2021-03-31, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonVolt
Mord men ingen kropp!
Man rubricerar det som mord för att eventuellt inte missa något i sitt sökande.
precis, dom får ju en annan verktygslåda om det klassas som mord först. Lättare att backa sedan.
Citera
Medlem
En nära vän till henne tror oxå det är PG som gripits.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Är det bekräftat att PG är den som är gripen av polisen?
Annars kan jag försöka luska lite i om det kan vara så då jag såg att jag har familjemedlemmar som är vän med honom på facebook och som sannolikt känner honom väldigt bra (vill inte på in på varför).

Det är inte bekräftat.
Citera
2021-03-31, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashserviceswe-
En av kvällstidningarna har tydligen fått upp ett privatplan från Ljungbyhed som cirkulerar över hela Höör

http://www.bilddump.se/bilder/20210331143411-81.233.203.189.jpeg
Flightradar24?
Citera
2021-03-31, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonVolt
Mord men ingen kropp!
Man rubricerar det som mord för att eventuellt inte missa något i sitt sökande.
Nja, att uppgradera från människorov, vilket var den ursprungliga rubriceringen, till mord ger inte fler eller bättre verktyg. Snarare lägger polisen mer resurser på misstänkt människorov då denna rubricering, åtminstone teoretiskt, ger vid handen att offret kan återfinnas vid liv. Detta är knappast fallet vid mord.
Citera
2021-03-31, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Flightradar24?

Undrar du om det flightradar24 som används till skärmdumpen?
Det står i överkant på skärmdumpen.
Citera
2021-03-31, 14:44
Medlem
Beck86s avatar
Jag tror också att PG är inblandad. Som tidigare sagt, han fick inte ligga eller så ville han något som inte hon ville och av ilska så blev det som det blev..... Han slog henne men sedan försvann hon från honom och han blev rädd att hon skulle polisanmäla honom så han valde att springa ikapp henne och sedan - ja ni hajar
Citera
2021-03-31, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Var är den bilden? jag känner en vars dotter är 18 och bor i Höör. Hon hade precis gjort slut med sin kille. Viktoria är hennes namn.
Missing People Sweden. .. efterlysningar. .
Citera
2021-03-31, 15:09
Medlem
Soterns avatar
Denne PG har stora drag utseendemässigt med ett mongo. Är det detta de gått efter?
Citera
2021-03-31, 15:09
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Varför hamnar denna tråd i papperskorgen? Förstår inte alls.

Ja vad händer med tråden?

Vi har hittat olika fynd men det är inget vi kommer att kommentera, säger Ewa-Gun Westford vid en presskonferens.
– Vi har fryst läget i väntan på tekniker för att de ska kunna arbeta så objektivt och förutsättningslöst som möjligt.

Och vad händer med fallet? Vad kan det vara för fynd de hittat som behöver tekniker men som inte är Elin?
Citera
2021-03-31, 15:12
Medlem
Vad jobbar PG med eller är han bidragstagare?
Citera
2021-03-31, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja vad händer med tråden?

Vi har hittat olika fynd men det är inget vi kommer att kommentera, säger Ewa-Gun Westford vid en presskonferens.
– Vi har fryst läget i väntan på tekniker för att de ska kunna arbeta så objektivt och förutsättningslöst som möjligt.

Och vad händer med fallet? Vad kan det vara för fynd de hittat som behöver tekniker men som inte är Elin?

Ja varför inte kläder, blod, en kniv, en hårtuss osv. osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in