2021-04-01, 23:38
Medlem
Hoppas att de fortfarande har utredningen "öppen" vilket är troligt.
Det är möjligt att det analyseras mer än vad "vi" vet.

Någonting som slog mig, är vid en titt på geokontona, gällande SD och HD.
Det är full fart, klättras och paddlas, cyklar, bilar, tältning, med barn, utan barn mm

När var det som SD inledde sin intima relation med LW?

När var HD så djupt nere så att SD ville barmhertighetsmörda familjen?

I april 2018 var HD utomlands fyra dagar, med mamma och syster och cachade.
Jag får det inte att gå ihop. Hon hade precis flyttat ifrån SD, SD insin tur var på geotur med tjejerna.

Någonting som verkar knepigt, är detta med The heart of Sweden geo tour.
Det hänvisas till mailadress och ny hemsida, men det finns ingenting.
Det är Region Örebro län som bidragit till eventet, men det finns inte redovisningar för det.
Någon artikel stod det att 45 miljoner delades ut i bidrag till olika turism och kultur projekt.
Efterfrågningar ger inga resultat, de ansvariga, som är med på reklamflyern, verkar ha andra befattningar idag.
Anmälan till den första och största Svenska geotouringen, skulle göras till utvecklingsledare
Je*nette Br*orsson Ek*lund
Kommunikator Jes*ie K*rlsson
Presskontakter S*en L*ndberg, c*rl Ol*son, Ce*ilia Pi*rre T*llroth, P*tra E*enstam samt O*a St*öm Davidssons granne heter likadant?
Kommunikationsstrateg L*na H*gsten

Vart finns pengarna för projektet, som de kunde finansiera event med alla casher, merchandieser, mm
Någonting stämmer inte.
Jag tror att LW och SD och HD drog i trådar och sökte bidrag via olika organisationer, tex kyrkan region Örebro, alla föreningar som tänkas kunde, hälsa, friskvård, turism, mm
HD som inte var särskilt delaktig, men omnämns som om hon och SD ordnat det fantastiska eventet själva. LW omnämns inte. Alls.
Lena dör i maj och i juli meddelar HD att tyvärr måste touren arkiveras eftersom Region Örebro län inte kommer finansiera mer.
När dunkade hon in sina fuskloggar för gott?
Citera
2021-04-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag vet inte vad det ska bli för värde riktigt och på mitokondrie DNA som piastrone signalerar om.

Bredvid traktorn?
Ursäkta, kunde inte låta bli, kom att tänka på ett gammalt skämt.

Det finns allt möjligt än ett litet hårstrå som fastnar .. Allt fr sexlekar till konstigheter vid psykisk ohälsa.

Fanns det ingen rot kvar på hårstrået? I såfall blir det svårt. 14 cm långt? Hårfärg borde man ha tagit fram. Även om det skulle vara färgat hår. Om man i mikroskop jämför strukturen på huvud-, skägg- och könshår så ser det helt olika ut.
Citera
2021-04-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad jobbade han med innan han var med och löste Linköpings orden? Vet du?

Teknikföretag. Har jag för mig, släktforskning var en hobby. Nu letar han okända fäder, hörde jag ....
Citera
2021-04-02, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Han jobbar med släktforskning på heltid

https://petersjolund.se/

.

https://www.rotter.se/senaste-nytt/3339-har-ar-peter-sjolunds-nya-team

Innan hobbyn blev ett jobb var han anställd på ett teknikföretag.
Citera
2021-04-02, 00:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Fanns det ingen rot kvar på hårstrået? I såfall blir det svårt. 14 cm långt? Hårfärg borde man ha tagit fram. Även om det skulle vara färgat hår. Om man i mikroskop jämför strukturen på huvud-, skägg- och könshår så ser det helt olika ut.
Jo, det var det andra som saknade rot. Men det var MtDNA som sagt, färg lär de ha sett, grovlek likaså.
Citat:
Typ legobitar i röven. Eller magen full av muttrar och småspik och annat smått och gott. Etc etc. Finns en diagnos för sånt weird beteende.
Fick se mycket märkligt då jag under några år i min ungdom jobbade på kirurgakuten.
Huh.. men point taken.
Senast redigerad av develi 2021-04-02 kl. 00:12.
Citera
2021-04-02, 00:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hoppas att de fortfarande har utredningen "öppen" vilket är troligt.
Det är möjligt att det analyseras mer än vad "vi" vet.

Någonting som slog mig, är vid en titt på geokontona, gällande SD och HD.
Det är full fart, klättras och paddlas, cyklar, bilar, tältning, med barn, utan barn mm
Citat:
När var det som SD inledde sin intima relation med LW?
Troligen 2012.
Citat:
När var HD så djupt nere så att SD ville barmhertighetsmörda familjen?
Vid förlossning 2006 och recidiv 2011 handlar det om depression, suicidtankar.
Uppgifterna är lite blurriga. Det är inte familicide utan snarare infanticide då han googlar, barnamord mer konkret. Sen är det snarare aktiv dödshjälp då hon önskar dö.
Vittne beskriver att han preventivt tog med bilnycklar till jobbet, han nämner nåt snarlikt i förhör. Hon verkar då hamna inom begrepp som mfs (maternal filicide-suicide). Troligen vid recidiv.
Citat:
Lena dör i maj och i juli meddelar HD att tyvärr måste touren arkiveras eftersom Region Örebro län inte kommer finansiera mer.
När dunkade hon in sina fuskloggar för gott?
10 juni nämns av reviewern, om det är alla vet jag inte.
Senast redigerad av develi 2021-04-02 kl. 00:58.
Citera
2021-04-02, 00:58
Medlem
Citat:
Troligen 2012.

Vid förlossning 2006 och recidiv 2011 handlar det om depression, suicidtankar.
Uppgifterna är lite blurriga. Det är inte familicide utan snarare infanticide då han googlar. Sen är det snarare aktiv dödshjälp då hon önskar dö.
Vittne beskriver att han preventivt tog med bilnycklar till jobbet, han nämner nåt snarlikt i förhör. Hon verkar då hamna inom begrepp som mfs (material filicide-suicide). Troligen vid recidiv.
10 juni nämns av reviewern, om det är alla vet jag inte.

Samtliga 17 loggas kvällen 10 juni 2018 kl. 19:28 – 21:21

https://www.bildtagg.se/bild/zuvrbft9aj6otm84f1c517
Citera
2021-04-02, 01:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Samtliga 17 loggas kvällen 10 juni 2018 kl. 19:28 – 21:21

https://www.bildtagg.se/bild/zuvrbft9aj6otm84f1c517
Tack!
Herregud vilken människa. Vad fan tänker hon med mitt i en mordutredning (förutom normala parametrar ang moral).
Citera
2021-04-02, 01:23
Medlem
Citat:
Tack!
Herregud vilken människa. Vad fan tänker hon med mitt i en mordutredning (förutom normala parametrar ang moral).

Något känns sjukt. Vem har kontroll över HDs medicinering? Efter USA for HD direkt till Akutpsyk, vad hände där?

Självmedicerar hon? Piller kan inte vara en bristvara direkt. Undermedcinering lika tokigt.
Senast redigerad av Remark 2021-04-02 kl. 01:43.
Citera
2021-04-02, 01:42
Medlem
develis avatar
Förhör FH 2018-05-19 kl 09:22
Det kanske inte är nytt under solen men...

Gah, så irriterande. Inte ang FR men infon.. och i förhållande till att HÅ gjort liknande försök redan 15 maj.
Hur vore det att checka av det han säger, vart de letat, burkar de varit till, återgå till GC-sidan, reviewer?

(..) Det enda jag vet är att hon har planerat en
utflykt för sitt jobb som skulle vara planerad den första juni. Jag har för mig hon sa det.
FL: Vad handlade det om?
FH: Dom skulle åka till Göljestigen och om det är på vägen eller runt stigen, så skulle dom ha
hennes geocachar och hitta dem. Dom skulle göra mat på torsdagen innan och ha en utflykt
på fredag och äta och ha lite aktiviteter och sen åka hem. Det var därför jag skickade till er, om hon åkt till och kollat sina geocachar innan dom åkte dit, så allt var helt innan, så ingen tagit bort dom eller slitit ned dom.
FL: När det kommer till geocachingen, hade ni någon lokal där ni brukade samlas?
FH: Nej, utan dom gånger vi samlades så var det beroende på olika event, var det första
advent var det vid Oset, vi kunde samlas vid Karslundspåret, det var inget särskilt så.
FL: Hade Lena några särskilda platser inom geocaching hon brukade åka till?
FH: Det tror jag inte,jag vet inte, men jag tror inte det eftersom själva grejen är att hitta nya cachar, dom platser man återkommer till är där man har egna cachar, annars är tanken att man åker till ett nytt ställe.
FL: Vart brukade Lena ha sina cachar?
FH; Det vet jag inte i huvudet, men det går att se en komplett lista på geocaching.com, några ligger då på Göljestigen. Några ligger i Varbergaskogen och några i vivallaskogen, sen ligger det några inne i stan, men enklast är att ta fram en lista, jag kan visa dig vart den finns.
FL: Det är inte nödvändigt nu, vi återkommer i så fall."
(..)
FL: Om du skulle leta efter Lena, vart skulle du leta, hur skulle du gå tillväga?
FH: Jag gör redan det skulle jag säga och det har gjort, jag har läst hennes loggar, på cachar hon har hittat, försökt se någon riktning hon åkt till förut, kollat efter dom vägar om hon åkt tillbaka till samma ställe. Kollat hennes egna cachar om dom behöver underhållas, det är något jag kan tänka mig att man kan göra innan jobbat. Det finns en som behöver underhållas, den har jag kollat, där kan man ha ramlat och slagit sig. Kollat Göljestigen dit hon skulle, om den cachen var fortfarande hel, men det är lite tidigt eftersom dom ska dit i början på juni.
Då förutsätter jag att ni tar hand om människorovs biten, jag kollar andra försvinnanden så att säga. Vi har startat en Facebookgrupp där andra som håller på med geocaching finns med, där dom rappotierat vart dom har sökt och letar. Där har det kommit in lite information vad folk skrivit, vart dom har promenerat. (..)
Senast redigerad av develi 2021-04-02 kl. 01:45.
Citera
2021-04-02, 02:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Något känns sjukt. Vem har kontroll över HDs medicinering? Efter USA for HD direkt till Akutpsyk, vad hände där?

Självmedicerar hon? Piller kan inte vara en bristvara direkt. Undermedcinering lika tokigt.
Inte en susning men titta på det här.
Jag dubbelkollade tidsuppgifter.
Hon insjuknade årsskiftet 2010/11, vägrade inläggning i ett år för att hon jobbade där, sen så pratar hon om att hon var så sjuk att det berör inläggning (typ årsskiftet 2011/12 isf).

Hon verkar vara på benen rätt fort - hon kan åka ända till England för att geocacha?

"Hon sa då något om att han hade blivit arg på barnen och "drämt näven i väggen". D säger att det verkade som att Stefan skämdes lite när Hanna berättade det.

Dagen efter åkte de till England för att geochasha och då var det Hanna som körde och Stefan hade bandage, han tror att det var höger hand. På fråga om D vet om Stefan sökte sjukvård? Han svarar att han inte har några detaljer. På fråga när detta var? (S ropar till sin fru KL och frågar henne när det var; fhl anmärkning) han svarar att det var sommaren 2013 i juni."
(förhör DL)

HD, som uppger hon har problem med minnesbanken, säger att T kanske var 8 år (i. e 2012).

HD: ... minnesbanken ehh vi skulle ju åka till England ehh ... försöker skapa minnen och titta på bilder i huvet ehh ... vad kan hon ha vart ... åtta kanske .. .
FLJ: Vet du vad anledningen till den här ilskan hos Stefan, vad det berodde på?
MT: Nej det vet jag faktiskt inte."

SD uppger "2013 tror jag, -12 kanske det är."

OffT:
Funkar sökmotorn för dig (ang att söka i tråden?) min funktion tycks ha tagit påsklov.
Senast redigerad av develi 2021-04-02 kl. 02:56.
Citera
2021-04-02, 03:26
Medlem
Citat:
Inte en susning men titta på det här.
Jag dubbelkollade tidsuppgifter.
Hon insjuknade årsskiftet 2010/11, vägrade inläggning i ett år för att hon jobbade där, sen så pratar hon om att hon var så sjuk att det berör inläggning (typ årsskiftet 2011/12 isf).

Hon verkar vara på benen rätt fort - hon kan åka ända till England för att geocacha?

"Hon sa då något om att han hade blivit arg på barnen och "drämt näven i väggen". D säger att det verkade som att Stefan skämdes lite när Hanna berättade det.

Dagen efter åkte de till England för att geochasha och då var det Hanna som körde och Stefan hade bandage, han tror att det var höger hand. På fråga om D vet om Stefan sökte sjukvård? Han svarar att han inte har några detaljer. På fråga när detta var? (S ropar till sin fru KL och frågar henne när det var; fhl anmärkning) han svarar att det var sommaren 2013 i juni."
(förhör DL)

HD, som uppger hon har problem med minnesbanken, säger att T kanske var 8 år (i. e 2012).

HD: ... minnesbanken ehh vi skulle ju åka till England ehh ... försöker skapa minnen och titta på bilder i huvet ehh ... vad kan hon ha vart ... åtta kanske .. .
FLJ: Vet du vad anledningen till den här ilskan hos Stefan, vad det berodde på?
MT: Nej det vet jag faktiskt inte."

SD uppger "2013 tror jag, -12 kanske det är."

OffT:
Funkar sökmotorn för dig (ang att söka i tråden?) min funktion tycks ha tagit påsklov.

HD låter som idag Eeh, minnesbanken, missar barnets ålder med 2 år, verkar borta.
Nästa sekund är det England. Vad är detta?

OffT. Hela FB byggs om till de sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in