2021-03-31, 18:03
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vittnesförhör med Esbjörn Bolins kompis som enligt den nu inkomna handlingen ska ha kommit till honom sedan han insett vidden av undertecknandet av köpekontraktet och varit ”alldeles förtvivlad och föll i gråt”.

– Han var verkligen ledsen och bedrövad. Han blev duperad av Ebba, säger vittnet som är vän med Esbjörn.

Du ska vittna i domstolen?

– Ja, det jag vet och om hans reaktion när han förstod innebörden av försäljningen. Det enda raka vore att Ebba backar ur affären.

I den skriftliga bevisningen åberopar ombudet Johann Binninge läkarjournaler och värderingsutlåtandet för fastigheten.

– Vi kan senare komma att åberopa fler vittnen, säger Johann Binninge

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, nu har den gode Brännström tittat för djupt i flaskan igen, finns inget nytt i de inlagor som inkommit till Uppsala Tingsrätt enligt dagboksbladet och någon vittneslista står inte heller att finna (vad jag kan se) så hur Brännström kan veta att det endast är tre stycken som åberopas beror troligen på ett telefonsamtal med Binninge.

Men jag är ju inte förvånad.
Inte jag heller.

Detta lagliga NB! husköp används i en politisk kontext mot Ebba Busch, och i förlängningen mot det påstått ”antidemokratiska och nazistiska” KD. Det är så stört, men samtidigt är det (S)å typiskt för vår tids nazister/sossar.

Någon mer än jag som hör (S)töveltramp?
Senast redigerad av BIB3l 2021-03-31 kl. 18:05.
2021-03-31, 18:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag såg på Tv nyheterna igår en man som var 80 år och som hade blivit uppringd av en bedragare som påstod att han skulle få sitt vaccin men måste betala för detta först och han hämtade villigt sin bankdosa och knappade in sina uppgifter. En hjälpare från hemtjänsten som hörde samtalet viftade hela tiden med handen och sa att han skulle lägga på luren men mannen övertalades av bedragaren. Efter samtalet lyckades hjälparen få honom att kontakta banken och spärra uttaget. Denna man var klar i huvudet men blev duperad ändå. Polis och banker varnar alla från 65 och uppåt eftersom det är en åldersgrupp som det tydligen är lättare att dupera.
Vad vill jag säga med detta? Jo, att Ebba aldrig hade lyckats få ihop detta köpekontrakt om säljaren varit en man eller kvinna i t.e.x 35 årsåldern. Hon hade aldrig kunnat tjata sig till huset och fixat kontrakt, värdering etc och kastat fram till en människa i den åldern. Det visste hon också
Du har inte rätt där min granne blev lurad på ett abonemang ang en hemsida, och det var inte bara han deckardrottningen blev lurad nästan exakt samtidigt.
Han var då 31 var nog för 15 år sen.
Att skylla på ålder är bara strunt. Hade nu EB haft för avsikt att lura honom så hade det inte varit avtal och ett köpebrev utan endast ett brev
2021-03-31, 18:12
Medlem
Citat:
Hmm, nu har den gode Brännström tittat för djupt i flaskan igen, finns inget nytt i de inlagor som inkommit till Uppsala Tingsrätt enligt dagboksbladet och någon vittneslista står inte heller att finna (vad jag kan se) så hur Brännström kan veta att det endast är tre stycken som åberopas beror troligen på ett telefonsamtal med Binninge.

Men jag är ju inte förvånad.
Hittade intressanta uppgifter när jag grävde lite om den kvinna Johann Binninge har haft hjälp av i femton års tid för att förtala människor i de drev han är inblandad i och driver. Den prostituerade kvinnan låg med flera journalister på Expressen. Här snackar vi hållhakar!!

(FB) Tråden om Cecilia Simmerud (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden)

https://fb.watch/4Am7eN5z5c/
2021-03-31, 18:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Hmm, Johann Binninge har levererat ett tidigt aprilskämt, inget nytt har skickats in till Uppsala Tingsrätt utan han kör favoriter i repris, dvs. hans preliminära bevisuppgifter är de bilagor som redan finns.

Jag förstår nu bättre Katrin Björklunds kommentar från igår, inget nytt har ju inkommit som går att kommentera.

Vad som är nytt då är ju det vittne som har dykt upp men det vittnet förändrar ju inget i sak så enligt mig (observera enligt mig) så är det här rent domstolstrots och borde fan i mig rendera Binninge en åthutning.

Bifogar aktuellt dagboksblad så kan alla intresserade ta del av eländet.

https://docdro.id/MXSso6h
Det här framstår för mig som helt häpnadsväckande! Eller är det normalt? Undrar hur snacket går på fikarasterna på tingsrätten? Undrar vad Binninge fakturerar Esbjörn för att lämna in samma dokument en gång till?
"Vid telefonsamtal med Johann Binninge bekräftar Johann Binninge att de bilagor som nu lämnats in (bilaga 1-4) är identiska med redan ingivna handlingar, förutom såvitt avser bilaga 1. Vad avser bilaga 1 uppger Johann Binningeatt en del sidor verkar ha fallit bort i samband med att yttrandet med bilagor skickades till tingsrätten under dagen. Johann Binninge uppger att Esbjörn Bolin åberopar hela utlåtandet, dvs. den handling som är aktbilaga 29. Till undvikande bl.a. av att målet tyngs med kopior av redan ingivna handlingar överenskoms det att svaranden, i den mån det går, fortsättningsvis kommer att hänvisa till redan ingivna handlingar istället för att ge in de på nytt. Vid telefonsamtal med kärandeombudet advokat Katrin Björklund upplyses hon om vad som antecknats i ant. nr. 89."
Den här var rätt bra. "I den mån det går"

"Till undvikande bl.a. av att målet tyngs med kopior av redan ingivna handlingar överenskoms det att svaranden, i den mån det går, fortsättningsvis kommer att hänvisa till redan ingivna handlingar istället för att ge in de på nytt."
2021-03-31, 18:41
Medlem
Citat:
Hmm, Johann Binninge har levererat ett tidigt aprilskämt, inget nytt har skickats in till Uppsala Tingsrätt utan han kör favoriter i repris, dvs. hans preliminära bevisuppgifter är de bilagor som redan finns.

Jag förstår nu bättre Katrin Björklunds kommentar från igår, inget nytt har ju inkommit som går att kommentera.

Vad som är nytt då är ju det vittne som har dykt upp men det vittnet förändrar ju inget i sak så enligt mig (observera enligt mig) så är det här rent domstolstrots och borde fan i mig rendera Binninge en åthutning.

Bifogar aktuellt dagboksblad så kan alla intresserade ta del av eländet.

https://docdro.id/MXSso6h

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Vilken pajas han är. Enligt tidningarna hänvisar han till tre vittnen och något om dem kan väl inte finnas med i tidigare akter? Konstigt att det inte finns något dokument där de presenteras och vilken bevisning deras vittnesmål ska utgöra.

Är inte aktbilaga 54 (Yttrande och preliminär bevisuppgift från svaranden) ny? Det är väl de fyra bilagorna till denna som är identiska med tidigare inskickade dokument. I yttrandet och bevisuppgiften bör det finnas en lista på de vittnen de önskar att kalla.
2021-03-31, 18:42
Medlem
Citat:
Förhör med en kvinna som har en kursgård där Esbjörn Bolin brukar bo. Kursgården ligger i närheten av Bolins fastighet. Kvinnan har i samtal med Expressen ansett sig smutskastad av personer som står på Ebba Busch sida fastighetsbråket. Kvinnan ska höras ”till styrkande av att Ebbavid ett flertal gånger besökt Esbjörn och mot hans vilja försökt övertala honom och slutligen förmått honom att sälja de i målet aktuella fastigheterna”.

Med risk för att bli anklagad för smutskastning så måste jag ändå fråga.

Är det samma kvinna som har kursgården och byggföretaget som är i klammeri med Uppsala kommun om ett antal olagligt uppförda byggnader inom strandskyddat område i närheten av Esbjörns fastighet?

https://www.uppsala.se/contentassets/332d8070257c4fd2a3c725118e8a5f41/protokoll-mhn-19-juni-2019-justerat.pdf
Föreläggande med vite om rättelse inom strandskydd, Marielund 4:32
MH N-2017-0475
Beslut
Miljö- och hälsoskyddsnämnden beslutar
att förelägga Odalbygge i Uppsala AB, organisationsnummer 556373-3277, i egenskap av fastighetsägare till Marielund 4:32 i Uppsala kommun:
1. att inom strandskyddat område ta bort
a. flytbyggnad,
b. bastu
c. trädäck
d. de delar av de plattsatta gångarna som är utanför
tomtplatsavgränsningen
e. boulebana
f. grillkåta samt
g. badtunnor med tillhörande trädäck
2. att återställa marken som i nuläget upptas av anläggningarna i punkt 1.
Åtgärderna enligt punkterna 1 och 2 ska vara utförda och skriftligen redovisade med fotografier till miljö- och hälsoskyddsnämnden senast 6 månader efter att beslutet vinner laga kraft.
att förena beslutet med ett vite på 200 000 kronor,
att debitera Odalbygge i Uppsala AB, organisationsnummer 556373-3277, 3 255 kronor
för nedlagd handläggningstid.
Dessa byggnader verkade vara kvar i början av denna månad trots att den vitesförlagda fristen på sex månader som beslutades är överskriden med råge. Det förefaller lite grann som att respekten för myndigheter och lagar inte respekteras fullt ut av denna kursgårdsägare.

https://www.facebook.com/odalgarden/photos/a.329346274382108/761540287829369/

Undrar om hon har fått fakturan på 200.000:- från Uppsala kommun?
2021-03-31, 18:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Är inte aktbilaga 54 (Yttrande och preliminär bevisuppgift från svaranden) ny? Det är väl de fyra bilagorna till denna som är identiska med tidigare inskickade dokument. I yttrandet och bevisuppgiften bör det finnas en lista på de vittnen de önskar att kalla.

Hmm, det har du nog banne mig rätt i, jag mailar så får vi se vad som döljer sig där, måhända vittnena!
2021-03-31, 18:58
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Och jag tror inte någon av dom vill skina Esbjörn. Det finns faktiskt inget som tyder på det. Majkgård och Esbjörn har känt varandra över 10 år. Ryktet säger att hon lagt ett bud på 2,5. Men vi vet inte när. Om det var 15 år så kanske det var ett rimligt pris. Vidare kan vi konstatera att Esbjörn och hennes vänskap höll även fast han tackade nej till hennes bud. Det är ju oxå helt rimligt att det är hon som uttalar sig som Esbjörns anhöriga i Barrys utredning. De bodde ju tillsammans. Vem skulle annars göra det. Marianne är ju inte heller en person som är misstänkliggjord någon annan stanna än här och på Ebbas Facebook sida.

Monica har ju varit Goldman åt många. Hon kan hur sådant fungerar. Om Esbjörn blir förtvivlad över att han sålt och känner att han inte klarar att ta ansvar för sig längre. Han talar med med Majkgård som han bor med och som är honom närmast om detta. Självklart ringer sin väninna Monica då.

Människor funkar så man använder sig av de kontakter man har och man blir stressad när någon man har kär mår dåligt.

Matz, han har väll inte så mycket med det här att göra alls. Han skulle ärva när Esbjörn dog. Det hade de spottat i näven och tagit i hand på. Men att de inte hade någon tätare kontakt tycker jag båda bekräftat.

Det var väl hyvens av honom att efterskänka sin del till Esbjörn.

Och Binninge Binninge Bock, han är ingen ond människa som drivs av ett personligt har och längtan efter att knäcka Ebba. Han vill hjälpa till för att han kan för att han kan juridik.

Det du inte vet är att Esb jobbade där med diverse småsysslor under tiden han bodde där numera sägs det att han fick flytta och dessutom ska in på ett hem
2021-03-31, 18:59
Medlem
[quote=Kämpendahl|75313417]Det här framstår för mig som helt häpnadsväckande! Eller är det normalt? Undrar hur snacket går på fikarasterna på tingsrätten?

Binninges påskpyssel
Helt otroligt!! Och det får Esbjörn betala och samtidigt invaggas i att han smutskastas av ”Ebba klanen”
Det här bedrägeriet borde ge stora rubriker
2021-03-31, 19:04
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Sen finns ju att spela dum för att man har fått slut på argument också.

När jag skriver att Ebba lovat att hon inte ska tvinga Esb att sälja sin gård och braattha då väljer att fokusera på att det inte är en gård utan ett hus, fast rimligen borde veta att det till huset hör en sjötomt i ett attraktivt område med tanke på hans/hennes intensiva aktivitet i denna tråd.

Detaljer är viktiga, anser jag. Varför kallar man ett nergånget sommarställe för släktgård? Det är ingen gård, även om det är sjötomt. Den har inte heller funnits i släkten speciellt många generationer. Esbjörns far köpte ju stället.

Som jag ser det är det samma mekanism bakom, som att kalla det rivningsobjekt. Man försöker göra stället till något det inte är, för att förstärka sin ståndpunkt.

Så varför kallar du det släktgård?
2021-03-31, 19:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Förhör med en kvinna som har en kursgård där Esbjörn Bolin brukar bo. Kursgården ligger i närheten av Bolins fastighet. Kvinnan har i samtal med Expressen ansett sig smutskastad av personer som står på Ebba Busch sida fastighetsbråket. Kvinnan ska höras ”till styrkande av att Ebbavid ett flertal gånger besökt Esbjörn och mot hans vilja försökt övertala honom och slutligen förmått honom att sälja de i målet aktuella fastigheterna”.

Detta verkar vara mysko, om hon nu inte var hemma då har hon endast hörsägen att gå på.
Kan hon då vittna?
Om felaktiga uppgifter kommit fram och hon var hemma så känns planen att lura fisken i håven aktuellt, och sen hänga ut i media enligt Facebook.
Esb sitter väl inte med i denna inre kartellen i så fall?
Och om hon nu var hemma varför pratade hon inte med Esb om fastigheten hon har ju flertalet hus som hon både förkovrat sig och avyttrat.
Något är fel.
Senast redigerad av braattha 2021-03-31 kl. 19:20.
2021-03-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det här framstår för mig som helt häpnadsväckande! Eller är det normalt? Undrar hur snacket går på fikarasterna på tingsrätten? Undrar vad Binninge fakturerar Esbjörn för att lämna in samma dokument en gång till?
"Vid telefonsamtal med Johann Binninge bekräftar Johann Binninge att de bilagor som nu lämnats in (bilaga 1-4) är identiska med redan ingivna handlingar, förutom såvitt avser bilaga 1. Vad avser bilaga 1 uppger Johann Binningeatt en del sidor verkar ha fallit bort i samband med att yttrandet med bilagor skickades till tingsrätten under dagen. Johann Binninge uppger att Esbjörn Bolin åberopar hela utlåtandet, dvs. den handling som är aktbilaga 29. Till undvikande bl.a. av att målet tyngs med kopior av redan ingivna handlingar överenskoms det att svaranden, i den mån det går, fortsättningsvis kommer att hänvisa till redan ingivna handlingar istället för att ge in de på nytt. Vid telefonsamtal med kärandeombudet advokat Katrin Björklund upplyses hon om vad som antecknats i ant. nr. 89."
Den här var rätt bra. "I den mån det går"

"Till undvikande bl.a. av att målet tyngs med kopior av redan ingivna handlingar överenskoms det att svaranden, i den mån det går, fortsättningsvis kommer att hänvisa till redan ingivna handlingar istället för att ge in de på nytt."

Det är helt makalöst. Det är tydligt att Binninge inte bryr sig om processen i domstolen.

Det verkar inte finnas någon preliminär bevisuppgift inlämnad till TR, men AF tycks ha fått veta vilka vittnen som ska åberopas.

I bevisuppgiften ska ju anges vad vittnena ska höras om och vad deras vittnesmål ska styrka. Det är nog en omöjlig uppgift för Binninge. Om de tre vittnena är BK, kursgårdsmadamen och kompisen med bilen så kan man undra vad som ska styrkas med deras vittnesmål. BKs utlåtande styrker inte något av det Binninge påstått. Kursgårdsmadamen tycks ju inte ha vetat något förrän det började röjas i trädgården. Vad ska styrkas med hennes vittnesmål annat än att hon blev förbannad på honom och att han då ångrade sig.

Att kompisen sett att Esb blivit ledsen och betryckt av hela soppan kan säkert vara sant. Men han var väl inte heller med när affären diskuterades, planerades och genomfördes. Eller var han det? Varför avstyrde då inte han affären om han märkte att Esb inte ville sälja? Den gråtande Esb kan precis lika gärna ha blivit ledsen för att han fått skäll av brorsonen och Kursgårdsmadamen. Här finns ett antal frågor att ställa för EBs advokat.

Och i domstolen kommer kompisen med gråthistorien att höras under ed. Han kommer att få svara på konkreta frågor t.ex. om tidpunkter och om vad han faktiskt vet om saker och ting. Betydligt knepigare frågor än de han fick av journalisten i AF.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in