Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det kan hon, och det skulle säkert en försvarsadvokat grotta ner sig i. Jag skrev att det är rätt värdelöst utan rot och kan ha kommit dit av vitt skilda anledningar.
Det lär iaf ha kommit dit innan mordet och bortom BP.
Edit. Vid tillbakablick, blandade ihop m första strået.
Ja, det hoppas jag har bäring.
Vad extraherades av Avels mastodontprojekt på IT fronten?
Det har jag glömt fråga, jag har enbart skummat det senaste som dykt upp.
Förklaringen till koordinaterna 2018-10-07 inlogg och sökningar Gmail saabstefanspam, hanna.davidsson74, Google tidslinje LW Kristi Himmelsfärdshelgen. Förklaringen finns i protokollet på sid 75ff.
Det var en liten bonus jag slängt in men det tog nästan 1,5 månad från inskick till daterat PM.
De andra två undersökningarna kräver mer resurser och då gissar jag att de helt enkelt inte mäktat med det kunskapsmässigt eller tidsmässigt. De har nog bra tryck där på tekniska avdelningen i dessa moderna tider.
Hade såklart varit annorlunda om jag läst fupen tidigare men det blev lite att rejsa ikapp där i december.
Sen var nog hälften av innehållet en bakgrund de kan ha med sig om de stöter på liknande händelser.
Själva momentet att analysera de två viktigaste händelserna 23:34 och 05:23 tar nån dag beroende på förutsättningarna.
Den fil de har från respektive dator måste göras om till en annan sorts fil och sen ska ett program tugga igenom den nya filen och är det baserat på hela hårddisken så tar det rätt lång tid. Sen ska den filen in i ett program så man kan filtrera och kolla tidslinjen och sen ska man kunna analysera vad man ser. Här kan det spricka på det sista momentet har jag en känsla av. Ändå har jag varit rätt grundlig.
Utredning tar tid har vi ju förstått och nånstans får man ha viss respekt för arbetsbelastningen där.
Att klämma ur sig en analys av de här två händelserna är en rätt avancerad manöver som jag helt enkelt inte tror de kan ro hem om de ska vara säkra på sin sak.
Vi har lite dåligt med insyn och de går kanske på knäna där men nog är man nyfiken på varför de inte gjorde ett tappert försök. Kanske får se nån variant senare om de får ta det till Högsta domstolen sen.
Det trista i sammsnhanget är ändå att det finns folk som ställd inför att analysera ssmma material skulle haft en plan efter några minuter och sen skridit till verket.
Där är polisen lite insnöad ibland och det är lite för mycket ”kan själv”.
Kolla bara hur det ballade ur här med hon An St. Iband är det bättre att låta de som byggt masternas system osv berätta hur det funkar.