2021-03-31, 13:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Omtrent like respektløst som å fremme teorien om at Tom Hagen har drept/bestilt drap på sin kone og sine barns mor. Eller er det liksom helt greit?
Selvsagt ikke sammenlignbart. TH er siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone AE, dvs det er mer sannsynlig at han er skyldig enn ikke.
Citera
2021-03-31, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Omtrent like respektløst som å fremme teorien om at Tom Hagen har drept/bestilt drap på sin kone og sine barns mor. Eller er det liksom helt greit?

Ja, det er helt greit.
"Likevel holder politiet fast på at Tom Hagen selv er skyldig i konas dødsfall i en eller annen form. At tingrettens beslutning om å varetektsfengsle 70-åringen var riktig. Og at lagmannsrettens avgjørelse om løslatelse var feil."
Kilde: Dagbladet 29. mars 2021.
https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-mener-politiet-gaten-kan-loses/73569982

Vi som tror TH er skyldig, står ikke helt alene da, men støtter oss på kjente resultater fra politiets etterforskning.

Mens de skamløse beskyldningene mot AE er rene fantasier, og ja, skamløse. Krenkende.
Citera
2021-03-31, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Ut fra hva vitner har sagt er dette en snill og god dame som viet livet sitt til familien. Hun hadde aldri villet reise fra barna sine og barnebarna.

Urolig respektløst å fremme sånne teorier som det her. AE er offeret her. Noe grusom har hendt henne.

Kan ju vara så att AEH tagit av ringarna själv och väntat på GM men planerat att höra av sig till
barnen ganska snart. Men så blev det inte.
Citera
2021-03-31, 17:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror TH kommuniserte via jaktradio til bilen ved Andebrygga. Øvrige MGM tror jeg fikk vite om utsettelsen via telefon 0906, sms 0910 og telefon 0914.

Dette støtter jeg. Jaktradio eller annen vhf-radio etterlater seg ikke digitale spor, verken i selve radioen eller i noen basestasjon, siden kommunikasjonen går direkte.
Jaktradio med sendeeffekt på 5 watt har en rekkevidde på rundt 1 km i tett terreng.
Det kreves lisens for å kunne bruke disse lovlig, men de selges likevel på Biltema uten at det kreves at man oppgir noe navn eller noe.
Citera
2021-03-31, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Dette støtter jeg. Jaktradio eller annen vhf-radio etterlater seg ikke digitale spor, verken i selve radioen eller i noen basestasjon, siden kommunikasjonen går direkte.
Jaktradio med sendeeffekt på 5 watt har en rekkevidde på rundt 1 km i tett terreng.
Det kreves lisens for å kunne bruke disse lovlig, men de selges likevel på Biltema uten at det kreves at man oppgir noe navn eller noe.
De kan lyttes på av andre. Hvis noen hørte th si at nå er kysten klar på jaktradio , har selv lagmannsretten akseptert fengsling.
Citera
2021-04-01, 00:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
De kan lyttes på av andre. Hvis noen hørte th si at nå er kysten klar på jaktradio , har selv lagmannsretten akseptert fengsling.
Trusselbrevet inneholdt kodespråk, sms 0910 var kodespråk, doble telefonanrop var kodespråk, så et forhåndsavtalt antall ikke sporbare knepp på jaktradio kan ha vært kodespråk også.
Citera
2021-04-01, 02:07
Medlem
TEH kom til sv4 før TH møtte politiet. -Hvorfor? Hva gjorde han der?

TH nevnte ikke at noe var unormalt for døtrene, men TEH må han ha sagt noe til - for han dukket jo opp.

Kan egentlig virke helt naturlig for en gammel mann dette, skåne kvinnene. Men om TH er skyldig kan TEH ha hatt en viktig jobb å gjøre før politiet ankom.

Plante strips/bakon? Fjerne sprox? Sjekke huset?

TH måtte jo først og fremst løpe rundt huset å ødelegge dekk-avtrykk.
Citera
2021-04-01, 04:10
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Trusselbrevet inneholdt kodespråk, sms 0910 var kodespråk, doble telefonanrop var kodespråk, så et forhåndsavtalt antall ikke sporbare knepp på jaktradio kan ha vært kodespråk også.

3 knepp eller DTMF tonesignal, som bekreftes av mottaker med 3 knepp. Umulig å finne ut av.
Jeg ser nesten ikke hvilken annen elektronisk kommunikasjonsform det kan ha vært enn vhf-radio/jaktradio.
Citera
2021-04-01, 09:47
Medlem
Påskehilsen til th fra politiet:

Drapssiktet på ubestemt tid...

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-forbli-drapssiktet-pa-ubestemt-tid/73598278
Citera
2021-04-01, 10:01
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-forbli-drapssiktet-pa-ubestemt-tid/73598278
Direkte feil også. Det var bare én domstol som løslot Hagen med 1 mot 2 stemmer, Lagmannsretten. Høyesterett vurderte ikke bevisene, de hadde kun i oppgave å sjekke formaliteter.

«Høyesteretts ankeutvalg kan bare prøve lagmannsrettens saksbehandling og generelle lovtolking, jf. straffeprosessloven § 388 første ledd. Ankeutvalget finner det enstemmig klart at anken ikke kan føre frem. Anken forkastes i medhold av straffeprosessloven § 387 a første ledd.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/forkaster-politiets-anke-tom-hagen-loslates/72445855
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-04-01 kl. 10:05.
Citera
2021-04-01, 11:23
Medlem
Citat:

Dette er et resultat av det vi tidligere kalte agurktid. Agurktid henspiller på tidligere tiders nyhetstørke i fellesferien. Nå er nettavisene helt avhengige av at leserne klikker seg inn på artiklene.
Ingenting nytt av interesse i denne artikkelen, i beste fall kan vi kalle dette lunken grøt.
Hva skal vi kalle denne formen for "journalistikk"? Nivået er begredelig. Jeg betalte under 100 kroner for 12 måneders abonnement på Dagbladet Pluss. Hva blir det neste? Må Dagbladet betale leserne for å abonnere?
Hva skal vi kalle dagens artikkel?
Agurk-klikk?
Klikk-agurk?
Og nei, jeg er hverken sur eller sint. Humøret er upåklagelig - og nå skal jeg ut på årets første sykkeltur!
Senast redigerad av Hellsculls 2021-04-01 kl. 11:27.
Citera
2021-04-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
3 knepp eller DTMF tonesignal, som bekreftes av mottaker med 3 knepp. Umulig å finne ut av.
Jeg ser nesten ikke hvilken annen elektronisk kommunikasjonsform det kan ha vært enn vhf-radio/jaktradio.

Blinke med lyset i utelampe/vindu til ventende bil? Eller så kan jo enkelt radioutstyr blitt innkjøpt samtidig med strips og papir på Clas eller Bt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in