2021-04-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Självförsvar eller föll mot kniven satar jag på¨.

Finns många exempel på bortförklaringar. Ubåts-Madsens lucka i huvudet och allt vad det var tar väl priset när det gäller sånt i närliggande tid. Nu är väl just Madsen mer slipad än MGM, men att försöka mildra straffet när man ertappats på bar gärning är ju inget ovanligt. Brottsoffer kan ”råka” dö på de mest fantastiska sätt
Citera
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Polisen har direkt lina till Facebook. Dom kan stänga ner konton när dom vill om dom visar varför.
Så kan det säkert vara, bara inget jag sett bekräftat. Är väldigt nyfiken på vilket lagrum de skulle luta sig emot? Knappast något som stör utredningen.
Senast redigerad av Rollokolan 2021-04-01 kl. 20:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Facebook uppdaterar med profilbilder man har, oavsett om det är ett gammalt inlägg eller inte. Sidan sparar inte profilbild aktuell person hade då.
Men om inlägget är från 2015 då är hon bara13 år på bilden, det var det jag tyckte var konstigt
Citera
Medlem
Han kommer säkert att genomgå en rättspsykiatrisk undersökning. Man kan ju undra hur hans skoltid varit. Har han klarat gymnasiet eller gått särskola. Asperger är högfungerande autism typ Greta. Han verkar inte vara en högfungerande autist.
Citera
2021-04-01, 20:09
Medlem
MGM:s FB är inte tillbaka, har sökt efter hans namn.
Citera
2021-04-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Philip Grahns facebook blev borttagen nu direkt efter att han erkänt. Hur kommer det sig att förövarna kan få bli anonyma när de erkänner eller döms men blir uthängd när han bara är misstänkt?

Det kanske handlar om polisutredningen eller något. Kanske inte har något med erkännande att göra.
Citera
2021-04-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Det är väl lika hemskt när män eller unga pojkar dödas?

Ja det ena utesluter inte det andra. Men typiskt för kvinnomord är att de dödas av nån de har eller har haft en relation med.
Citera
2021-04-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Han kommer säkert att genomgå en rättspsykiatrisk undersökning. Man kan ju undra hur hans skoltid varit. Har han klarat gymnasiet eller gått särskola. Asperger är högfungerande autism typ Greta. Han verkar inte vara en högfungerande autist.

Asperger är egentligen en förlegad term. Nu pratar man om autismspektrumstörning, och olika individer befinner sig på olika ställen på en skala. Det är flera olika saker som individer med AST har problem med, och begåvningsnivån varierar. Greta har hög begåvning, MGM har en uppenbar låg begåvning. Han skulle ev kunna vara normalbegåvad i nedre delen av skalan, men hans AST får honom att framstå som lägre begåvad än vad han skulle ha varit utan störningen.
Citera
2021-04-01, 20:18
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det går ihop. Mord är en planerad handling.
Tex om jag möter dig på gatan och du lipar åt mig och jag tar fram en pistol och skjuter dig i huvudet så är det ett mord. Det behöver inte vara planerat det är uppsåtet att döda som är ett mord. Planering är en försvårande omständighet och gör att man får ett längre straff.
Citera
2021-04-01, 20:18
Medlem
Groggnaks avatar
Tror inte ni behöver oroa er så mycket om varför PG's facebook profil är nere.
Facebook brukar nu för tiden vara rätt snabba på att få vift om och stänga ner sidor som får mycket trafik där hatfulla kommentarer och anklagelser frodas.
Citera
2021-04-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Vi alla lever med samma krav, men vi har inte samma förutsättningar att klara av de kraven. Det är orättvist och hela orättvisan i det hela.

Men jag är för det du säger. Mördare ska sitta livet ut och har inget i samhället att göra.

Kraven som stipuleras i lag är i många fall väldigt enkla och inte svåra efterleva.

Tar man en annan människas liv så har man brutit enklaste regel som funnits i tusentals år.

Men många luckor finns det för att fånga upp de som inte förstår, lagen är inte obarmhärtig alls. Mer som rättsamhälle mjäkig och förlåtande. Kan bli fel ibland 😂

Här har vi en mördare, som hade mördat förr eller senare. En 18-årig flicka som berövades rätten at leva sitt liv.
En familj som måste leva med att deras fina 18-åring togs ifrån dom, mördad av en galning. Fy fan va jag skäms å deras vägnar för alla som vill förminska denna förlust. Hoppas dom orkar kämpa på framåt ❤️
Citera
2021-04-01, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Polisen har plockat ner den. GM får inte förmedla lösenord

Då har han förmedlat lösenordet till polisen då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto