2021-04-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInlandet
Men snälla nån...hon hittades igår! Ni tror väl ändå inte att dödsorsaken redan är fastställd?

Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det tar nog längre tid att avgöra det, rimligtvis. Dvs det krävs en obduktion och fastställande av dödsorsak.
Såvida det inte visar sig att hon var helt begravd men lyckades sprattla upp med ett ben ovan mark men det känns extraordinärt otroligt om det vore så.

Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Det är helt otroligt att någon på byn skulle veta det. Det är knappast så att ens rättsläkaren vet det med säkerhet om så är fallet eftersom hon inte är obducerad än.

Nej, det har jag inte sagt heller, jag sa bara att det inte är omöjligt att det kan va så, snälla läs allt innan ni lämnar dumma kommentarer.
Citera
2021-04-01, 11:01
Medlem
Avspärrningar kvar efter mordfynd i Höör

https://www.sydsvenskan.se/2021-04-01/avsparrningar-kvar-efter-mordfynd-i-hoor
Citera
2021-04-01, 11:03
Medlem
En obduktion kan ta upp till tre veckor.
Citera
2021-04-01, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirchner
Så ser logiken i tråden ut.

Ja, tyvärr är det mest troligaste.
Citera
2021-04-01, 11:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det handlar inte om vad som kan bevisas. PG är skyldig om det är så att han haft ihjäl henne. Har han inte med hennes död att göra är han oskyldig.

Det är för oprecist i brottsfall. Om man talar om brott och straff är man inte skyldig till att ha slagit ihjäl någon utan till mord, dråp, vållande etc.

Egentligen borde man om man syftar på vad som verkligen hänt kanske hellre tala om att någon haft ihjäl någon annan. Men man får nog istället precisera och förtydliga om man använder den rättsliga syftningen eller den vardagliga varje gång man använder motsatsparet oskyldig och skyldig.

Mannen här kan teoretiskt vara skyldig till att ha slagit ihjäl den unga kvinnan, men juridiskt oskyldig. Det vet du givetvis, men det är lätt att begreppsförvirring uppstår.
Citera
2021-04-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
40 är ingen ålder, framförallt inte om det är det yngsta barnet. Detta har inget med mordet att göra. Det är PG, om han är skyldig, som det är fel på. Inte att föräldrarna är lite äldre än average.
Ett av syskon är enligt facebook är 40+.
Är det bekräftat att han är biologiskt barn till föräldrarna?
Citera
2021-04-01, 11:16
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
CE är väl inte fb- vän med varken PG eller EK
Jo
Citera
2021-04-01, 11:16
Medlem
Polisen hade enligt media spärrat av på 3 platser varav Elin sen hittades på en av dessa.
Bostaden, ett område kring järnvägsstationen har jag för mig. Vet vi det 3:e området?
Om man gör 3 avspärrningar så så måste man ju ha hittat/misstankar om att hitta inom dessa områden så någonting har ju pekat ditåt.

Kroppen funnen i ett skogsområde nära järnvägsstationen, ca 12 km från Mgm:s hem och i trädgården har jag läst. Är de 2 första (12 km och nära stationen) samma ställe.

Bra jobbat av polisen tycker jag.
Citera
2021-04-01, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Tittar du på rätt PG?

Han har bara en bror.

Ser tre bröder o en syster.
Citera
2021-04-01, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Tittar du på rätt PG?

Han har bara en bror.

Nej PG har enligt sin facebook minst 3 äldre bröder.
Citera
2021-04-01, 11:20
Medlem
Ni som tror att MGM ser ut att ha downs syndrom ska nog googla på bilder på personer med downs.
MGM har ju inget av de drag man ser hos downs. Han ser hyffsat normal ut.
Citera
2021-04-01, 11:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är för oprecist i brottsfall. Om man talar om brott och straff är man inte skyldig till att ha slagit ihjäl någon utan till mord, dråp, vållande etc.

Egentligen borde man om man syftar på vad som verkligen hänt kanske hellre tala om att någon haft ihjäl någon annan. Men man får nog istället precisera och förtydliga om man använder den rättsliga syftningen eller den vardagliga varje gång man använder motsatsparet oskyldig och skyldig.

Mannen här kan teoretiskt vara skyldig till att ha slagit ihjäl den unga kvinnan, men juridiskt oskyldig. Det vet du givetvis, men det är lätt att begreppsförvirring uppstår.

Jag tolkade diskussionen som att den mest handlade om vem som bragt henne livet. Det vill säga inte en diskussion om i fall det kan röra sig om nödvärn, det är ju en annan aspekt.

Jag menar att om någon mördar någon, så är denne skyldig till mord. Även om han eller hon inte döms.

Men visst kunde jag skrivit att om han haft ihjäl henne och det inte rör sig om nödvärn så är han skyldig (kanske inte just rubriceringen mord, finns ju ett par andra med) oavsett om han döms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in