2021-03-31, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Det fanns en uppgift om att hon setts vid 7, men den uppgiften drogs tillbaka och det har spekulerats i att den uppgiften kan ha kommit från den misstänkte gärningsmannen.

aha ok, tack!
Citera
2021-03-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det var alltså PG som var MGM. Lågoddsare.

1. Han är absolut inte downie. Mongo är inget spektrum. Man har det eller inte.
2. Han kan mycket väl vara autistisk (säger jag som befinner mig på spektrumet). Känns som your avg incel.
3. Standard WT-lantis med SD sympatier. Någon nazist är han knappast.
4. Han har naturligtvis inte mördat någon förut. Något brast för MGM på fyllan och han hade ihjäl na. Folk på Facebook som verkar känna MGM har vittnat om temperament.
5. Skumt att det rubricerades som mord innan polisen gick ut med fynd. Det ger stöd åt teorin att MGM tidigt erkände något, alternativt att polisen ljög för att de ville informera de anhöriga först.
6. Han behöver inte ha använt något vapen. Det är lättare än folk tror att råka döda någon med tex. en hård knuff. Hjärnan är känslig, fallar man illa så kan det bli subaraknoidalblödning.
Jag tycker hans Facebook är tämligen normal. Men det kan mycket väl handla om bristande impulskontroll.
Citera
2021-03-31, 20:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Naturligtvis är alla intresserade av vad som hänt, men det ger inte Polisen skyldighet att berätta vad dom vet och riskera att förstöra sin egen utredning. Så länge inte utredningen är klar, och eventuella vittnen riskerar att påverkas av uppgifter i massmedia får vi trotts allt vara nöjda med att vänta på dom fakta och svar som finns.

Polisen förstör inte någon utredning genom att ge allmänheten relevanta upplysningar. Det är ren lögn som man använder att försvara att man av politiska skäl numera desinformerar oss istället för att ge nödvändig samhällsinformation. Sedan sprids denna myt vidare av folk som tyvärr gått på den.

Ingen säger sedan att polisen skall släppa precis alla detaljer ur utredningen. Det vore förstås inte heller bra.
Citera
2021-03-31, 20:28
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogilevich
Flygförbud i Höör till 21.00, då passar flygklubben på att flyga förbi. Inte många meter från hans kåk - bild —-> https://ibb.co/3FFtZZv

Det jag dock inte förstår är hur någon som åker utomlands så mycket som honom fortfarande kan bo hemma?

Vänd på frågan och du har svaret - han kan åka utomlands för att han bor hemma
Citera
2021-03-31, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Det fanns en uppgift om att hon setts vid 7, men den uppgiften drogs tillbaka och det har spekulerats i att den uppgiften kan ha kommit från den misstänkte gärningsmannen.
aha uppgiften att hon varit synlig ca 07.00 kommer från mgm.. eller det är en allmän spekulation bara..
hennes klädsel som tros vara pyjamas- var hon bjuden till pyjamasparty -någon mer måste veta om
mgm bjudit in henne till sig, han bodde ju med sin familj
Och Elin borde ha meddelat sin syster vart hon tänkte gå-
Elin försvann natten mot tisdag om jag förstått rätt?
Så hon hade varit försvunnen ett dygn när polisen kopplades in.
Citera
2021-03-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liviadidit
Höll på att köpa huset mitt emot MGMs hus i slutet av januari men det gick upp så galet i pris!!. Stod i vardagsrumsfönstret o kollade på grannarna mitt emot på nr 16, viskade till min man att där bor det galningar. Skit ändå upp till taket i garaget och ännu mer på uppfarten, två slitna gamlingar som asade in mer skräp från en skrotbil. Fy fan där kom man undan! Huset bredvid, Möllevägn 23, såldes i veckan, även det med en REJÄL höjning, gissar att de tackar gud för tajmingen.
Ja, jag är uppvuxen på möllevägen och deras hus skiljer sig en del från omgivningen. Det är ett jävla skrotupplag och har varit så sedan tidigt 90tal
Citera
2021-03-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
aha uppgiften att hon varit synlig ca 07.00 kommer från mgm.. eller det är en allmän spekulation bara..
hennes klädsel som tros vara pyjamas- var hon bjuden till pyjamasparty -någon mer måste veta om
mgm bjudit in henne till sig, han bodde ju med sin familj
Och Elin borde ha meddelat sin syster vart hon tänkte gå-
Elin försvann natten mot tisdag om jag förstått rätt?
Så hon hade varit försvunnen ett dygn när polisen kopplades in.

Det är faktiskt inte jätteovanligt att tjejer går ut i pyjamas, sett både en och annan tjej iklädd pyjamas i affären kvällstid.
Elin var myndig och behövde inte meddela någon vart hon tänkte gå.
Citera
2021-03-31, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tycker hans Facebook är tämligen normal. Men det kan mycket väl handla om bristande impulskontroll.

Hans fb är bara konstig. Och uppenbar. Om normal betyder att man har svårt att agera socialt så har du kanske rätt men i Skåne är det viktigt.

Ja förr eller senare exploderar en del.
Citera
2021-03-31, 20:43
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
Jag är inte bekant med honom på så vis att jag känner honom. Men vet vem han är, jag är själv uppvuxen på möllevägen bara ett stenkast från familjen Gran

Hur uppfattar du honom?
Citera
2021-03-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liviadidit
Höll på att köpa huset mitt emot MGMs hus i slutet av januari men det gick upp så galet i pris!!. Stod i vardagsrumsfönstret o kollade på grannarna mitt emot på nr 16, viskade till min man att där bor det galningar. Skit ändå upp till taket i garaget och ännu mer på uppfarten, två slitna gamlingar som asade in mer skräp från en skrotbil. Fy fan där kom man undan! Huset bredvid, Möllevägn 23, såldes i veckan, även det med en REJÄL höjning, gissar att de tackar gud för tajmingen.
2,1m.... nästan gratis.
Skönt med ett snabbt gripande, hoppas det är rätt.
Citera
2021-03-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det är faktiskt inte jätteovanligt att tjejer går ut i pyjamas, sett både en och annan tjej iklädd pyjamas i affären kvällstid.
Elin var myndig och behövde inte meddela någon vart hon tänkte gå.
Jasså visste inte detta, att det inte är ovanligt att gå t affären i sin nattpyjamas.
Men om vi tänker att hon var på väg till affären, passerar hon då huset där mgm bor?
Hennes avsikt var då inte att gå på besök hos honom , utan kanske var hon på väg t affären på kvällen, och den tiden som som anges 02.00 tiden är bara ihopdiktat..hon blev inlurad till honom redan på kvällen kanske
Citera
2021-03-31, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man kan inte ha anlag för downs syndrom. Det är ett kromosomfel och de som har downs kan inte få barn.

Jodå de m Downs kan få barn men eftersom de oftast har hjälp stöd i samhället så ser man till att de skyddar sig . Förr i tiden trodde man att de var sterila men så är det inte .
Det finns något som heter mosaik och då är en del av kromosom 21 där . De kan vara exact lika intelligenta som oss men med dragen av Downs utseendet .
Pluggade jurist men hoppade av och där gick en tjej m Downs ( mosaik ) som var intelligentare n mig 😀 mycket om människor m Downs är gammalt och att de korta och tjocka ? De var de förr innan de blev obligatoriskt med att behandla dem för sköldkörteln som nästan alla har fel på när de föds .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in