2021-04-02, 03:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD låter som idag Eeh, minnesbanken, missar barnets ålder med 2 år, verkar borta.
Nästa sekund är det England. Vad är detta?

OffT. Hela FB byggs om till de sämre.
Från att ha varit djupt suicidal så att han tar med bilnycklar från hemmet, läggs troligen in i början på 2012, beskrivs sen långvarigt sjukskriven - så blev jag förvånad att hon kan köra bil till England för att jaga cacher samma sommar (alt år 2013).
Senast redigerad av develi 2021-04-02 kl. 04:04.
Citera
2021-04-02, 06:31
Medlem
develis avatar
Sammanfattning av förhör.

Helgen innan mord
SD prioriterar inte umgänge med LW för han vill bli polis, han går igång på att spana på folk och vill bli hjälte.
Mordkvällen
SD prioriterar inte LW för han har fullt sjå att förbereda inför USA.
Såsom att justera växlar på cykeln.
Därför cyklar han istället runt i området kring LW och BP i tidsspegeln för mordet. Tre ggr.
Citera
2021-04-02, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Om du tänker på de nya filerna som lämnats in så finns de i mina länkar. Jag uppdaterar löpande och eftersom jag öppnade ett betalkonto så kan jag redigera i respektive länk och lägga till filer.

Glad Påskmorgon till alla!

Nu har jag (med mycket hjälp) lyckats läsa de nya inlagorna. Tack!

Vad jag kom att fundera på förutom det som redan framkommit i tråden är följande:

När de går igenom LW:s skador och jämför dessa med skaftet.

Skadorna på vänster sida är mer troligt att det kommit från detta redskap än hennes högra sida.

Lite (mer) spekulationer...

LW blev nedslagen med mordvapnet (skaftet?) och när hon väl låg ner och var tillintetgjord tog MGM till sparkar också som träffade på högersidan.

Tillägg:

SD har i förhör hakat upp sig på sparkar, har för mig han sagt något om att skorna var (tillräckligt) torra dagen efter... Undrar om han har något torkskåp, var tvättmaskinen kombinerad med tumlare (jag har faktiskt haft en sådan, inte så vanligt kanske)?
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-02 kl. 07:23.
Citera
2021-04-02, 06:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fanns det ingen rot kvar på hårstrået? I såfall blir det svårt. 14 cm långt? Hårfärg borde man ha tagit fram. Även om det skulle vara färgat hår. Om man i mikroskop jämför strukturen på huvud-, skägg- och könshår så ser det helt olika ut.

Det fanns rot kvar på hårstrået.
Citera
2021-04-02, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Artikeln är från 9/12-20 och handlar bland annat om detta "Hjärstamordet upp i hovrätten – ny syn kommer att hållas vid bullerplanket: ”Måste göras om”"

Men det viktigaste var det jag skrev innan om ringen.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

NW fick ju många frågor om hennes ringar och smycken. Om hon duschar och sover med dem osv.
Men vilken tonårskille har egentligen koll på om mamma duschar och sover med sina ringar.... Ingen jag känner iaf.

Vi vill inte läsa i domen att ”Det kan inte uteslutas att D**idssons DNA hamnade på LWs ring vid ett annat tillfälle”

Såvida det inte fortsätter med
”...men sannolikheten för detta bedöms av rätten vara så liten att rätten bedömer det för osannolikt. Rätten dömer därför Strösselsteffe till livstids fängelse. Han ska också betala ett...osv”

Synd att hon inte hann riva honom. Allt måste ha gått vansinnigt fort, kraftfullt och plötsligt.

Han hade ju en annan dag cyklat runt och letat efter henne vid det tillfälle hon var hos Kristin.
Kanske strök han omkring i området och överraskade henne. Hon skrek och han slog i vansinne.

Eller hon kanske blev arg först om han överraskade henne när hon höll på och sätta upp sin nya mycket speciella cache.
För det skulle ju vara en grej som han skulle leta upp. Inte veta innan var den fanns!

Han kanske hånade hennes cache, hon sa något i affekt tillbaka, något som hon visste var en öm punkt. Då brann det i huvudet på SD och han tog något verktyg som LW hade för att montera sin cache och slog i raseri.

Efteråt tog han med sig allt, inklusive alla delar till LWs omonterade cache.

Men det var mörkt och han blev osäker om han glömt eller tappat något. Något som han fingrat på.
Därav de 10 besöken på platsen efter mordet (eller så gick han bara dit för att njuta av spänningen och återuppleva, charmören).
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-02 kl. 08:27.
Citera
2021-04-02, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Glad Påskmorgon till alla!

Nu har jag (med mycket hjälp) lyckats läsa de nya inlagorna. Tack!

Vad jag kom att fundera på förutom det som redan framkommit i tråden är följande:

När de går igenom LW:s skador och jämför dessa med skaftet.

Skadorna på vänster sida är mer troligt att det kommit från detta redskap än hennes högra sida.

Lite (mer) spekulationer...

LW blev nedslagen med mordvapnet (skaftet?) och när hon väl låg ner och var tillintetgjord tog MGM till sparkar också som träffade på högersidan.

Tillägg:

SD har i förhör hakat upp sig på sparkar, har för mig han sagt något om att skorna var (tillräckligt) torra dagen efter... Undrar om han har något torkskåp, var tvättmaskinen kombinerad med tumlare (jag har faktiskt haft en sådan, inte så vanligt kanske)?
Han hade en skotork, har jag för mig. Men en hårfön fungerar lika bra
Citera
2021-04-02, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack!
Herregud vilken människa. Vad fan tänker hon med mitt i en mordutredning (förutom normala parametrar ang moral).

Kan bara hålla med, det är så nedra sjukt, för att inte tala om osmakligt. Något fel är det med denna kvinna.
Citera
2021-04-02, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det fanns rot kvar på hårstrået.
Om nu roten fanns kvsr, hur i hela friden kommer det sig att nfc inte klarade av att analysera fram dna själva? Det är så mycket som vi inte känner till, antar jag. Kanske Hiding inte ville att bevismaterial schabblades bort/förstördes?
Hårstrå med rot känns som grundkurs 1 när det gäller att ta fram DNA..
Kanske tex någon ärendet la tid på cha-cha istället?
Citera
2021-04-02, 08:23
Medlem
Citat:
Något känns sjukt. Vem har kontroll över HDs medicinering? Efter USA for HD direkt till Akutpsyk, vad hände där?

Självmedicerar hon? Piller kan inte vara en bristvara direkt. Undermedcinering lika tokigt.

Alla mediciner räknas, medicinskåpen inventeras alltså ofta och regelbundet på avdelningar.
Det utförs av mer än en person.
Just för att stölder av personal är så vanligt inom vården så finns dessa rutiner.
Stölder sker därför lättare när medicinen delas ut till pat.
Läkaren har kanske ordinerat 2 tabletter till den vimsiga pat. Ssk ger bara 1 och behåller 1 själv.

Det brukar vara uskor som delar medicin till patienter, inte syrror.
Men det kan ju förekomma skillnader.

Nu i pandemitider är det högre tryck överallt. Ett skåp och en dörr till kontoret kan glömmas låsas osv...
Citera
2021-04-02, 08:35
Medlem
Citat:
Något känns sjukt. Vem har kontroll över HDs medicinering? Efter USA for HD direkt till Akutpsyk, vad hände där?

Självmedicerar hon? Piller kan inte vara en bristvara direkt. Undermedcinering lika tokigt.

Åkte verkligen HD direkt till Akutpsyk direkt efter hemkomsten?
Jag har för mig att de åkte direkt till sommarstugan och att hon var på förhör dagen efter.

Fick hon åka in på natten innan förhöret?
Citera
2021-04-02, 08:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Samtliga 17 loggas kvällen 10 juni 2018 kl. 19:28 – 21:21

https://www.bildtagg.se/bild/zuvrbft9aj6otm84f1c517
Tack, det är mer än magstarkt.
Så viktigt var det att logga om fuskarna och stänga ner the heart of sweden tour, innan det blev arkiverat, "hon ska bort"
"Jag har valt att lägga in alla loggar och spara på mitt egna konto och har för avsikt att behålla dem och kommer så att göra"

Det spelar ingen roll att en människa som maken varit otrogen med är mördat och jakten efter mördaren pågår. Det viktigaste för HD är att säkra geologgar, innan det är försent.
Undrar vem som förstörde LWs burkar??
Reviewrarna är under all kritik.
När allt detta framkommit, radera och utestäng Davidssons från allt med geocaching. Nolla deras konton. Blockera for life.

Vart tog tourens redovisning av pengarna vägen?
Hur mycket var det?
Pengar och prestige, usch.
Citera
2021-04-02, 08:39
Avslutad
Citat:

Hon beklagade sig över att hon inte fick medicinen i USA, den beslagstogs väl, samt att hon inte fick glutenfri mat. Så länge var de inte i förvar innan de flögs hem?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in