2021-03-30, 10:36
Medlem
camarqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Fup:en finns att ladda ner på sidorna 370,371.

Mvh

Ingen av de länkarna fungerar! Men inlägg 4760 har massa bra fungerande länkar!

Mvh/datasnillet nr.1
Senast redigerad av camarq 2021-03-30 kl. 11:15.
Citera
2021-03-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
V trodde han skulle bli en hotshot och var på väg in i en tung organisation , han är helt enkelt inte 100 i skallen.

Den känns klockren. V kunde ju med nöd och näppe grabba tag i den ´räkmacka ´ som förhörsledarna gav när de inf om alla påhittade gubbar från C.Ö .
Blir liksom ett evigt fängelse iaf , bara att det är osynligt... detta grymma dåd kommer naturligtvis att bli omskrivet över tid, vid olika tillfällen och orsaker.
Citera
2021-03-31, 08:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men om nu prykopaten du inte längre vill ha som vän säger att:
-Om du inte gör som jag säger så ska jag ta upp det på nästa möte med Teodore Arkas så får vi se vad han säger.

Vad gör du i den situationen?

Jag vet inte vem Teodore Arkas är så jag hade antagligen bett honom hälsa så gott.
Man väljer umgänge. Det är inte något som ”bara händer och blir”
Jag har aldrig någonsin varit i fraktionen av en risk att beblanda mig med kriminellt slödder. Varför? För att jag kan tänka själv. Svårare än så är det inte. Pajasar.
Citera
2021-03-31, 10:49
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag undrar, hur kan du vara så säker på att "Vigge" inte är någon mördare ? Var du kanske med vid det aktuella tillfället och såg hela händelseförloppet då Lars och Susanne bragtes om sina liv ? Anser du att "Vigge" skall frias helt från rånet ?

CÖ och VK är två riktigt fula fiskar av samma skrot och korn och väldigt manipulativa.

Det finns folk som inte tål att varken se eller höra talas om pengar för än det slår slint i huvudet på dom, CÖ och VK är två sådana individer, du kanske har en annan uppfattning om dessa två ?
Jag anser inte att Vigge ska frias från något annat än morden.
Du säger att de båda är två fula fiskar och det kan man ju tycka, fast det betyder inte att man ska hållas ansvarig för ett mord man inte begått.
Att CÖ är en sjuk jävel kan väl ingen ifrågasätta, men VK är ingen ond människa!
Citera
2021-03-31, 19:47
Medlem
Så han traskar omkring i Vallentuna nu som en fri man? 4 år lär ju inte rädda honom för en volta. Trots häktet.
Citera
2021-03-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Så han traskar omkring i Vallentuna nu som en fri man? 4 år lär ju inte rädda honom för en volta. Trots häktet.
Vad menas med en volta? Är lite obildad i det här fallet.
Citera
2021-03-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vad menas med en volta? Är lite obildad i det här fallet.
Jag menar ett fängelsestraff. Ursäkta min franska men jag har lyssnat för mycket poddar.
Där brottsligar kallar det " volta"
Citera
2021-04-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Jag anser inte att Vigge ska frias från något annat än morden.
Du säger att de båda är två fula fiskar och det kan man ju tycka, fast det betyder inte att man ska hållas ansvarig för ett mord man inte begått.
Att CÖ är en sjuk jävel kan väl ingen ifrågasätta, men VK är ingen ond människa!

Snälla opioiden, kan du utveckla vad du anser är en ond människa?
VK tränger sig in beväpnad till ett obeväpnat par i femtioårsåldern som bor ensligt och inte verkar gjort mycket annat än gott i sina liv. Hans syfte är att tillsammans med sin kumpan i syndikatet Senigallia befria paret från deras pengar under hot om våld. Han har varit med och förberett sig minutiöst för att genomföra rånet, en ren sms-orgie i allt de oskyldiga ska utsättas för. Jag känner varken ”Vigge” personligen eller ens perifert men om jag måste placera honom på skalan God/Ond så hamnar han inte oemotsagt på den goda sidan av människor. Är han inte ond så kvalificerar han sig i vart fall för moralisk ondska som återvänder till brottsplatsen och de mördade för att leta pengar, bränner bevis o.s.v...
Citera
2021-04-01, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
VK tränger sig in beväpnad till ett obeväpnat par i femtioårsåldern som bor ensligt och inte verkar gjort mycket annat än gott i sina liv. Hans syfte är att tillsammans med sin kumpan i syndikatet Senigallia befria paret från deras pengar under hot om våld. Han har varit med och förberett sig minutiöst för att genomföra rånet, en ren sms-orgie i allt de oskyldiga ska utsättas för. Jag känner varken ”Vigge” personligen eller ens perifert men om jag måste placera honom på skalan God/Ond så hamnar han inte oemotsagt på den goda sidan av människor. Är han inte ond så kvalificerar han sig i vart fall för moralisk ondska som återvänder till brottsplatsen och de mördade för att leta pengar, bränner bevis o.s.v...
För mig är i vart fall en som rånar eller planerar att råna andra människor ond.
Citera
2021-04-04, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino

Han är jävligt puckad i huvudet men ond är han inte. Fanskapet har ju själv blivit lurad på 600 lax. Här talar vi nog bara om en smått utvecklingstörd och lättlurad person. Han har hamnat i sällskap med fel person om man säger så. Jag kräks när jag lyssnar på bandinspelningarna hur satans korkad denna person verkar vara HUJEDA MIG!! Men som sagt OND är han inte. Däremot en dåre.
Citera
2021-04-05, 01:39
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Han är jävligt puckad i huvudet men ond är han inte. Fanskapet har ju själv blivit lurad på 600 lax. Här talar vi nog bara om en smått utvecklingstörd och lättlurad person. Han har hamnat i sällskap med fel person om man säger så. Jag kräks när jag lyssnar på bandinspelningarna hur satans korkad denna person verkar vara HUJEDA MIG!! Men som sagt OND är han inte. Däremot en dåre.

Inte alltid så lätt veta vad som rör sig i någons knopp Men påstå inte att han är så korkad att han inte kan skilja
på rätt eller fel. Att det är fel och råna å mörda, Skulle han inte fatta det? Min katt vet när den gör fel.
Den vet att den inte får stjäla mat t.ex Om den är i pågående stöld och hör mig resa mig i rummet bredvid så springer den undan direkt. Sååå denna kille har läger IQ än min katt. Jisses.

Nä att vara korkad är ingen ursäkt.
Citera
2021-04-05, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Inte alltid så lätt veta vad som rör sig i någons knopp Men påstå inte att han är så korkad att han inte kan skilja
på rätt eller fel. Att det är fel och råna å mörda, Skulle han inte fatta det? Min katt vet när den gör fel.
Den vet att den inte får stjäla mat t.ex Om den är i pågående stöld och hör mig resa mig i rummet bredvid så springer den undan direkt. Sååå denna kille har läger IQ än min katt. Jisses.

Nä att vara korkad är ingen ursäkt.

Nej vad som diskuterades i det här fallet var ju om killen var OND.
Skillnaden på rätt och fel vet han säkerligen om han tänker till lite, men faktum kvarstår är att han blivit manipulierad och driven till att vara med och begå detta.

Och du.. katter är oerhört smarta djur och jag är helt övertygad om att din katt är smartare än sågspånet Victor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in