2021-04-02, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg ser ingen kobling mellom avisutklipp og forsvinningen til AEH.

Kan du forklare?
Det er vanlig at drapsmenn søker inspirasjon og veiledning under planlegging av drap. Du som er så belest burde vel se koblingen......TH har gjort alt som er mulig for å unngå å bli koblet mot drapet tilsvarende de som er gjengitt i avisartiklene. Letet etter oppskrift som andre leter etter strikkeoppskrifter og når de skal bake kake til påske.
Senast redigerad av LH07 2021-04-02 kl. 10:21.
Citera
2021-04-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er vanlig at drapsmenn finner inspirasjon og veiledning under planlegging av drap. Du som er så belest burde vel se koblingen......
Hva i all verden skulle han med de avisklippene i planleggingen av en falsk kidnapping?

Vi snakker om en gatekjøkkeneier som ble skutt på jobb og en gammel dame som ble drept og ranet for gevinst fra spillautomat.

Hvilken nytte hadde dette?

Hvordan vet vi at han ikke hadde samlet på artikkelen på den andre siden og at drapssakene bare har blitt med og blitt kynisk brukt av politiet, som de brukte de påstått slettede numrene?

Når du til stadighet kommenterer at jeg er pålest tolker jeg det til at du selv ikke er det, noe som tydelig synes i innleggene dine og hvordan du tolker kjente fakta i saken.

Kanskje lese mer selv og skrive litt mindre ville ha bedret balansen...
Citera
2021-04-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvor naiv går det an å bli.

Det samme sier jeg. Folk flest er utrolig naive.

Denne saken om at TH samlet på gamle uoppklarte drapssaker er rett og slett ubrukelig.

For det første. Hvem kan ha lekket denne informasjonen? Det kan selvfølgelig ikke være andre enn politiet.

Da er det kanskje lurt også å tenke: «Hvorfor lekker de den opplysningen?»

For det andre. Hva er det politiet holder på med?

Politiet prøver å bevise at TH er skyldig.

Gang på gang gjennomsøker de THs bolig for å finne beviser på at han er skyldig.

Det finner de ikke, men de finner et og annet indisium.

(Alle forskere og konspirasjonsteoretikere vet at hvis du leter etter beviser på at noe er sant, er det aldri vanskelig å finne det.)

Gjett hvor stolte de ble da de fant disse avisutklippene.

Reaksjonen var sikkert omtrent som så: «Wow! Se han har samlet på gamle drapssaker, som vi, det stolte norske politiet, ikke har klart å oppklare.»

Så er de selvfølgelig såpass smarte at de skjønner at dette ikke beviser noen verdens ting i en rettssak, men de er også midt i en PR-krig.

Så de lekker dette til pressen, slik at mobben, folk som bare venter på korsfestelsen, kan få enda en grunn til å rope på dom og straff.

Naivitet er forresten ikke alltid dumt. Den som ropte at keiseren er naken, var en liten unge.

PS. I løpet av det siste døgnet var det en her som mente at RU med venner er skyldige.
Det tror jeg MYE mer på.

Denne saken går i langt større grad opp hvis dette var en kidnapping begått av amatører, som tenkte de skulle gjøre raske penger på å kidnappe milliardærens kone.

Det gikk ikke helt som planlagt. Det var ikke fullt så enkelt å kidnappe en gammel dame som de hadde tenkt.

Og la oss si at de plutselig gikk fra, i egne øyne å være geniale, anonyme kidnappere til å bli drapsmenn, er det ikke da helt naturlig at de tenker: «La oss kvitte oss med liket og sitte helt, helt musestille – og for Guds skyld ikke begynne å mase om løsepenger»

... før de kanskje på en fest lenge etterpå, når de tror at politiet har glemt å se i deres retning tenker: «Kanskje vi kunne få ut noen løsepenger likevel?»
Senast redigerad av Sandemose 2021-04-02 kl. 10:34.
Citera
2021-04-02, 10:34
Medlem
Citat:
Hva i all verden skulle han med de avisklippene i planleggingen av en falsk kidnapping?

Vi snakker om en gatekjøkkeneier som ble skutt på jobb og en gammel dame som ble drept og ranet for gevinst fra spillautomat.

Hvordan vet vi at han ikke hadde samlet på artikkelen på den andre siden og at drapssakene bare har blitt med og blitt kynisk brukt av politiet, som de brukte de påstått slettede numrene?

Når du til stadighet kommenterer at jeg er pålest tolker jeg det til at du selv ikke er det, noe som tydelig synes i innleggene dine og hvordan du tolker kjente fakta i saken.

Hvis du var belest ville du ikke skrevet dette. Noen kjenner ikke lusa på gangen...
Citera
2021-04-02, 10:36
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Husk at det som kommer fram av informasjon er bare en liten del av hele bildet. Du tar ikke med at det dreier seg om uløste drap. Det er det vesentlig i denne konteksten.
Det har blitt resonert rundt at han også kan ha hatt avisutklipp av Dung-saken fra Loddefjord i Bergen.
Der var det en asiatisk kone som plutselig forsvant uten spor. Men det er mye indisier som sier at det er ektemannen Bja#rte Lar#sen, Krabbed#alen 54, som står bak, og med etterhjelp fra resten av familien.
Klart at hvis han bare samlet på uløste saker, så kan det fortelle noe. Kanskje ikke isolert sett, men i det store bildet.
Hvis disse utklippene f.eks. ble fotografert av politiet under den hemmelige ransakningen, men har blitt fjernet før den kjente store ransakningen, så setter det jo TH i et dårlig lys.
Men det er jo bare hvis. Det har så langt ikke kommet fram i media om hvilke andre uløste drapssaker han samlet på, eller om han har fjernet deler av dette etter den første hemmelige ransakningen.
Citera
2021-04-02, 10:39
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
At TH er bra på business har jeg fått med meg men det betyr ikke at han er grundig på alt.

Har han planlagt dette i lang tid så er sjansen stor for at han har glemt av ting som eks avisartikler.

Det tror jeg også. Umulig å huske på alt, og spesielt hvis det er mange år tilbake.
Det er et stort hus, og mange dokumenter sikkert. Kanskje var dette gjemt blant andre papirer.
Kanskje inni ringpermene eller noe.
Citera
2021-04-02, 10:42
Medlem
Citat:
Hvis du var belest ville du ikke skrevet dette. Noen kjenner ikke lusa på gangen...
Skjønner du ikke hva du selv skriver!!??

Det er du og formann som skriver side etter side om hvor viktige disse avisutklippene er, når dere blir utfordret på dette kommer det bare drittslenging tilbake, - fra deg - formann holder klokelig kjeft.

hva du mener om meg er uinteressant, du er for meg et ubetydelig nick på internett og det burde jeg være for deg også!

Hvordan kobler du disse utklippene til TH's planlegging av drap?
Hvorfor lot han disse ligge så politiet kunne finne det?
Citera
2021-04-02, 10:54
Medlem
Citat:
Skjønner du ikke hva du selv skriver!!??

Det er du og formann som skriver side etter side om hvor viktige disse avisutklippene er, når dere blir utfordret på dette kommer det bare drittslenging tilbake, - fra deg - formann holder klokelig kjeft.

hva du mener om meg er uinteressant, du er for meg et ubetydelig nick på internett og det burde jeg være for deg også!

Hvordan kobler du disse utklippene til TH's planlegging av drap?
Hvorfor lot han disse ligge så politiet kunne finne det?
Det må du spørre th og en rekke drapsmenn om. Mange sitter å leter på nettet, andre samler glansbilder. Hvorfor gjør de det og blir tatt. Hvorfor skjer drap når det er best å la være. De tror de ikke blir tatt, men så blir de det likevel. Tror du må kaste logikken på båten herr nordmannnnnnnn.
Citera
2021-04-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det samme sier jeg. Folk flest er utrolig naive.

Denne saken om at TH samlet på gamle uoppklarte drapssaker er rett og slett ubrukelig.

For det første. Hvem kan ha lekket denne informasjonen? Det kan selvfølgelig ikke være andre enn politiet.

Da er det kanskje lurt også å tenke: «Hvorfor lekker de den opplysningen?»

For det andre. Hva er det politiet holder på med?

Politiet prøver å bevise at TH er skyldig.

Gang på gang gjennomsøker de THs bolig for å finne beviser på at han er skyldig.

Det finner de ikke, men de finner et og annet indisium.

(Alle forskere og konspirasjonsteoretikere vet at hvis du leter etter beviser på at noe er sant, er det aldri vanskelig å finne det.)

Gjett hvor stolte de ble da de fant disse avisutklippene.

Reaksjonen var sikkert omtrent som så: «Wow! Se han har samlet på gamle drapssaker, som vi, det stolte norske politiet, ikke har klart å oppklare.»

Så er de selvfølgelig såpass smarte at de skjønner at dette ikke beviser noen verdens ting i en rettssak, men de er også midt i en PR-krig.

Så de lekker dette til pressen, slik at mobben, folk som bare venter på korsfestelsen, kan få enda en grunn til å rope på dom og straff.

Naivitet er forresten ikke alltid dumt. Den som ropte at keiseren er naken, var en liten unge.

PS. I løpet av det siste døgnet var det en her som mente at RU med venner er skyldige.
Det tror jeg MYE mer på.

Denne saken går i langt større grad opp hvis dette var en kidnapping begått av amatører, som tenkte de skulle gjøre raske penger på å kidnappe milliardærens kone.

Det gikk ikke helt som planlagt. Det var ikke fullt så enkelt å kidnappe en gammel dame som de hadde tenkt.

Og la oss si at de plutselig gikk fra, i egne øyne å være geniale, anonyme kidnappere til å bli drapsmenn, er det ikke da helt naturlig at de tenker: «La oss kvitte oss med liket og sitte helt, helt musestille – og for Guds skyld ikke begynne å mase om løsepenger»

... før de kanskje på en fest lenge etterpå, når de tror at politiet har glemt å se i deres retning tenker: «Kanskje vi kunne få ut noen løsepenger likevel?»

Det er en fullt brukbar hypotese!

RU's prat om den hvite hvalen i flere måneder kan ha gitt folk ideer.
AEH som gikk alene i et stort hus bak en høy hekk, uten ansatte, uten alarm, uten kamera er et perfekt case.

Falsk kidnapping av kone er ikke et perfekt case.
Om hagen slipper unna dom så står livet hans opp ned og han befinner seg i kaos.

I denne saken så vet vi at ikke TH selv har utført det.
Han har alibi og mangler kompetanse så han må ha fått hjelp.

Hvorfor da ikke gitt seg selv større avstand til handlingen? - vært i utlandet for eksempel.
Hvorfor ble hun ikke utsatt for en ulykke i stedet? - utendørs, ikke på et lukket åsted som ble overlatt politiet så og si ubesudlet og genererte denne vanvittige etterforskningen og oppmerksomheten.
Nå 2 år etter jobber fortsatt 30 etterforskere med saken.

Du skal ha ganske sterk mage for å være så skråsikker på at de du har leid inn ikke har etterlatt seg spor.
Du skal være ganske skråsikker på at de du har leid inn ikke har noen uhell underveis når du gir politiet varsel og åsted allerede 3,5 time etter handlingen.
Hvorfor ikke sikre et større forsprang?
Jeg tror ikke jeg hadde greide det selv, sende politiet etter MINE skurker så kort tid etter handlingen.

Krypto er veldig interessant!
Hvorfor to valutaer?
Hvorfor kommunikasjon i det hele tatt?

Vi har kona di - betal!! eller så gjør vi en Fargo på kona di, video kommer i posten!
Citera
2021-04-02, 11:15
Medlem
Citat:
Det er en fullt brukbar hypotese!

RU's prat om den hvite hvalen i flere måneder kan ha gitt folk ideer.
AEH som gikk alene i et stort hus bak en høy hekk, uten ansatte, uten alarm, uten kamera er et perfekt case.

Falsk kidnapping av kone er ikke et perfekt case.
Om hagen slipper unna dom så står livet hans opp ned og han befinner seg i kaos.

I denne saken så vet vi at ikke TH selv har utført det.
Han har alibi og mangler kompetanse så han må ha fått hjelp.

Hvorfor da ikke gitt seg selv større avstand til handlingen? - vært i utlandet for eksempel.
Hvorfor ble hun ikke utsatt for en ulykke i stedet? - utendørs, ikke på et lukket åsted som ble overlatt politiet så og si ubesudlet og genererte denne vanvittige etterforskningen og oppmerksomheten.
Nå 2 år etter jobber fortsatt 30 etterforskere med saken.

Du skal ha ganske sterk mage for å være så skråsikker på at de du har leid inn ikke har etterlatt seg spor.
Du skal være ganske skråsikker på at de du har leid inn ikke har noen uhell underveis når du gir politiet varsel og åsted allerede 3,5 time etter handlingen.
Hvorfor ikke sikre et større forsprang?
Jeg tror ikke jeg hadde greide det selv, sende politiet etter MINE skurker så kort tid etter handlingen.

Krypto er veldig interessant!
Hvorfor to valutaer?
Hvorfor kommunikasjon i det hele tatt?

Vi har kona di - betal!! eller så gjør vi en Fargo på kona di, video kommer i posten!
Hvorfor vil ikke ru ha penger av hvalen og hjelper blåhvalen ut av knipa når han blir mistenkt. Hva med sønnen.
Citera
2021-04-02, 11:19
Medlem
Citat:
Det må du spørre th og en rekke drapsmenn om. Mange sitter å leter på nettet, andre samler glansbilder. Hvorfor gjør de det og blir tatt. Hvorfor skjer drap når det er best å la være. De tror de ikke blir tatt, men så blir de det likevel. Tror du må kaste logikken på båten herr nordmannnnnnnn.
Nå spør jeg dere her i tråden som med stor sikkerhet mener disse avisutklippene beviser skyld da.

Felles for disse lekkasjene er at de er tatt ut av kontekst.

Gatekjøkkeneieren var TH's nærmeste, både hjemme og på jobb, han kan ha handlet hos han mange ganger og kjent han godt.
For alt vi vet så lå avisutklippet sammen med dødsannonsen og programmet fra begravelsen vi ikke har aning om TH besøkte.

Den drepte damen ble drept og ranet for en spillegevinst.
Vet vi at ikke dette klippet lå i en bunke med artikler om spilleautomater?
TH var/er veldig god på å snuse opp gullgruver, var han interessert i bransjen som var vanvittig lukurativ?

Hva er grunnen til at lekkasjen om disse klippene ikke inneholder kontekst?
Det samme med setningene fra notatbøkene, ikke engang avsnittet ble lekket, kun setninger.

Jeg tar alt dette med en klype salt.
Politiet har sterke mistanker til TH og ville ha han fengslet for å skvise han og andre mistenkte i saken for å få de til å sprekke i avhør.
For å få til dette kom de trekkende med en del rart i retten for å få det til, noe de mislyktes med.

Vi gjør oss selv en bjørnetjeneste om vi lager fakta ute av dette og gir det tung vekt i saken.
Citera
2021-04-02, 11:26
Medlem
Citat:
Hvorfor vil ikke ru ha penger av hvalen og hjelper blåhvalen ut av knipa når han blir mistenkt. Hva med sønnen.

RU har stilt seg til disposisjon for politiet.
Jeg regner da med at politiet da har innsyn i alt av søkehistorikk og kommunikasjon, at ikke det er noen krypterte harddisker de ikke får åpnet
De sa på TV2 nyhetene i dag at RU ikke har blitt avhørt i tiden etter arrestasjonen.

Veldig spesielt!
At de ikke vil snakke med han som kan koble TH til handlingen, at de ikke engang prøver å få han til å forsnakke seg eller motsi seg selv.
Han er fortsatt siktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in