2021-04-01, 12:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att ha 10x så många döda är inte heller något bra resultat av en ickestrategi.

Säger väl inte så mkt med tanke på att medelåldern på de som dött fortfarande är 84 år. Det ska vägas mot att barn inte fått gått i skolan.

Det finns ingen rimlighet i det överhuvudtaget och det har ju iof norge erkänt i efterhand att det var fel.
Citera
2021-04-01, 12:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det går inte att styra. Minsta lilla fall leder till lockdown på lockdown. Det är bara att skjuta upp eländet och samtidigt paja ekonomin.

Hur många unga och friska dör på iva på en skala? Hur många var det nu under 40 utan bakomliggande sjukdomar som dött?

Jo det går att styra, om man vill, men du vill inte.

Det är tur att unga människor inte dör, i så fall hade vi haft ett helvete med din logik.
Citera
2021-04-01, 12:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag har nog aldrig hört talas om övervaccinering.
Det har kommit forskning som visar att för mkt vaccinering kan vara kontraproduktivt för den som redan genomgått infektionen på naturlig väg. Det stör det naturliga immunförsvaret tydligen.

Citat:
Bra att du har antikroppar. Det var kanske inte farligt för dig, men jag tror att de 13500 som inte hade så lyckat resultat som dig inte skulle hålla med dig. Inte heller de 60 000 som legat på sjukhus.
Man bör skydda de äldre och sköra bättre. Det är där de största misstagen begåtts.
Citera
2021-04-01, 12:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Säger väl inte så mkt med tanke på att medelåldern på de som dött fortfarande är 84 år. Det ska vägas mot att barn inte fått gått i skolan.

Det finns ingen rimlighet i det överhuvudtaget och det har ju iof norge erkänt i efterhand att det var fel.

Det finns många barn som är skitnöjda över att de fått vara hemma, så det är lite delad kompott det där.
Citera
2021-04-01, 12:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jo det går att styra, om man vill, men du vill inte.
Hur ska du styra det då och till vilken kostnad? Slå sönder byn för att rädda densamma?

Citat:
Det är tur att unga människor inte dör, i så fall hade vi haft ett helvete med din logik.

Det är just därför jag har min logik till skillnad mot dig. Finns ingen anledning att skydda barn och unga. De bör få fortsätta med sina liv precis som vanligt.
Citera
2021-04-01, 12:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det har kommit forskning som visar att för mkt vaccinering kan vara kontraproduktivt för den som redan genomgått infektionen på naturlig väg. Det stör det naturliga immunförsvaret tydligen.

Man bör skydda de äldre och sköra bättre. Det är där de största misstagen begåtts.

Du får gärna länka till den där forskningen. Men jag håller med om att om man har genomgått covid19 så är det ju ingen mening att vaccinera sig, i alla fall i närtid.
Citera
2021-04-01, 12:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det finns många barn som är skitnöjda över att de fått vara hemma, så det är lite delad kompott det där.

Inte i de trångbodda förorterna. De är de stora förlorarna på pandemin medan zoom-klassen klarar sig väl och tvärtom trivs ganska bra hemma.
Citera
2021-04-01, 12:19
Medlem
madchances avatar
Citat:
Jag skulle nog åtminstone känna mig inlåst om polisen gick runt och bötfällde mig för att jag lämnat mitt hem efter en viss tid. Men det är ju jag. Skulle du tycka att det var ok? Och skulle du inte känna dig inlåst?
Jag känner att du är rätt CP. Det betyder inte att du är det. Förstår du skillnaden? Om polisen bötfäller dig för något är det en signal för att du gör något riktigt dumt. Eller är du någon slags rättshaverist?
Citera
2021-04-01, 12:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du får gärna länka till den där forskningen. Men jag håller med om att om man har genomgått covid19 så är det ju ingen mening att vaccinera sig, i alla fall i närtid.
Jag har länkat tidigare till den i tråden har jag för mig...
Citera
2021-04-01, 12:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Jag känner att du är rätt CP. Det betyder inte att du är det. Förstår du skillnaden? Om polisen bötfäller dig för något är det en signal för att du gör något riktigt dumt. Eller är du någon slags rättshaverist?

Det är dumt att ta en promenad utanför sitt hem? Hur i hela fridens namn kan det vara ett brott i fredstid? Är det något vi bör kopiera anser du? Och i sådana fall varför?
Citera
2021-04-01, 12:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hur ska du styra det då och till vilken kostnad? Slå sönder byn för att rädda densamma?

Det är just därför jag har min logik till skillnad mot dig. Finns ingen anledning att skydda barn och unga. De bör få fortsätta med sina liv precis som vanligt.

Vi har gränser, vi kunde ha använt karantän, vi kunde varit proaktiva osv. Det slår inte sönder någonting, men Tegnell och company bara ryckte på axlarna och sa att smittan inte kommer att komma hit. Det hade varit bättre för ekonomin att agera för ett år sedan istället för att reagera.
Citera
2021-04-01, 12:23
Medlem
Citat:
Norges strategi har varit överlägsen våran, det återstår att se om de lyckas hålla emot nu på upploppet. Pengamässigt har de oljefonden att ta av men jag tycker nog att Svenska staten lyckats strössla med pengar som aldrig förr.
Det är klart att det är överlägset att vara stenrik. Jag skulle inte kalla det en strategi, men men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in