2021-04-02, 10:51
Medlem
Maulcas avatar
Han får vad han förtjänar! Blir inte lätt för PG i dagens kriminalvård. Tuff tid väntar, som bäddar får man ligga. Klart han kommer häktas med fulla restriktioner. Ännu ett svin samhället ska betala för!
Citera
2021-04-02, 10:54
Medlem
LoriLaughins avatar
”Sorgligt med en kille som ....” bla bla bla

Det är inget sorgligt med en man som dödar en kvinna.

Sorry, men om ni fanimig uppfostrat dessa ”sorgliga” män lite bättre så hade man kanske sluppit sånt här var och varannnan vecka.

Parenting fail!
Citera
2021-04-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Sorgligt med en kille som just inte lyckats med någonting i livet. Varken skola, arbetsliv eller familjebildning. Samtidigt lite mek med bilar och fiske och ölinköp i Tyskland i den gamla husbilen. Och intresse för SD och en tatuering på överarmen. Jag tycker han är lik de här lågutbildade/arbetslösa ungdomarna i Portland och Kenosha i USA som startade kravaller i kölvattnet på BLM. Ringar i öronen och tatueringar och udda intressen plus självhävdelsebehov. Samhället har inte längre plats för den här typen av ungdomar.

Ja, det är sorgligt. Denna kille har uppenbart haft många uppförsbackar i livet.
Att det skulle sluta så här är ytterst sorgligt och jävligt onödigt. De båda var värda bättre öden. Precis som deras familjer.
Min tro är att han kommer berätta exakt hur det gått till. Inte ljuga och svänga till det. Tror han är tillintetgjord nu. Stackars sate och arma lilla oskyldiga tös.
Citera
2021-04-02, 11:03
Medlem
vancover89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Kanske haft en stormig relation ??
kanse svårt o tro det skulle säga 5 månader ish
Citera
2021-04-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Tror han hävdar självförsvar, kanske var flickan som inte kunde kontrollera sina sexuella begär och gick för långt med den blyga killen som flippade.

Ja det kan ju inte uteslutas att han på något vis hävdar att BO varit utåtagerande etc. Det lär ju knappast finnas några vittnen som kan motsäga det.

Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
brott mot griftefriden med

Har åklagaren yttrat sig ang det?
Citera
2021-04-02, 11:14
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-van
Vilket jävla bullshit! Hahaha incel och "mentala incel" socialt och psykologiskt hämmade unga bittra pojkar skyller allt på invandrarna. Hör du inte själv hur ofattbart korkat det låter. Den sortens resonemang cementerar dessa oförmögna män i deras oförmåga för det är "inte deras fel" och alltså har de inte makten att fixa sina liv... Idiotier!
Hjälp behöver dom ha av ett sunt samhälle. Inte äldre social/psykologiska och sexuellt hämmade ANDRA incels som klappar dom på ryggen och säger att det inte är deras fel.
"Jag får inte ligga... Iofs har jag dålig hygien och luktar lök, och är inte så trevlig eller artig för invandrarna har gjort mig hämmad och skolan sket sig för invandringen och jag gillar inte att prata med tjejer och jag vill inte ha ansvar för jag har fullt upp att ibte ta ansvar för mitt eget liv.. Men jag har Rätt att få ligga.. Annars är det invandrarnas fel.. RÄTT JAG HAR RÄTT ANNARS HATAR JAG INVANDRARE OCH SLÅR IHJÄL KVINNOR... För allt är deras fel"

Japp, så är det!
Man borde ta bort aktivitetsersättning och kräva att de gör någon yrkessysselsättning på dagarna.
Slackertiden ger dem utrymme till att hata och känna sig ännu mer utanför.
Det är ju i princip samma typer som dyker upp igen och igen och igen, slår liksom aldrig fel.
Och de är oftast väldigt lättidentifierade.
Citera
2021-04-02, 11:19
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ja, det är sorgligt. Denna kille har uppenbart haft många uppförsbackar i livet.
Att det skulle sluta så här är ytterst sorgligt och jävligt onödigt. De båda var värda bättre öden. Precis som deras familjer.
Min tro är att han kommer berätta exakt hur det gått till. Inte ljuga och svänga till det. Tror han är tillintetgjord nu. Stackars sate och arma lilla oskyldiga tös.
Om det skulle stämma, det som några antytt här, att killen lider av någon form av autism så kommer han att sanningsenligt berätta allt. Autister ljuger inte. Det hänger samman med deras bristande empati, dvs förmåga att tänka sig in i hur andra människor tänker och känner. En autistisk person utgår ofta från att att alla andra redan vet det han vet.
Citera
2021-04-02, 11:30
Medlem
Champagneoclocks avatar
Är misstänkt gärningsmans FB nere?
Citera
2021-04-02, 11:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
Jag har aldrig sett Philip i konflikt med ngn. De tjejer jag känner som vet vem han är har inget ont att säga om honom mer än att han kan vara svår att prata med för att han knappt säger ngt. Han ställde gärna upp att ”fixa” saker ifall han hade möjlighet. Tex byta hjulen på bilen och dylikt. Har aldrig uppfattat ngn i familjen som hetsig, snarare tvärtom. Dem gör inte mkt väsen av sig. Tillbakadragna, skygga. Säger Hej och tittar i marken när man möter dem ute

Men det som framkommer i media är ju högst oroande. Då menar jag hans gränsöverskridande beteende. Som en olycka som bara väntade på att hända, en tickande bomb.

Ett beteende som visar på både gränslöshet, dålig impulskontroll och brist på förståelse för sociala koder.

”Från ingenstans kunde han få raseriutbrott och kasta föremål på andra elever som han blev arg på. Vid ett tillfälle hotade han en lärare med att han skulle åka hem och hämta en yxa och hugga henne med den, säger hon.
– Sen var han väldig sexuellt obehaglig mot tjejer och trakasserade dem verbalt. Han kunde säga vad han ville att tjejerna skulle göra och vad han ville göra med dem. Många tyckte att han var konstig och var rädda för honom.

Även på komvux uppfattades han som udda, berättar en klasskamrat från den tiden.
– Han berättade om att han hade svårt att få tjejer och att han aldrig hade dejtat någon, säger hon.
Han kunde också prata om sexuella fantasier mitt under lektionstid, minns hon. ”

https://www.expressen.se/kvallsposten/26-aringens-liv-fore-misstankta-mordet-pa-elin-udda-och-labil/
Citera
2021-04-02, 11:34
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Om det skulle stämma, det som några antytt här, att killen lider av någon form av autism så kommer han att sanningsenligt berätta allt. Autister ljuger inte. Det hänger samman med deras bristande empati, dvs förmåga att tänka sig in i hur andra människor tänker och känner. En autistisk person utgår ofta från att att alla andra redan vet det han vet.

Nej, det är en myt att autister aldrig ljuger.
Däremot kan många av dem ha svårt för att ljuga.
Men det finns autister som både ljuger och manipulerar, likaväl de som är väldigt naiva och sanningsenliga och inte tvekar att säga hur fet de upplever någon att vara edyl, utan att förstå att det sårar.
De utgår från sig själv och har bristande Theory of mind, vilket i sin tur ger brister i förståelse och empati för andra.
Men precis som med alla andra människor finns det en stor bredd i beteende.
Citera
2021-04-02, 11:37
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
du verkar ha levt i en bubbla. för annars är det helt omöjligt att undgå alla batikhäxor som vurmar för kriminella invandrare in absurdum. finns till och med exempel där de själva misshandlats och våldtagits men fortsätter kämpa för att gärningsmannen inte ska utvisas. därtill exempel på när batikhäxans minderåriga dotter våldtagits av en pedofilt lagd afghan med samma vurm intakt. på ett makroplan kan det ses ända upp till regeringsnivå, där flera inom det rödgröna etablissemanget håller sig med fuckboys från afghanistan/syrien.

nu kommer väl det här mongot som tråden handlar om säkert få något stöd från kärringar just för att han verkar mongo. men vanliga svenska män är ständigt utmålade som en icke-önskvärd grupp.

nu innebär det inte som vissa incelnollor i tråden antyder att sådana här brott är förståeliga om de utförs av nämnda grupp (tror för övrigt GM här är av en helt annan kategori). däremot är det helt sant att om rättssystemet bara hade dessa pursvenska män att tampas med så skulle de ha 90% färre våldtäkter, mord och mordförsök på sitt bord. de återstående 10% hade jag gladeligen sett svingandes i repet till tonerna av munter musik.
Varför umgicks hon med honom, jag har läst att hon tyckte att han var obehaglig.
Knullade dom?
Citera
2021-04-02, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Nu får ni fan ge er. Han är en driven ung man som under inga jävla omständigheter är inblandad. Däremot är han med och letar.

Mördare oftast letar med polisen efter sina offer för att gömma spåren efter sig ...att ingen misstänker de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in