Citat:
Ursprungligen postat av
xrlpyt
Nja, nej, jag tror inte heller de passar ihop som par. Jag tror att Madde har målat upp en idealiserad bild av Adrian, och att det är den hon har blivit kär i, eller fått känslor för åtminstone. Det är enda rimliga förklaringen när det gäller någon hon träffade första gången för tre veckor sedan. Ju mer de håller ett avstånd, pga "murar" och allt sånt töntigt, så kan hon upprätthålla den här idealbilden, det behöver aldrig bli något verkligt, inte ens litegrann. Hon går där i sin kärleksbubbla och dagdrömmer, och sen gråter hon för att Adrian aldrig bekräftar hennes bubbelversion av honom.
Sen vet man aldrig, om de kan börja umgås på ett normalt sätt, kanske hitta gemensamma intressen på riktigt, börja prata och utbyta livserfarenheter.. då kan ju vad som helst hända. Men det absolut värsta är ju om Madde går och crushar på Adde och därför håller sig undan, känner sig hämmad, rentav svartsjuk, samtidigt som Adrian anar att Madde känner något och håller avståndet av den anledningen. Då kan de ju gå i 50 dagar till, eller så länge båda är kvar, utan att något ändras..
Jag tror aldrig att han kommer känna något för henne, och ja hon nog lever hon i en bubbla med Adrian som sitt största och enda mål därinne. Hon är säkert en snäll tjej men jag får såna red flags när en person är så efter trots att han gjort klart för henne att han inte vill ha något i huset (utanför huset så tror jag att han kommer blockera henne på direkten om hon uppvisar ett liknande beteende som hon gjort därinne) Jag hoppas hon hittar sig själv, och kan lära sig att älska sig själv för det känns som att hon är otroligt osäker och vilsen, men vem vet hon kanske är annorlunda på utsidan.