2021-03-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

Själv vill jag såklart brännas i ett skepp tillsammans med någon träl och mitt favorit-krimskrams.

👍 Absolut! Det är så man ska skickas vidare in i andevärlden, med husdjuren, bästa kompisen och ens jordliga tillgångar så ens giriga släktingar inte kan lägga beslag dem.

Övrigt är det egentligen sjukt när man tänker efter att man inte får begravas hur man vill eller sprida askan var man nu känner för. Så länge man följer vissa regler kring hur djupt och att det är ens egen mark och väl märkt att någon är begravd där. Okej kanske inte i ett villaområde med 2meter in till grannen, men lite mer personlig frihet i hur och var ens kropp ska mulna. Själv gillar jag litegrann tanken på att ett träd planteras ovanför graven, något vackert blomträd eller kanske ett fruktträd om man vill vara lite creepy😁
Senast redigerad av Mon81 2021-03-31 kl. 19:27.
Citera
2021-03-31, 19:18
Medlem
Soterns avatar
Man blir lite nyfiken på vem denne Norman Bates är.
Citera
2021-03-31, 19:21
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag gissar på att tanten ville bli begravd i trädgården, på lantstället, eller liknande. Men det får man aldrig tillstånd till från Länsstyrelsen, så då får man vara lite innovativ. Jag har själv gjort något liknande. Fast bara med en urna med aska, inte en hel jävla kropp.
Det är en rationell förklaring.
Citera
2021-03-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
För mig luktar det en religiös anledning till brottet.
Antingen någon nyreligiös dåre eller en muslim som inte fått chans att skura sin avlidna släkting.

För mig låter det ytterst märkligt att en begravningsbyrå fraktar hem lik till en så man kan säga adjö, men det är kanske något som händer regelbundet.

Helt klart den mest plausibla förklaringen i tråden hittills. Alla känner till att att muslimer regelmässigt stjäl kroppar från begravningsentreprenör i syfte att tvätta dem, eftersom begravningsfirmorna inte tillåter de anhöriga att göra detta annars...
Citera
2021-03-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT
När polis tillkallades erkände mannen att han stulit sin mors kropp, och förklarade det med att han velat uppfylla sin mors sista vilja om hur hon ville begravas.

Är det ingen här som har klickat på länken i trådstarten?
Citera
2021-03-31, 21:40
Medlem
TjackKnapriss avatar
Älskar att folk fortsätter att läsa men väljer att tro det som passar deras linje.

Tyskklingande namn, centralort i distriktet, missär, psykisk ohälsa. Översättning till flashbackska: grönt blod, annan religion , sjuka traditioner,
Citera
2021-03-31, 21:48
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Den här snubben måste verkligen hatat sin mor. Lite väl extremt ändå att begå ett brott mot griftefriden kan jag tycka.

Han kunde väl nöjt sig med att hon var död så att han äntligen slapp henne istället.
Hatat? Då skulle man väl för fan inte gett sig in på att ta hand om begravningsprocessen?

Tror som annan skrev, att hans mor hade en önskan om specifik begravning, alt. att han genomgick ett redigt psykbryt fast då skulle det inte vara så utstuderat.
Citera
2021-03-31, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Jag undrar varför begravningsbyrån öppnade kistan igen?
Fanns det nått stöldbegärligt typ smycken?

Min första tanke när jag läste det. Om kistan är utbytt mot en likadan med ballast och allt, varför öppnades kistan? Det ligger en hund begraven i det här fallet.
Citera
2021-03-31, 22:53
Medlem
Jag undrar vilken kultur/tro de tillhör.

I många andra kulturer är det ju inte konstigt att anhöriga sörjer och har sina avlidna i hemmet för att sen begrava personen rätt ner i en grop i jorden typ.
Att få bli ett med naturen igen på riktigt.
Tycker inte det är konstigt alls.
Liksom, vem äger och har rätt till den avlidnes kropp egentligen?

ELLER så handlar det om nåt psyk som i detta nu marinerar mammans vadmuskler.
Citera
2021-03-31, 23:56
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Min första tanke när jag läste det. Om kistan är utbytt mot en likadan med ballast och allt, varför öppnades kistan? Det ligger en hund begraven i det här fallet.

Kanske begravningsentreprenören gillade att ligga med lik och till sin bestörtning upptäckte att någon stulit huvudattraktionen för dagen och ersatt med gammalt bös. Därav att bytet upptäcktes och anmäldes.
Citera
2021-03-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Så tänker jag också och skulle gjort om det stod i min mors sista önskan.

Jag undrar varför begravningsbyrån öppnade kistan igen?
Fanns det nått stöldbegärligt typ smycken?
Bara spekulation, men jag kan tänka mig att de upptäckte någon skillnad på utsidan. Exempelvis brukar det finnas en liten platta med den avlidnes namn.
Eller att de rutinmässigt måste titta i kistan eftersom de har ansvar för kroppen.
Hur som helst lär väl rutinerna skärpas rejält nu, så inga fler nöjesturer antagligen...
Citera
2021-04-01, 00:11
Medlem
Kl*us N*tter
A O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in