2021-03-17, 20:01
Medlem
Hinterstoissers avatar
Nu har jag sett andra delen av intervjun också. Hans svar på frågorna om det eventuella demokratihotet som SD vid makten skulle utgöra är så korkat att klockorna stannar. Men det är intet nytt under solen vad gäller honom. Tycker tyvärr inte att Holmberg lyckas ställa honom mot väggen ordentligt.

När han börjar prata om först Polen, sedan Ungern och slutligen de amerikanska republikanerna och försöker dra långsökta paralleller till SD finns det så mycket att plocka ut och detaljfråga om, ett veritabelt smörgåsbord av dumhet, att Holmberg inte riktigt tycks veta var han ska börja. Eftersom de lade halva programmet på den ointressanta coronafrågan så fanns det inte så mycket tid över att tala om det väsentliga. Programmet borde vara åtminstone en kvart till, men egentligen två. Det hade man haft i ett land som inte var lika infantiliserat.
Citera
2021-03-17, 20:04
Medlem
Soterns avatar
Då vet vi det. Röstar vi inte på sossarna så faller demokratin i Sverige.
Citera
2021-03-17, 20:21
Medlem
Kommer Löfven avgå före eller efter valet och Damberg tar över?
Stefan får vara boxboll mot SD och sparka och slå åt alla håll som brukar göra i partiledaredebatterna men han ryker nog snart.
Citera
2021-03-17, 22:21
Medlem
Gontars avatar
Har bara två minnen från intervjun. Löfven använder det positivt klingande ordet ”utmaningar” istället för det korrekta ordet, ”problem”.
Han försöker skämma med att en röst på SD, M eller KD är lika med att Sverige blir en nazistdiktatur. Funkar säkert på vänstermänniskor som ändå inte skulle lägga sin röst där.
Citera
2021-03-18, 16:31
Medlem
Erik Östs avatar
Vad var det där för intervju?

2/3 av programmet gick åt till att debattera covid-19!
Citera
2021-03-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Då vet vi det. Röstar vi inte på sossarna så faller demokratin i Sverige.

Han menade nog att röstar vi inte på sossarna så faller socialdemokratin i Sverige.
Citera
2021-03-31, 13:32
Medlem
Turist i tidens avatar
Nu har han utfrågats i "30 minuter" och intervjuats i DN strax därefter. Resultatet blev "sådär". Kommer han att sitta i karantän till Almedalen nu?
Citera
2021-04-01, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Nu har han utfrågats i "30 minuter" och intervjuats i DN strax därefter. Resultatet blev "sådär". Kommer han att sitta i karantän till Almedalen nu?
Han brukar ju hitta på ursäkter så han slipper Almedalen så förvänta dig inte att han kommer att släppas ur karantänen till det om han nu satt sig i karantän vill säga, allt som oftast dyker han ju upp som gubben i lådan i högst osannolika program, skulle inte förvåna om Mona S är med i Filip och Fredriks frågesport för att sondera terrängen åt honom.
Citera
2021-04-01, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Vad var det där för intervju?

2/3 av programmet gick åt till att debattera covid-19!
Ja man hann med hel två frågor har jag för mig Corona och att spy på M,KD och SD.
Den där programledaren var dessutom oerhört lam och aktsam, till skillnad mot hur aggressiv han kan vara mot andra.
Citera
2021-04-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ja man hann med hel två frågor har jag för mig Corona och att spy på M,KD och SD.
Den där programledaren var dessutom oerhört lam och aktsam, till skillnad mot hur aggressiv han kan vara mot andra.

Ja naturligtvis, det är baksidan av att ha regimstyrd media... Arma land.
Citera
2021-04-01, 12:59
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Han brukar ju hitta på ursäkter så han slipper Almedalen så förvänta dig inte att han kommer att släppas ur karantänen till det om han nu satt sig i karantän vill säga, allt som oftast dyker han ju upp som gubben i lådan i högst osannolika program, skulle inte förvåna om Mona S är med i Filip och Fredriks frågesport för att sondera terrängen åt honom.
Eftersom Almedalen är digitalt i år ska han enligt uppgift delta.
Nu har han dessutom backat från sitt uttalande. "– Det var ingen bra formulering nej, men demokrati är ett vidare begrepp än att gå och rösta. Det är enligt mig att kunna delta i samhället. Och jag har aldrig uppfattat att man ville minska folkbildning eller tycka att judar eller samer inte kan vara svenskar.".
Jag vet inte om hans förtydligande gjort hans uttalande klarare.
Citera
2021-04-01, 13:13
Medlem
Han är och förblir en idiot. Det finns många i Rörelsen som skäms över att ha en sån som ordförande. Undrar om sossarna har råd att behålla honom till nästa val?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in