2021-03-31, 23:32
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Pål verkar halvskum, men vete f-n om han är en mördare.

Sprang i början av första avsnittet ikapp Peter Bäckström och tackade honom för att han satt dit Särn och uttryckte sin glädje över att de löst fallet. Talade samtidigt om övriga utredare som 'klåpare'.

Känns som att han på något sätt åtminstone är inblandad.
Fetstilt: Erik/Lassgård menade jag. Inte Peter.
Citera
2021-04-01, 07:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Ja, sonen sök upp i filmen Jägarna 2. I första filmen så håller han på med att sätta in kontaktannonser i tidningen och säkert där som han träffade mamman. Men visst det hela känns overkligt. Bättre att bara göra en film och låta serien handla om andra karaktärer.

Serien är rakt igenom medelmåttig. Jag stannar och ser den med entusiasm ändå för Lassgård och den ofrivilliga komik som sker ibland. Sedan tycker jag att Berger växer för varje episod. Fan vad surt för Peter att Särn
Senast redigerad av Fred Friendly 2021-04-01 kl. 07:54.
Citera
2021-04-01, 09:57
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Serien är rakt igenom medelmåttig. Jag stannar och ser den med entusiasm ändå för Lassgård och den ofrivilliga komik som sker ibland. Sedan tycker jag att Berger växer för varje episod. Fan vad surt för Peter att Särn
Jag håller med. Svenska serier är rätt dåliga nu för tiden, tyvärr.
Citera
2021-04-01, 10:00
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Då måste brodern ha träffat mamman "utanför bild" i och med att han sprängde sig själv i slutet av första filmen.
Ja, det var förmodligen så. Samma sak i en av Beckfilmerna där Gunvald mitt upp i allt har fått en son, Stormens öga tror jag filmen hette.

Det är så ologiskt att mitt upp i allt dyker det upp en ny karaktär och ändå är allt som vanligt. Hade tyckt det var konstigt om jag helt plötsligt får en brorson.
Citera
2021-04-01, 10:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Det håller jag iofs inte med om. Finns flertalet serier gjorda sista 10 åren som håller hög internationell klass. Bron såldes till flertalet länder; Äkta människor likaså. 30 grader i februari och Molanders är två andra gedigna draman. Störst av allt ytterligare en. Kan fortsätta namedroppa serier. SVT är en garant för minst en högkvalitativ serie per år.
Citera
2021-04-01, 10:52
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
TV-serien går på TV4.

Bonniers äger väl den med?
Citera
2021-04-01, 14:17
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det håller jag iofs inte med om. Finns flertalet serier gjorda sista 10 åren som håller hög internationell klass. Bron såldes till flertalet länder; Äkta människor likaså. 30 grader i februari och Molanders är två andra gedigna draman. Störst av allt ytterligare en. Kan fortsätta namedroppa serier. SVT är en garant för minst en högkvalitativ serie per år.
Ska jag vara ärlig så tycker jag faktiskt att Jägarna är en bättre serie än de som du räknade upp.
Citera
2021-04-01, 15:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Bonniers äger väl den med?

Telia äger TV4 numera.

Citat:
Ja, sonen sök upp i filmen Jägarna 2. I första filmen så håller han på med att sätta in kontaktannonser i tidningen och säkert där som han träffade mamman. Men visst det hela känns overkligt. Bättre att bara göra en film och låta serien handla om andra karaktärer.

Citat:
Då måste brodern ha träffat mamman "utanför bild" i och med att han sprängde sig själv i slutet av första filmen.

Tror sonen fanns redan innan första filmen, men var aldrig med i dramat. Leif och Peters mamma hade delat på sig och Leif hade ingen direkt kontakt med sin son. Det är min teori.

Men håller med om att det är krystat.

I första filmen så har väl Erik familj i Stockholm som han har lämnat. Bättre de skrivit in dem.
Senast redigerad av mishima 2021-04-01 kl. 16:03.
Citera
2021-04-01, 17:38
Avslutad
Citera
2021-04-01, 17:43
Medlem
Citat:
Skulle säga att jag inte sett en bra serie från vårt land. Sen jag kollade på Rederiet men då hade man ju inget att jämnföra med. Typ allt va bra eftersom man kollade på skiten när dom visa avsnittet.
Och man dog i svält eftersom man möjligtvis hyrde filmer någon gång ibland. Och kollade på tv som ett ufo.
Citera
2021-04-01, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Telia äger TV4 numera.

Tror sonen fanns redan innan första filmen, men var aldrig med i dramat. Leif och Peters mamma hade delat på sig och Leif hade ingen direkt kontakt med sin son. Det är min teori.

Men håller med om att det är krystat.

I första filmen så har väl Erik familj i Stockholm som han har lämnat. Bättre de skrivit in dem.

Hur svårt det egentligen?

Leif (Lennart Jäkhel) hade säkert sprutat in säd och det var så Erik kom till. Hennes sambo var då Peter Stormare som hade maktmissbruk som polis och knullade en yngre tjej och gjorde henne gravid, sköt henne till döds och misstankarna låg på en finsk white trash som hette Esa som blev dödad av Peter Stormare som hette Torsten.

Hur som begick Torsten självmord.

I första säsongen från 2018 jobbade Erik Bäckström som säkerhetsvakt och allt slutade med ett par mord.

Det mest tragiska här är ju egentligen Eriks mamma som har haft sex tre män varav en brann upp sig själv i ett hus, en sköt sig vid älven och den tredje blev förgiftad.

Nu släpper vi det här och går vidare och vi alla kollar på näst sista avsnittet på måndag!
Citera
2021-04-01, 18:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ska jag vara ärlig så tycker jag faktiskt att Jägarna är en bättre serie än de som du räknade upp.
Ja, det kan du tycka men rent objektivt är de inte sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in