2021-04-01, 09:58
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brownisboring
Fyfan, vilken jävla kärring hon är denna Ebba. Egoistisk satmara som tycker att hon förtjänar husköpet på grund av en namnteckning. Mannen är gammal, ha lite respekt för det och även att man kan ångra sig. Huset har han bott i länge och bär hans historia. Ingen känner sympati för dig Ebba för att du vill att dina bortskämda snorungar ska kuta runt där. Hur kommer det smaka? Usch, du kommer få karma när du flyttat in. Din elakhet kommer sitta i väggarna och när barnen är stora nog att googla kommer de inte att morsan är allt annat än en mysig mamma med empati. Köp ett annat jävla hus din idiot. Men men hon har visat sitt rätta ansikte, nej usch hade högre tankar om henne innan men nej fy hur kan man vara så empatilös.

Men för häcklefjäll!
Det är sin pappas oisolerade sommarstuga på en mindre tomt Esbjörn sålt till Ebba, inte någon "släktgård" eller sin bostad.
Ingen har någonsin bott i sommarstugan pappan köpte -54 när Esbjörn var 15 år, strax innan Esbjörn flyttade hemifrån för studier.
Esbjörn har bott i Bollnäs, Linköping, Lund, Västerås, Morhagen hotell, Odalgården hotell och i Uppsala, aldrig i sommarstugan!
Dom var många syskon och syskonbarn som var delägare fram till 2007 då alla skrev allt på Esbjörn, då var förfallet redan långt gånget.
2021-04-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men för häcklefjäll!
Det är sin pappas oisolerade sommarstuga på en mindre tomt Esbjörn sålt till Ebba, inte någon "släktgård" eller sin bostad.
Ingen har någonsin bott i sommarstugan pappan köpte -54 när Esbjörn var 15 år, strax innan Esbjörn flyttade hemifrån för studier.
Esbjörn har bott i Bollnäs, Linköping, Lund, Västerås, Morhagen hotell, Odalgården hotell och i Uppsala, aldrig i sommarstugan!
Dom var många syskon och syskonbarn som var delägare fram till 2007 då alla skrev allt på Esbjörn, då var förfallet redan långt gånget.

"oisolerad"... "förfallet redan långt gånget"
Men visst. Jojo. Här kastar vi runt oss med ord, Ebba räddar förstås Esbjörn från att huset trillar omkull nästa vecka...

Sen vad - vem är du att värdera saker som du gör?
De ska ha varit där sommartid under ett antal år. Det räknas också.
Senast redigerad av Garre74 2021-04-01 kl. 10:13.
2021-04-01, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ljuger du nu eller ljög du innan?

Ebba påstod att hon gjort två värderingar varav vi vet att Notars bakdaterade är den ena.

Har den andra värderingen försvunnit nu?

Eller menar du att hon bekostat en o den andre har finansierats på ett annat sätt eller är den tom gratis av tex Dietz?

Lite roligt att det, enligt dig, nu är Esbjörn som baserat priset som han bestämde o att Ebba accepterade.

Du vill få det till att Esbjörn är den aktiva drivande partnern i denna filuraffär fast vi alla vet att det är Ebba Usch som agerar o driver Esbjörn framför sig. Skäms!

De låtsas som de regnar om denna #2. Tolkar, antar... kör stenhårt med det som en sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Finns inga lögner i det jag skrivit. Att du inte förstår bättre och läser in saker som varken står eller menas visar bara hur oärlig du är. Dessutom är det du som ljuger om Notar.

Nej. 2 är alltid 1 när det passar. Och finns det någon annan tolkning slås det ned.
2021-04-01, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ljuger du nu eller ljög du innan?

Ebba påstod att hon gjort två värderingar varav vi vet att Notars bakdaterade är den ena.

Har den andra värderingen försvunnit nu?

Eller menar du att hon bekostat en o den andre har finansierats på ett annat sätt eller är den tom gratis av tex Dietz?

Lite roligt att det, enligt dig, nu är Esbjörn som baserat priset som han bestämde o att Ebba accepterade.

Du vill få det till att Esbjörn är den aktiva drivande partnern i denna filuraffär fast vi alla vet att det är Ebba Usch som agerar o driver Esbjörn framför sig. Skäms!

Fan va synd det verkar va om dig, alla bara ljuger om allt och alla, och alla bara hyllar den allsmäktiga översteprofeten Ebba. Det har aldrig slagit dig att dom flesta du kallar Ebbaister skiter fullständigt i Ebba och KD, utan att det är fråga om sunt förnuft och rättvisa och en grinig gubbtjuv som hamnat i klorna på giriga människor....
2021-04-01, 10:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jag har aldrig kallat det släktgård, jag sa gård om enheten Esbjörns hus med tillhörande sjötomt.

Och eftersom som Ebbas sekt har totalt slut på okvädesord och lögner, samt vettiga argument för att tvätta rent sin ledare så ni apskit över vad begreppet gård kan tolkas och omtolkas till beroende på vilka delar av Sverige man bor i.

Objektet Ebba försöker blåsa Esbjörn på är ett hus och tillhörande mark med attraktivt sjöläge.

Så varför kallar du det gård? Är det inte att förhöja statusen på fastigheten? Bara för att en sommarstuga har sjötomt, gör det den inte till en gård.

Själv kallar jag den mestadels fastigheten, då det ordet är så neutralt det kan bli.

Nu är jag mig veterligen inte med i någon sekt, eller pysslar med okvädesord, så jag förstår inte varför du kategoriserar mig i ett sånt fack.

Vem som försöker blåsa vem, tycker jag mer lutar åt Esbjörn, än åt Ebba. Fast Esbjörn verkar i sin tur bli blåst av de omkring honom. Men hur det blir, får rätten avgöra. De sitter på mest expertkunskap trots allt.
2021-04-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Slog mig just att Esb var "handy man" hos pensionatstanten mot kost & logi.
MEN han gjortde inte ett dyft åt sin "släktgård" där en så "enkel" sak som att städa till trappen med dess räcken in till huset hade gjort såååå mycket.
OK om naturtomt (vem tusan har inte naturtomt? ha ha ha) men en naturtomat kan ju ha röjt längs stigen til huset samt set till att forsla bort de halvt ruttna bilvraken som hade sjunkit ned i backen och var försedda med pressenning,,enligt bilder jag sett.

Du inser väl att du ju ger bevis för att allt inte riktigt är som det ska vara med Esbjörn...

1) Han var verkligen handy-man. Snickrade, målade etc. Sådant.
Men gjorde inget med sitt hus? Då är man lite bakom flötet, eller har några problem i relation till huset.

2) Han var inte alls nån vidare "handy-man", kanske bytte en glödlampa. max.
Han bodde på kursgården för att han inte klarade av mer än så.

Du har rätt iaf, beskrivningen går inte riktigt ihop.
Högst troligt är han inte en "riktig" handyman. Överdriver säkert för att känna sig viktig.
2021-04-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är en väldigt intressant reflektion. Det är alltid mycket enklare att underhålla än renovera. Det verkar faktiskt inte som att huset har betytt särskilt mycket för Esbjörn eftersom det inte handlar om några års slarv med gräsklippningen, det är fullständig försummelse under tiotals år.

Underhålla?
Inte ens hållit trappan till huset OK.
Om jag bott på gångavstånd så hade jag hur illa jag än mår och hur gammal jag än är sopat till trappen och låtit det se ut som om någon bor där.

Ställt ett par stövlar och en blomkruka på trappen och en hängmatta mellan något träd för att undvika inbrott/skadegörelse.

När jag bodde väldigt lantligt till och min dåvarande man dött så ställde jag hans 46r (kängor) på trappan och flyttade dom runt så om någon skulle komma så såg det ut som om det fanns en man i huset. Hans overall hängde vid bakdörren och jag flyttade den när jag gick in i huset.
2021-04-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Du inser väl att du ju ger bevis för att allt inte riktigt är som det ska vara med Esbjörn...

Men gjorde inget med sitt hus? Då är man lite bakom flötet, eller har några problem i relation till huset.

Högst troligt är han inte en "riktig" handyman. Överdriver säkert för att känna sig viktig.

Jag tror att han groomades av pensionatstanten.
Han sopade och körde gräsklipparen och bytte en glödlampa.
TYp bra med en man i huset och när han trillar av pinn så ärver jag honom och min dotter tar över så jag bygger ett "imperie" till min dotter.

Tror Esb fick stora chocken när han inte längre fick dagens måltid på pensionatet och ställdes i kö till boende samt biståndshandläggare. Chocken som hände då han talade om att han sålt huset.
2021-04-01, 10:24
Medlem
Citat:

Han sket helt enkelt fullständigt i sommarhuset och jobbade på det han trodde var hans liv: kost & logi och kände sig duktig......tills han talade om att han sålt sommarstugan till Ebba.
2021-04-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tror hen ville att jag skulle gå i en fälla.

Men egentligen bet hen sig själv i rumpan. För om Ebba gör detta rätt, betyder det ju att Margareta är helt utan skuld. För om saker håller juridiskt så är det ju rätt. Det har vissa varit väldigt tydliga med här.

Det är ju möjligt att Margareta gjorde så med de två farbröderna. Men det betyder ju inte att hon i så fall gjorde rätt.
Och det betyder inte heller att Ebba nu har svindlings- företräde till Esbjörn.

Ja exakt. Detta kommer om en tid att diskuteras på samma sätt som med kursgårdstanten.
Det går nu rykten att hon lurade av några gubbar ett arv.

Det kommer gå rykten om Ebba om att hon lurade till sig ett hus av en gubbe.

Högt troligt är allt ovanstående juridiskt sett korrekt, BÅDA Margaretas arv OCH Ebbas husköp.
Så om vi ska släppa Ebba "fri" från vidare diskussion för att det juridiskt sett är rätt, borde de inte säga ett enda *pip* om dessa arv kursgårdstanten fick heller.
2021-04-01, 10:26
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Det som är mest konstigt att han värderar huset som sitt allt men inte tar hand om något så det går att komma in i huset belamrar det med bråte överallt.
Att det är fin på insidan är nog för att någon eller några har städat för det ser onekligen nystädat ut inte en fluga eller något på bilderna.
uppriktigt så har han inte tagit hand om det alls sen han ärde det för 13 år sen bara förfall
2021-04-01, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag tror att han groomades av pensionatstanten.
Han sopade och körde gräsklipparen och bytte en glödlampa.
TYp bra med en man i huset och när han trillar av pinn så ärver jag honom och min dotter tar över så jag bygger ett "imperie" till min dotter.

Tror Esb fick stora chocken när han inte längre fick dagens måltid på pensionatet och ställdes i kö till boende samt biståndshandläggare. Chocken som hände då han talade om att han sålt huset.

Groomades i TIO år... liksom. Ursäkta - det är då ingen vidare utdelning på det.

I din värld kan ingen vara snäll? Eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in