2021-04-01, 13:20
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
E ska ha varit rädd för MGM.
"Andra personer i den 18-åriga kvinnans närhet bekräftar att hon och den nu anhållne mannen haft kontakt – men kvinnan ska ha känt sig rädd och bekymrad över kontakten."

https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-18-aringens-radsla-for-misstankta-mordaren/
Varför var hon ändå där mitt i natten...
Citera
2021-04-01, 13:20
Medlem
Det här fallet känns ganska solklart och finns väl ingen anledning att spekulera i att andra människor skulle vara inblandade.

BO var hos MGM under kvällen/natten och sista kontakten med någon utomstående var antagligen vid 02-tiden, alternativt att MGM uppgett att det var då hon gick hem eftersom han var tvungen att hitta på något eftersom folk visste att hon hade varit hos honom på kvällen.

Men hon kom aldrig därifrån utan dog på platsen, antagligen husbilen. Att mannen anhållits på sannolika skäl misstänkt och att ingen annan anhållit, gör väl att man kan vara hyfsat säker på att han är skyldig och ingen annan är inblandad.

Det som går att spekulera i är motiv och händelseförlopp. Det som ligger närmast till hands är väl de vanliga våldtäktsmorden, någon form av olyckshändelse t ex i samband med ett bråk eller en snedtändning. Vet inte om det finns någon historia av droger eller dylikt?

Annars är väl incelspåret inte helt ointressant. Verkar ju vara ärketypen för en sådan - singelman i 25-årsåldern, usla värderingar, ett utseende som kanske gör det svårt att få ligga osv.
Citera
2021-04-01, 13:21
Medlem
På en av bilderna över de resta teknikertälten kan man se att det står ganska mitt på en upptrampad stig. Är det den stig hon borde ha tagit för att ta sig hem? Låg han på lur där? Eller.. någon som vet var kroppen hittades?
Citera
2021-04-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag tolkar det som någon/några har sagt till polisen att hon skulle dit till honom på kvällen. Och att hon senare gick till en vän och lämnade vännens bostad på natten.

Jag blir inte klok på varför hon gick till en man som enligt henne var obehaglig och stalker? Lurade han dit henne?
Citera
2021-04-01, 13:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Varför var hon ändå där mitt i natten...
Kände sig ensam? Sugen på sprit? Naivt snäll, lät sig övertalas? Han kan ju varit urgullig, via nätet, hela den dagen...
Citera
2021-04-01, 13:35
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Jag blir inte klok på varför hon gick till en man som enligt henne var obehaglig och stalker? Lurade han dit henne?

Läs i tråden...

För att han är känd i byn för att köpa ut sprit till minderåriga, mot vissa tjänster.
Denna gång smög det sig riktigt kan man säga....
Citera
2021-04-01, 13:35
Medlem
Tog en snabb titt på deras facebook sidor och kom fram till att båda verkat vara retarded.

Bikini bilden samt 59 års tårtan som ser ut att vara gjord av en down syndromare.

Gode herr Philip gillar att fiska och fotografi, jävlar vilka schyssta bikder han har tagit.

Han verkar även ha haft en tjej 2019 som gilllar medical marijuana...

Tror dock ej han är skyldig , han jobbar inom henvården och tycker säkert om att hjälpa människor.
Citera
2021-04-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Läs i tråden...

För att han är känd i byn för att köpa ut sprit till minderåriga, mot vissa tjänster.

Vilka tjänster? Någon som kan bekräfta vad han ville ha för att fixa fram en flaska explorer?

Dricker dom inte hämbrännt och smuggel öl på bygden?
Citera
2021-04-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Läs i tråden...

Då var det som jag trodde. Skrev det tidigt i tråden att spriten förmodligen tagit slut.
Citera
2021-04-01, 13:40
Medlem
Mer.info.007s avatar
Typiskt tystlåtna enstörningar
Citera
2021-04-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmedkulfisorbet
Vilka tjänster? Någon som kan bekräfta vad han ville ha för att fixa fram en flaska explorer?

Dricker dom inte hämbrännt och smuggel öl på bygden?

Han tyckte ju om att lägga ut bilder på sina alkoholköp från Tyskland och det fick väl tonåringarna i byn ögonen för. Kommer själv från en liten by där flera enstöringar säljer alkohol till småtjejer för att få det sociala, men flera av dem blir givetvis utnyttjade. Säkert samma historia här, PG var trött på att bara ge och ge men aldrig få tillbaka något.
Citera
2021-04-01, 13:43
Medlem
Intressant också att han bara lyckades vara en månad på sin anställning på ett gruppboende, varför kan man ju undra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in