Obetalbart komiskt!
Vad är komiskt?
Citera
2021-04-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad är komiskt?

Att det springer ett gäng demonstranter utanför GL:s hus
Hade gärna sett video på det
Citera
2021-04-02, 11:52
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, men GL är bara lite kladdig, han är ju fortfarande en man. Vi kvinnor måste ha överseende med sådana män.
Det finns många kvinnor som kladdar också. Skillnaden är bara att män inte gör någon stor sak över det.
Citera
2021-04-02, 11:53
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Att det springer ett gäng demonstranter utanför GL:s hus
Hade gärna sett video på det
Det förstår jag att du menar, men jag undrar varför du tycker att det är komiskt.
Citera
2021-04-02, 11:55
Medlem
Neolitikums avatar
I en tråd på 1200+ sidor och en nu totalt oinsatt i ämnet och frågar efter bilder, namn och reprisen av presskonferensen.
Varför svarar ni ens på de trådarna?
Om man sovit under en sten i över tre veckor och vet noll om fallet, samt tråden har 12000 sidor., är inte det tidigare ointresset ett belägg för att låta honom själv plöja genom alla information av egen maskin, snarare än att tråden gång på gång gör en reboot och samma frågor ställs igen då hemon bara kommit till sidan 50 och tröttnat på att göra läxan.

När jag öppnar tråden för att se om det hänt något spännande så känns det som en resa två veckor bak i tiden och om det finns tre inlägg av kvalitet så hittar man inte dessa då de nyinkomna dillar om att kvinnan är oskyldig i brist av läshuduv kunna koppla nyhetsartiklars datum, med datum i tråden då just den detaljen grillades till en kolbit av FB-eliten.

Så please, låt de som inte hade intresse av fallet när det var som hetast, att fortsätta att vara okunniga alternativt göra sig läxa att läsa ikapp.' Ingen moderator i välden kan bota detta och de är gamla proffs och jobbar häcken av sig.
Detta är ett jobb som vi skribenter själva miste ta tag i genom att helt enkelt inte svara på på de inlägg som ni vet vilka jag menar.
Halva tråden behandlar ett föredrag på en timme och där advokaten läste ur minnet, 100 inlägg från samma medlem klagar på att han har fel meningsbyggnad utan manus live inför en hel årskurs polisintendenter.
Jag lovar, jag hade inte presterat 10% av vad han gjorde, Han var så nära det går på en scen rakt ut ur minnet.
Citera
2021-04-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det förstår jag att du menar, men jag undrar varför du tycker att det är komiskt.

Många saker
Exempelvis:
Tror inte GL hade väntat sig det
Att de som demonstrerar tror sig uppnå något med det
Har de plakat?
En udda syn i villakvarteret
m.m.
Citera
2021-04-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biancaJ
Många är missnöjd med själva hatet. Jag tycker det är extremt onödigt att sitta och gotta sig i bildspel och eventuella diagnoser (aneroxi har lika hög dödlighet som vissa cancerformer), precis som att man ska spekulera i amatörporrklipp för att såga karaktären hos en människa, särskilt i dessa tider när stora mängder vanligt folk har onlyfans och lägger ut allt möjligt helt gratis på twitter. Trots det tycker ändå det är superviktigt att saken granskas. Det är hjärtskärande att läsa om killen som fick sitta i häktet i flera månader, han förtjänar upprättelse. ”vem ska våga anmäla en våldtäkt nu?”. Ja det kan man verkligen fråga sig, är det värt det med tanke på den överhängande risken att bli uthängd. Men detta är inte flashbacks fel utan mediernas som valde att inte nyansera skuldfrågan det här mycket speciella målet från början. Nu bombarderas man av helt svartvita analyser med tunnelseende. Eller ens analyser? Hårklyverier om vilka ord Lambertz valde. Gör en Egalias döttrar på det och byt ut Lambertz till en äldre rik dam så förstår man hur absurt det skulle vara om fokus hamnade på detaljer i HUR hon smekte sol-och-våraren i håret. Om det nu andra sidan näthatas ser jag det som ett symptom på en frustration över allt detta. Henko i haveristerna tyckte det skulle ”vara hemskt” om det visade sig att EA egentligen var skyldig till brott (men tabut i sig gjorde att han inte ens kunde uttala orden). Varför hemskt? Om det nu är så måste det väl fram? Och om det INTE är så måste det också komma fram. Som om man kan lösa en så viktig fråga genom att sopa allt under mattan. Metoo kommer kanske tappa ansiktet men man får tänka lite ”Hegelskt”, man får bygga något nytt i ruinerna.
Mycket väl formulerat!
Gjorde min Långfredag betydligt ljusare, så stort tack för den texten!

Ang det fetade:
Ja, och fram skall det! Ut i ljuset med hela denna härva, för en härva är det, så mycket har redan klarlagts inte minst genom vad som framkommit i denna tråd.
Att en liten, energisk flock av skadehanterare/-minimerare häckar i tråden och med uppenbara halmdockeproduktioner försöker rädda EA, skall nog tas som intäkt att de som vill nå fram till Sanningen, de är på rätt väg.

Misstänker att den stundande rättegången i förtalsmålet, den 8 april, ytterligare trissar upp nervositeten hos EA och hennes beskyddare/anhang. Men nu är hjulen i Rättvisans kvarn i rörelse och vare sig tårar eller missriktat högljutt "systerskap" lär kunna stoppa processen.
Brott skall beivras!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in