Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Han bekände väl i en krönika för sisådär tio år sedan att han var kristdemokrat, vilket även det sågs som ett hakkors i pannan av vissa av hans polare. Dags att byta polare, kanske?
Den gode Benke borde kanske läsa genom sina texter och se om de hänger ihop tanke- och idémässigt. För det blir onekligen lite motsägelsefullt när han å ena sidan beklagar polariseringen och de reflexmässiga brunsmetningarna och å andra sidan gör exakt samma sak själv. För när han svävar ut i sina LSD-fantasier om vilka fasansfulla illdåd de av honom så avskydda (vilket han MÅSTE skriva, för annars ...) Sverigedemokraterna är kapabla till så hamnar han ju precis där själv, bland stöveltramp, 30-tal och judestjärnor:
Jamen det där låter ju bra, Benke. Så varför skriver du då så här:
ETC och Aftonbladets ledarredaktion hade inte gjort det bättre (sämre).
Jag tror att han måste krångla till sina resonemang sådär, och vara så motsägelsefull för att få vara kvar i värmen på DN. Det är hans sätt att hålla sig kvar.
Jag tänkte häromdagen "undrar om Benke har överlevt klimatet i media? Har han legat lågt med sina lite kontroversiella åsikter på DN? Skriver han längre på DN eller har han gått i pension?"
men hans sätt att inte brunsmetas i sin egen krönika, det är ändå att,
1. Ta avstånd från Sverigedemokraterna
2. Kompis med Wiman
3. Kompis med Wolodarski
Han sitter nog säkert tills han går i pension, ändå?
Tur att han inte hoppade på Bullen.
Jag startade en egen tråd om Bengt Ohlssons krönika, för den tål att utredas.
(FB) Bengt Ohlsson DN avslöjar DEN SMALA åsiktskorridoren i tidningsvärlden